Gå til innhold

Hvorfor velger så mange nordmenn lekebiler istedenfor ordentlige biler som går på diesel???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kommer til brenne mange elbiler, før faststoff batteriene er en realtitet.

Anonymkode: 3ab31...d45

Leste du ikke det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-bil er overlegen fossil bil i kjørekomfort (når man sammenligner samme klasse). Det eneste negative med el er ladetiden. Satser på at den går vesentlig ned for nyere modeller, og da er det lite som tilsier at en skal kjøpe fossil bil. Mulig med unntak for de som kjører over 50 mil daglig på strekninger der det er over 30 mil mellom ladestasjonene, men de det gjelder kjører vel stort sett vogntog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

😂

Du tror på ramme alvor at absolutt ALLE kan og vil kjøre elbil?? 😂 

Jeg tror ingen ting, jeg leser tall jeg...

Bensinbiler har en markedsandel i norge på 1% nå....dieselbiler 2%....men tallet for diesel lyver litt siden det stort sett er håndverkerbiler det er snakk om..

Alle dere som vil svi av penger på å kjøre dieselbil vil trolig kunne det til ca 2030...i så fall blir det bruktbiler fordi norske forhandlere vil slutte å ta inn fossilbiler ila 1 år eller 2..

Bensinbiler er mer problematisk..volumet blir raskt så lite at bensinpumpene vil stenge..og vi snakker ikke mange årene fram i tid der nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ingen ting, jeg leser tall jeg...

Bensinbiler har en markedsandel i norge på 1% nå....dieselbiler 2%....men tallet for diesel lyver litt siden det stort sett er håndverkerbiler det er snakk om..

Alle dere som vil svi av penger på å kjøre dieselbil vil trolig kunne det til ca 2030...i så fall blir det bruktbiler fordi norske forhandlere vil slutte å ta inn fossilbiler ila 1 år eller 2..

Bensinbiler er mer problematisk..volumet blir raskt så lite at bensinpumpene vil stenge..og vi snakker ikke mange årene fram i tid der nei..

Du får nå bare fortsette å leve i den troen 😂 

Jeg kommer til å kjøre fossilt i årevis fremover 😊 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

El-bil er overlegen fossil bil i kjørekomfort (når man sammenligner samme klasse). Det eneste negative med el er ladetiden. Satser på at den går vesentlig ned for nyere modeller, og da er det lite som tilsier at en skal kjøpe fossil bil. Mulig med unntak for de som kjører over 50 mil daglig på strekninger der det er over 30 mil mellom ladestasjonene, men de det gjelder kjører vel stort sett vogntog.

På tungtransport kommer skiftet til el å gå ennå raskere pga at innsparingen av drivstoff vil være et enormt konkurransefortrinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (Akkurat nå):

Hvilken tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe hybrid i disse tider kan vi aldri vite om ting blir verre og strømmen blir kuttet. Da har man ivertfall nok bensin til å komme seg vekk fra byen som er en dødsdom under krig. 

Anonymkode: 91e06...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Elbil-fantast troen din 😂 

🙈....Jo takk...

Problemet er at jeg kan tallfeste hvorfor det blir som jeg sier mens dere dieselprester bare SYNES at det ikke er sånn 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (1 minutt siden):

🙈....Jo takk...

Problemet er at jeg kan tallfeste hvorfor det blir som jeg sier mens dere dieselprester bare SYNES at det ikke er sånn 😂

Du kan jo ikke tallfeste framtiden, med mindre du er Gud? LadeGud? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 21.48):

Hvorfor velger dere batteridildoer fremfor ordentlig bil på diesel? Dyrere med strøm til dildoen enn diesel på en stor bil 

Anonymkode: bee3d...ce6

Har begge deler, eller bensin, diesel og el.  Går an det også vet du 😉

Anonymkode: 16b0b...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LadeJarl skrev (7 minutter siden):

🙈....Jo takk...

Kan ikke noe for at det er fattige folk som fortsatt kjører det gamle diesel vraket sitt, de har ikke råd til noe annet. Slutte å være sjalu på oss som har råd til å eie både diesel, bensin og el.😃

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (20 minutter siden):

Snakkes om fem år ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det kommer til brenne mange elbiler, før faststoff batteriene er en realtitet.

Anonymkode: 3ab31...d45

De kommer til å brenne etterpå også, akkurat som alle andre biler. Mange branner oppstår i 12V anlegget. Type batteri har ingen innvirkning på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia515 skrev (1 minutt siden):

Du kan jo ikke tallfeste framtiden, med mindre du er Gud? LadeGud? :)

Hvis en ser den historiske utviklingen over tid..og vet hvorfor den ble som den ble og samtidig kikker på tidligere skifter i markedet får en en ganske god prognose om hva som skal skje.

Og hvis en samtidig er interressert og følger godt med på hva som rører seg i bilindustrien....forstår virkningene av det og setter det inn i det samme regnestykket...trenger en ikke bomme mye nei..

Og det gjør jeg ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (25 minutter siden):

Jeg tror knapt det er mulig å finne strekninger med 30 mil mellom ladestasjoner lengre? Da må man i så fall gå aktivt inn for det. Selv Varangerbotn-Karasjok er under 20 mil, det var den lengste jeg kunne finne i farten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke noe for at det er fattige folk som fortsatt kjører det gamle diesel vraket sitt, de har ikke råd til noe annet. Slutte å være sjalu på oss som har råd til å eie både diesel, bensin og el.😃

Jeg klarer iallefall å styre sjalusien...😂...har kjørt el siden 2012..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...