Gå til innhold

Hvorfor velger så mange nordmenn lekebiler istedenfor ordentlige biler som går på diesel???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor velger dere batteridildoer fremfor ordentlig bil på diesel? Dyrere med strøm til dildoen enn diesel på en stor bil 

Anonymkode: bee3d...ce6

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor velger dere batteridildoer fremfor ordentlig bil på diesel? Dyrere med strøm til dildoen enn diesel på en stor bil 

Jeg har aldri hørt noen kalle en bil for batteridildo før, det var veldig morsomt 

Anonymkode: fb5b9...229

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tøffingen 🤣

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi er ikke redde for å ta med leketøy hjem for å friske opp hverdagen 😉

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dieseldildo til kona og?

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge deler, foretrekker definitivt elbilen. I september «fylte» jeg for nøyaktig kr. 1. I oktober hvor strømmen var dyrere «fylte» vi for 434 kr.

Dieselbilen forsøker jeg å kjøre minst mulig, og likevel måtte vi fylle for nesten 2000 kr til sammen den måneden.

Ser på det som ren idioti å betale mer enn jeg må. Og så styr som det er å få fylt også, sammenlignet med bare å plugge i elbilen når jeg kommer hjem så den smartlader på natten.

Tror du vi velger elbil fordi vi er dumme? Vi velger det selvsagt fordi vi foretrekker det, det er ikke som vi ikke har kjørt fossilbil før.

Anonymkode: 899bc...3b1

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt ny elbil nå, får den etter jul. Gleder meg! Har hybrid nå, og før det har jeg kun kjørt bensin. Velger vel ikke dieselbil frivillig 😂 

Anonymkode: 3cec9...aed

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere med strøm til dildoen enn diesel på en stor bil 

Nei, det er motsatt. 

Anonymkode: 2f43f...4e3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ere batteribiler du snakker om ? det er fordi narsissistiske politikere tvinger folk til dette  :( Norge skal redde verden liksom så Gaza på TV i kveld ikke en elbil og se der sånn gamle bensin og dieselbiler eksporteres til Afrika 

Endret av Maskinfører
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (11 timer siden):

Ere batteribiler du snakker om ? det er fordi narsissistiske politikere tvinger folk til dette  :( Norge skal redde verden liksom så Gaza på TV i kveld ikke en elbil og se der sånn gamle bensin og dieselbiler eksporteres til Afrika 

Ja selges nesten ikke nybiler i Afrika, ikke så glade i diesel heller da...Toyota bensinbiler er top noch der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, LadeJarl said:

Ja selges nesten ikke nybiler i Afrika, ikke så glade i diesel heller da...Toyota bensinbiler er top noch der..

Det er bensin som er gjevt, diesel er for traktorer og ferger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bensin som er gjevt, diesel er for traktorer og ferger.

😂🙈...Nei det er elektrisk som er "gjevt".

Bensin og diesel er utdatert og forsvinner fra veiene våre i rakettfart nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ingen velger egentlig, vi tvinges inn i elbiler av myndighetene. Jeg gruer meg til et helvete med blinkende lys og pipelyder for alt mulig. Det er et evig herk for oss som faktisk har lært å kjøre bil, alle disse "hjelpsomme" påminnelsene med pipelyder og blink. Finnes det biler hvor alt dette kan kobles ut? Noen tips?

Anonymkode: ece95...d70

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, det er motsatt. 

Anonymkode: 2f43f...4e3

Så rart. Har ikke brukt 1 krone på lading siste 6 mnd.

Kona fyller diesel for 2-3000 pr mnd. Lett. Dette i tillegg til alt mulig drit som går i stykker og slites på en fossilbil.

Vi har hatt diesel og bensin i nøyaktig 26 år. En ting som er helt sikkert etter jeg byttet min til EL, er at jeg aldri skal tilbake til fossil.

Blir som å sammenligne en gammel turbo prop med en jet liner når man skal fly komfertabelt. 
Jeg var veldig glad i min siste bensinbil jeg. Helt til jeg fikk ny EL…. Aldri mer.

Anonymkode: ed777...cd7

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen velger egentlig, vi tvinges inn i elbiler av myndighetene. Jeg gruer meg til et helvete med blinkende lys og pipelyder for alt mulig. Det er et evig herk for oss som faktisk har lært å kjøre bil, alle disse "hjelpsomme" påminnelsene med pipelyder og blink. Finnes det biler hvor alt dette kan kobles ut? Noen tips?

Et trykk på en spak slår av alle type «assist» og diverse som bryter inn i kjøringen. Da er det ingen blinking eller piping.

Et trykk på en knapp slår av antispinn helt.

Da er det bare å kose seg med masse moment fra første lette tråkk på pedalen, masse hestekrefter og et fantastisk 4x4.

De av oss som lærte å kjøre bil uten alskens elektronikk og hjelpemidler kan sette pris på disse mulighetene.

Når jeg så skal kjøre lengre typ kjedelig transportetappe, er det også deilig å ha på assistentsystemer og adaptiv/dynamisk CC og bare slappe av. Utfordringen blir mest å holde seg våken.

I sommer kjørte jeg en tur på 33 mil. Berørte pedalene 3 ganger totalt på hele turen.

Anonymkode: ed777...cd7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Men slike ting er da på nye fossile biler også... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk som bruker ord som batteridildoer på elbil ikke helt vet hva de snakker om… 

Har mer enn nok HK i "batteridildoen" min… Kjører fra deg og 😂 har tyve mil mindre rekkevidde da. Kunne kjøre 70 på forrige dieselbiltanken, har 50 på elbilen nå. Men såklart bruker jeg røfflig 150kr på å lade bilen, mens å fylle tanken på dieselbilen kostet 2.000 kr…. Alle pengene jeg sparer bruker jeg på fetere bil. 

fire hjul, tar meg fra a til b? 

if it walks like a duck….

Anonymkode: 42a23...101

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 21.48):

Tenk å mestre å vise fram sin uheldige personlighet i kun to små setninger.

Anonymkode: 34a3b...ee1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...