AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #1 Skrevet 24. november 2023 Jeg hadde en situasjon på jobben i dag der sjefen ble snakket høyt til meg med sint stemme. Han ville at jeg skulle jobbe raskere. Jeg jobber konstant og jeg jobber så fort jeg kan. Har mye å gjøre på mine vakter. Jeg forklarte at jeg sliter for det er mye oppgaver som må gjøres. Han sa : Nei! Dette klarer du!. Jeg ble litt såret da fordi jeg løper hele tiden på jobb og jeg får ikke en eneste liten pause. Kun lunsj. Føler meg veldig stresset, utbrent og uvel for tiden. Er det naturlig å føle seg lei seg etter å ha fått den typen kritikk? Anonymkode: 4f3d8...96b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #2 Skrevet 24. november 2023 Hvorfor trenger du bekreftelse fra fremmede på det? Du ble lei deg. Det spiller ingen rolle hva andre ville følt. Anonymkode: a7a25...378 6 4
Hmmmmmm Skrevet 24. november 2023 #3 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde en situasjon på jobben i dag der sjefen ble snakket høyt til meg med sint stemme. Han ville at jeg skulle jobbe raskere. Jeg jobber konstant og jeg jobber så fort jeg kan. Har mye å gjøre på mine vakter. Jeg forklarte at jeg sliter for det er mye oppgaver som må gjøres. Han sa : Nei! Dette klarer du!. Jeg ble litt såret da fordi jeg løper hele tiden på jobb og jeg får ikke en eneste liten pause. Kun lunsj. Føler meg veldig stresset, utbrent og uvel for tiden. Er det naturlig å føle seg lei seg etter å ha fått den typen kritikk? Anonymkode: 4f3d8...96b Helt normalt. Kjipt, men prøv å rist det av deg. Så lenge du vet at du gjør ditt beste, så har du gjort ditt. Prøv å ignorer han, og si at du gjør ditt beste. Evt se etter en ny jobb 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Skrevet 24. november 2023 Hva jobber du med? Vet om folk som jobber mye tregere enn andre men som mener de jobber fort... Anonymkode: c730f...525 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Skrevet 24. november 2023 Just now, Hmmmmmm said: Helt normalt. Kjipt, men prøv å rist det av deg. Så lenge du vet at du gjør ditt beste, så har du gjort ditt. Prøv å ignorer han, og si at du gjør ditt beste. Evt se etter en ny jobb Takk. Ja, jeg må riste det av meg. Det er nok en normal reaksjon å føle seg oppgitt. Takk for gode råd og forståelsen. Anonymkode: 4f3d8...96b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #6 Skrevet 24. november 2023 Forstår reaksjonen din, det kommer som et sjokk. Fått kjeft engang og det beste man kan gjøre er å puste ut og gå videre. ❤️ Anonymkode: a4660...809 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Skrevet 24. november 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår reaksjonen din, det kommer som et sjokk. Fått kjeft engang og det beste man kan gjøre er å puste ut og gå videre. ❤️ Anonymkode: a4660...809 Ja det gjorde det. Takk for forståelse og godt råd ❤️. Jeg legger det bak meg. Anonymkode: 4f3d8...96b
Portia Catonis Skrevet 24. november 2023 #8 Skrevet 24. november 2023 Det er naturlig å bli lei seg, men du må også ta kritikken til deg. Sjefen synes du jobber for sakte, men i forhold til hvem? Har du kollegaer som jobber raskere? Hva er det de gjør annerledes enn deg? Har du flere oppgaver enn dem, evt kortere tid å gjøre dem på? I så fall må du opplyse sjefen om det. 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #9 Skrevet 24. november 2023 En god sjef kjefter ikke. Anonymkode: 65960...0ed 13
Gjest ti10 Skrevet 24. november 2023 #10 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En god sjef kjefter ikke. Anonymkode: 65960...0ed Nå vet vi jo ikke om han faktisk har kjeftet. Ut fra det TS sier, har han bare bedt henne om å jobbe fortere.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Skrevet 24. november 2023 Det er bare å gi totalt faen i sjefen. Skjer det igjen kontakt verneombud. Anonymkode: 7a45b...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Skrevet 24. november 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): Nå vet vi jo ikke om han faktisk har kjeftet. Ut fra det TS sier, har han bare bedt henne om å jobbe fortere. Når man snakker høyt med sint stemme. Da kjefter man!!! Anonymkode: 7a45b...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #13 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man snakker høyt med sint stemme. Da kjefter man!!! Anonymkode: 7a45b...5ac Vi vet ikke om han gjorde det, vi vet at TS oppfattet det sånn. Anonymkode: a7a25...378 10 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi vet ikke om han gjorde det, vi vet at TS oppfattet det sånn. Anonymkode: a7a25...378 Er det så mange måter å tolke høy og sint stemme på? Høy og sint stemme er kjefting. Dessuten er dette en sjef som TS kjenner sannsynligvis så hun kjenner helt sikkert igjen kjefting og prating. Det er en uting med kjeft. Anonymkode: d7bbd...08c 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): En god sjef kjefter ikke. Anonymkode: 65960...0ed Riktig. Og en god sjef/leder skjønner at vi alle har forskjellige forutsetninger. Vi er ikke roboter som jobber likedan. Forventninger til altfor høy effektivitet kan jo ta livet av folk. Føler med deg, TS ♥️ Anonymkode: a3415...d30 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #16 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det så mange måter å tolke høy og sint stemme på? Høy og sint stemme er kjefting. Dessuten er dette en sjef som TS kjenner sannsynligvis så hun kjenner helt sikkert igjen kjefting og prating. Det er en uting med kjeft. Anonymkode: d7bbd...08c Poenget mitt var bare at om TS opplever kritikk som stressende og ikke taklet situasjonen kan hun ha oppfattet stemmen hans og måten han snakket på annerledes enn sånn det egentlig var. Vi vet at TS opplevde det som kjefting og høy stemme, vi vet ikke om det faktisk var det. Anonymkode: a7a25...378 3 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det så mange måter å tolke høy og sint stemme på? Høy og sint stemme er kjefting. Dessuten er dette en sjef som TS kjenner sannsynligvis så hun kjenner helt sikkert igjen kjefting og prating. Det er en uting med kjeft. Anonymkode: d7bbd...08c En autoritær talemåte kan tolkes som kjeft uten at det er det. Anonymkode: f8a72...f55 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Skrevet 24. november 2023 Noen mennesker ER langsomme. Langsom tenking, prosessering og handling. Irriterende. Men.. de blir ikke raskere av kjeft. Akkurat som at ingen blir smartere av kjeft. Spørsmålet er om tilsnakket er berettiget. Kunne du vært raskere? Bruker du tid på unødvendigheter? Og husk at effektivitet får høyere nivå og du får bedre helse av at du tenker deg til systematisk jobbing men tar avstand til følelsene. Altså ikke FØLE stress. Lettere sagt enn gjort selvsagt. Konkret oppgave -> avgjør raskt. Kutt ut videre tenking mens hendene jobber. Straks du går til neste så ikke tenk tanker til forrige oppgave. Anonymkode: f3d7e...885 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Poenget mitt var bare at om TS opplever kritikk som stressende og ikke taklet situasjonen kan hun ha oppfattet stemmen hans og måten han snakket på annerledes enn sånn det egentlig var. Vi vet at TS opplevde det som kjefting og høy stemme, vi vet ikke om det faktisk var det. Anonymkode: a7a25...378 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En autoritær talemåte kan tolkes som kjeft uten at det er det. Anonymkode: f8a72...f55 Det finnes ikke noe objektiv sannhet her i verden når det gjelder følelser. Følte TS hun fikk kjeft, ja da fikk hun kjeft. Tydelig at dere to er dårlige sjefer som kjefter. Anonymkode: 7a45b...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #20 Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde en situasjon på jobben i dag der sjefen ble snakket høyt til meg med sint stemme. Han ville at jeg skulle jobbe raskere. Jeg jobber konstant og jeg jobber så fort jeg kan. Har mye å gjøre på mine vakter. Jeg forklarte at jeg sliter for det er mye oppgaver som må gjøres. Han sa : Nei! Dette klarer du!. Jeg ble litt såret da fordi jeg løper hele tiden på jobb og jeg får ikke en eneste liten pause. Kun lunsj. Føler meg veldig stresset, utbrent og uvel for tiden. Er det naturlig å føle seg lei seg etter å ha fått den typen kritikk? Anonymkode: 4f3d8...96b Hvor mye får du gjort da? Sammenlignet med feks en kollega som ikke velger å «løpe rundt»? At du «springer hele tiden» sier intet om din evne til prioritering. Springer du rundt og velger de oppgavene som er unødvendige? Eller tar du bare de som brenner? Har du tydelig og skriftlig meldt fra om dine prioriteringer og enten fått dem bekreftet eller justert dem etter leders veiledning? For du må jo melde fra om det du ikke rekker. Melder du ikke fra forblir det både ugjort og ukjent. Og tar du tak i oppgaver løpende og effektiviserer prosess og metode? For man kan jo kaste bort en hel dag på oppgaver som chatBot-en kunne løst med enkelhet. Arbeidsgivere i 2023 er ikke det minste interessert i folk som «arbeider hardt», ts. Min arbeidsplass har helt sluttet rekruttere slike. Vi er, som resten av arbeidslivet, på jakt etter arbeidskraft som arbeider smart. Uansett: ta en dypt innpust. Ta deg kanskje et glass vin. Be over helgen en venn eller fagforeningen din om en samtale der dere tar problemet på alvor. Så sender du i løpet av de meste ukene en e-post til sjefen der du viser til denne episoden og ber om en samtale. Til den noterer - og sender - du din oppfattelse av din arbeidshverdag. Fokuser på løsning, ikke problem. Foreslå prioriteringer eller effektiviseringsprosesser. Så samtaler dere om din leders forventning til deg og din evne til å innfri. Blir det ampert eller du føler leder bare sier «jobb raskere!» uten å foreslå verken metodeendring, kursing, etc? Be om nytt møte og ta med deg fagforeningen din inn i møtet. Anonymkode: 44c03...71d 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå