Gå til innhold

Norske damers forventniger til menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg har lurt på i mange år er hvilke ting som egenrlig er viktig ved valg av partner. Har diskutert dette med veninner som har krav til utseende og sjarm der de selv kanskje ikke er så attraktive. I årene som har gått (jeg ble akkurat 50) ser jeg at mange rundt meg har helt urealistiske krav og går glipp av mange hyggelige stunder. Kjenner menn som bruker tid på utenlandske damer for de føler de ikke får oppmerksomhet her. Personlig har jeg alltid hatt det fint med norske damer men ser at mange sliter. Er norske damer for kravstore ?

Anonymkode: 23e59...f41

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, utenlandske damer har bare ikke annet valg. Som vi ikke hadde før i tiden heller.

Anonymkode: 6dd9d...d52

• Liker 25
  • Nyttig 10
Skrevet

Tror heller det at det er flertall slabbedasker av mannfolk som forventer 50/50 på fordeling av utgifter, ,mens de forventer 0/100 på husarbeid. De bidrar med ingenting, tar ikke vare på seg selv, ser ikke ut i måneskinn, ligger bare på sofaen i en fillete joggebukse med hånda neddi buksa, forventer middag og rent hus, og at dama tar vare på seg selv og er fin. Sexen består av null oppvarming, dere kommer etter 30 sek, og det er kun dere som kommer. Hver gang.

Tror heller det er mannfolk som har for høye krav. Er det rart mange av dere er single og ufrivillig barnløse?

Anonymkode: b5b40...b28

• Liker 33
  • Nyttig 16
Skrevet

Ikke mer enn de bør være, og ofte mindre enn de burde vært. Derfor ender for mange kvinner opp med menn som egentlig ikke fortjener dame, barn og familie. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Alt er individuelt. Jeg hadde ikke noen særlige krav for utseende bortsett fra at han skulle være normalt sunn og frisk (ikke ekstrem overvekt). Kravene mine gikk på kompatibel personlighet og at han kunne ta vare på og ansvar for seg selv. Med slike krav fant jeg en god og herlig mann og er lykkelig gift 😊 Men jeg er kanskje ikke A4? Vi er i 30-40 åra nå. Hilsen helnorsk dame 

Anonymkode: 1f7c1...d52

• Nyttig 1
Skrevet

Sorry burde skrevet litt mer. Snakker ikke om menn som er slabbedasker og ikke bidrar. Snakker om hyggelige snille menn som kanskje ikke er så flinke å kommunisere og flørte. Mange av dem blir valgt bort og blir resignerte. Jeg personlig har alltid hatt det fint med damer og ser på det som lite mandig å kjøpe sex eller utnytte seg av damer som er ute etter penger og faker samværet. Pleier å si jeg jobber som butikkmedarbeider men får det til enda heldigvis. Men som sagt treffer en del og hører om en del damer som ikke helt ser seg selv

Skrevet
forrvirret mann skrev (1 minutt siden):

Sorry burde skrevet litt mer. Snakker ikke om menn som er slabbedasker og ikke bidrar. Snakker om hyggelige snille menn som kanskje ikke er så flinke å kommunisere og flørte. Mange av dem blir valgt bort og blir resignerte. Jeg personlig har alltid hatt det fint med damer og ser på det som lite mandig å kjøpe sex eller utnytte seg av damer som er ute etter penger og faker samværet. Pleier å si jeg jobber som butikkmedarbeider men får det til enda heldigvis. Men som sagt treffer en del og hører om en del damer som ikke helt ser seg selv

Men de fleste menn ER late slabbedasker. Av mine 5 forhold, har kun han siste bidratt på lik linje som meg hjemme. De ble sure om jeg ikke orker sex og mye annet usjarmerende

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En ting jeg har lurt på i mange år er hvilke ting som egenrlig er viktig ved valg av partner. Har diskutert dette med veninner som har krav til utseende og sjarm der de selv kanskje ikke er så attraktive. I årene som har gått (jeg ble akkurat 50) ser jeg at mange rundt meg har helt urealistiske krav og går glipp av mange hyggelige stunder. Kjenner menn som bruker tid på utenlandske damer for de føler de ikke får oppmerksomhet her. Personlig har jeg alltid hatt det fint med norske damer men ser at mange sliter. Er norske damer for kravstore ?

Anonymkode: 23e59...f41

Nei, jeg syntes ikke norske kvinner stiller urimelig krav til oss menn på generell basis. En kan jo også stille seg spørsmålet hvilke menn er det som bruker tid på utenlandske damer og hvilke kår er det disse damene kommer fra? 

Jeg syntes ikke det er mye å forlange at man tar vare på seg selv har kontroll på livet. Norske kvinner er selvstendige og trenger ingen mann for økonomiens skyld, det skal vi menn være veldig glad for. 

Jeg har reist og jobbet stort sett over "hele" verden og Norske, eller Skandinaviske damer fremstår for meg som de mest attraktive partnerne man kan få. At man skal strekke seg litt ekstra for kremen av damer syntes jeg ikke er urimelig. 

Endret av MrAnon
  • Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke et høyt krav å ville ha en mann som kan kommunisere. Det er det man ofte gjør mest av i et forhold. Og det er et viktig verktøy for å løse utfordringer. Jeg har ikke tenkt å oppdra noen. De får ha oppdrett seg selv før de går inn i forhold. Øv. Les. Snakke med venner og andre.

Anonymkode: 91f50...792

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de fleste menn ER late slabbedasker. Av mine 5 forhold, har kun han siste bidratt på lik linje som meg hjemme. De ble sure om jeg ikke orker sex og mye annet usjarmerende

Vet selvfølgelig at det er mange ubrukelige menn, tror likevel at mange går glipp av fine forhold fordi man går etter det uopnåelige

Skrevet

Alle jeg kjenner har ganske ulike forventninger og ulike menn. Men de vil bli behandlet bra ja, men de tollere ulike personligheter i mennene sine og mennene har jo såklart ulike personligheter i kvinnene sine de må leve med.

Men skal inrømme jeg liker litt romantikk, har syns det ble tomt uten noe som helst. Prater også mye, så blir kjedelig med noen som samtalen ikke går godt med, tar det som et tegn på at vi passer dårlig sammen. Men liker det stille også ja, men komfortabel stillhet, ikke stillhet uten ende. 

Litt vanskelig å vite hvilke menn du mener, når vi ikke får oppleve dem. 

Prate lite, flørte lite, kan jo være i ulik grad det. 

Anonymkode: f1cb1...a49

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror en del av de som er veldig opptatt av å ha en kjæreste, ofte er sin egen verste fiende. Jeg tror for eksempel at resignert eller desperat er noe en potensiell partner merker og trekker seg unna oftere enn ikke, selv om de er bra partnere og har egenskaper som ellers ville vært tiltrekkende for flere. Om man dater eller søker kjæreste må man være trygg nok på seg selv og egne preferanser til å ikke gå i bakken om noen velger noen andre enn deg. Man kan ikke ta det personlig om noen velger en annen enten  han/hun er fra utlandet eller ikke, og spesielt ikke om den personen har helt andre egenskaper enn deg selv. Da ville det jo aldri fungert uansett. Jeg tror for mange  fokuserer på å ikke være alene i stedet for å finne en partnes som passer, samt jobbe med seg selv slik at man tiltrekker seg en type partner som man ønsker seg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nei, utenlandske damer har bare ikke annet valg. Som vi ikke hadde før i tiden heller.

Hvilke utenlandske damer har ikke annet valg? 

Anonymkode: 58365...cf1

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tror norske kvinner har høye krav - særlig når vi blir litt eldre (slutten av 30 og oppover).

Jeg merker det helt tydelig i mitt eget liv, jeg gidder bare ikke. Gidder ikke prøve hvis jeg tidlig kan se at en mann ikke vil kunne tilfredsstille meg i lengden. For la meg bare være såpass ærlig å si at hvis en mann ikke tilfredsstiller meg med sin væren og sitt vesen, da vil det koste meg enormt med energi å skulle jobbe for å tilfredsstille han. Da blir det bare et spill, en service-rolle, det er vel dette som var mer vanlig før og fortsatt er vanlig i andre kulturer. Jeg orker ikke sånt noe mer. Jeg vil ha ekte lidenskap eller så kjører jeg heller solo.

Det er viktigere for meg å føle meg hjemme i mitt eget liv, føle meg stolt av meg selv og det jeg får til, like det jeg bruker tiden min på, enn å på død og liv være i et forhold. Hvis jeg er med en mann som ikke matcher meg og ikke tilfredsstiller meg på et dypt sensuelt plan, ja da forsurer det hele meg. Kroppen min sier nei, nei, nei, jeg blir mutt, irritert, oppgitt og vil bare vekk.

Så orker ikke, gidder ikke hvis ikke det er perfect match ❤️

Anonymkode: 9eb4f...ea5

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
MrAnon skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg syntes ikke norske kvinner stiller urimelig krav til oss menn på generell basis. En kan jo også stille seg spørsmålet hvilke menn er det som bruker tid på utenlandske damer og hvilke kår er det disse damene kommer fra? 

Jeg syntes ikke det er mye å forlange at man tar vare på seg selv har kontroll på livet. Norske kvinner er selvstendige og trenger ingen mann for økonomiens skyld, det skal vi menn være veldig glad for. 

Jeg har reist og jobbet stort sett over "hele" verden og Norske, eller Skandinaviske damer fremstår for meg som de mest attraktive partnerne man kan få. At man skal strekke seg litt ekstra for kremen av damer syntes jeg ikke er urimelig. 

Første gangen jeg har sett noen skryte av skandinaviske kvinner her inne 😅 Takk, selv om det ikke er sikkert det komplimanget gjelder meg, så var det greit å se noen hyggelige ord. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg tror norske kvinner har høye krav - særlig når vi blir litt eldre (slutten av 30 og oppover).

Jeg merker det helt tydelig i mitt eget liv, jeg gidder bare ikke. Gidder ikke prøve hvis jeg tidlig kan se at en mann ikke vil kunne tilfredsstille meg i lengden. For la meg bare være såpass ærlig å si at hvis en mann ikke tilfredsstiller meg med sin væren og sitt vesen, da vil det koste meg enormt med energi å skulle jobbe for å tilfredsstille han. Da blir det bare et spill, en service-rolle, det er vel dette som var mer vanlig før og fortsatt er vanlig i andre kulturer. Jeg orker ikke sånt noe mer. Jeg vil ha ekte lidenskap eller så kjører jeg heller solo.

Det er viktigere for meg å føle meg hjemme i mitt eget liv, føle meg stolt av meg selv og det jeg får til, like det jeg bruker tiden min på, enn å på død og liv være i et forhold. Hvis jeg er med en mann som ikke matcher meg og ikke tilfredsstiller meg på et dypt sensuelt plan, ja da forsurer det hele meg. Kroppen min sier nei, nei, nei, jeg blir mutt, irritert, oppgitt og vil bare vekk.

Så orker ikke, gidder ikke hvis ikke det er perfect match ❤️

Anonymkode: 

Ja hørt mange si det med rette, men har opplevd mange damer som ikke får perfekt match fordi de vil ha noe de ikke kan få

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilke utenlandske damer har ikke annet valg? 

Anonymkode: 58365...cf1

De fleste i hele Asia, Afrika, mange i Europa, som Russland osv

• Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (23 minutter siden):

Ikke mer enn de bør være, og ofte mindre enn de burde vært. Derfor ender for mange kvinner opp med menn som egentlig ikke fortjener dame, barn og familie. 

Hvordan jeg alltid er 100 % enig i alt du skriver her inne 🙌

Jeg har nok hatt en dårlig selvfølelse og endte opp med å få barn med en mann som var alt jeg hadde ønsket (trodde jeg).

Arbeidsom, opptatt av barna sine (som han hadde fra før), mange visjoner for fremtiden og hva han ønsket å oppnå.

Jeg hadde en god inntekt, egen leilighet og ett veldig stabilt liv på mange måter.

Etter at vi flyttet sammen, ble det sakte men sikkert meg som tok hovedansvaret for han sine barn (som jeg elsker og jeg ønsket å gjøre mitt beste for), det ble en forventning om at det var jeg som ordnet alt når de var hos oss, i tillegg til alt av julegaver, bursdagsselskaper, gaver til hans familie og generelt husholdningen.

Jeg ser i ettertid at jeg gav «for mye» men samtidig vil jeg ha en partner som er som meg og som ikke utnytter mine gode sider.

Han var ikke den kjekkeste jeg har vært sammen med og heller ikke den sterkeste økonomisk stilt.

Det er mange kvinner der ute som er mer opptatt av det innvendige enn det utvendige.

Om jeg noen gang skulle ha blitt sammen med en mann igjen, så er personligheten og verdiene absolutt det viktigste. Man bør så klart være litt tiltrukket av personen men han trenger absolutt ikke å være en kjekkas.

Anonymkode: 561e3...49d

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Første gangen jeg har sett noen skryte av skandinaviske kvinner her inne 😅 Takk, selv om det ikke er sikkert det komplimanget gjelder meg, så var det greit å se noen hyggelige ord. 

Skandinaviske kvinner er fantastiske, poenget mitt er bare at jeg ser og har sett at mange ikke ser seg selv og har forventninger de kan regne med å få innfridd

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...