Gå til innhold

Billig bruktbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må etterhvert ha ny bil, da bilen jeg nå har er 19 år gammel og har en del småfeil.

Hvilken prisklasse får jeg mest bil for pengene? 

Jeg har 40000 på sparekonto. Kan sikkert få spart 10-20000 til, men finnes det bra biler til 40-60000 ? Eller burde jeg tatt opp lån for å kjøpe en dyrere bil, isåfall hvor mye? 

Anonymkode: 27cf8...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøremønster og behov? I den prisklassen begynner du å få billige elbiler som kan dekke helt basale transportbehov nesten gratis, f.eks. Nissan Leaf.

Ellers vil jeg anbefale Honda Jazz som den mest praktiske småbilen:

honda-jazz-magic-seats-2.thumb.jpg.a5292463be0c7fb8733492890783482e.jpg

...eller Hyundai i20 som en pålitelig småbil der du får utrolig mye igjen for pengene dine.

Anonymkode: 80006...c9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har tidligere sett på Jazz og tenkt at det kan være en kjekk bil. Har aldri hørt noe om den, så jeg kjøpte den ikke. Dette var for noen år siden. Skal sjekke Finn.no å se om jeg finner noen til den prisen.

Skulle sikket både hatt el bil og firehjulstrekker, men det har jeg nok ikke råd til.

Bor på bygda og har barn, kjører opp mot 20000 km i året. Har alltid hatt småbiler til under 30000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Jazz er en av markedets mest pålitelige biler. Kjøpes gjerne nytt av eldre mennesker som vedlikeholder den godt også. Dyre deler, men trenger sjeldent reparasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt bestemor-aktig ja, men det gjør ingen ting. Har sett på Finn.no, ser at 18-20 år gamle selges til 50000 kr. De var dyrere enn jeg hadde sett for meg. Må uansett spare litt til, så jeg får bare følge litt med i mellomtiden.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den er litt bestemor-aktig ja, men det gjør ingen ting. Har sett på Finn.no, ser at 18-20 år gamle selges til 50000 kr. De var dyrere enn jeg hadde sett for meg. Må uansett spare litt til, så jeg får bare følge litt med i mellomtiden.

Ts

Nå måtte jeg gå og sjekke...bruktprisene er fortsatt høye, men disse bilene er ekstremt prutbare. Denne kan prutes ned til 50k kr:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329586016

...og denne til 30k kr, lett:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329989370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå måtte jeg gå og sjekke...bruktprisene er fortsatt høye, men disse bilene er ekstremt prutbare. Denne kan prutes ned til 50k kr:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329586016

...og denne til 30k kr, lett:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329989370

Synd de er så langt unna.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329098575

Jeg så litt på denne bilen, såklart mye dyrere. Tenker du "hvis du skal kjøpe så dyr bil så skulle du heller valgt denne *sett inn annet bilmerke*?, eller er det et godt kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synd de er så langt unna.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329098575

Jeg så litt på denne bilen, såklart mye dyrere. Tenker du "hvis du skal kjøpe så dyr bil så skulle du heller valgt denne *sett inn annet bilmerke*?, eller er det et godt kjøp?

Tja, 100k for en åtte år gammel småbil med bare én nøkkel og småbulker...hvis det er veldig nærme deg, hadde jeg tatt en prøvetur, vær hyggelig og ærlig og så sier du at du synes ikke bilen er verdt mer enn 70000 kr. Så kan du være forberedt på å bli enig om 75k. Det er jo en hybrid, så forbruket vil bli lavt. Men jeg ser også nå at Trøndelag har dyre småbiler. Bor selv på Vestlandet og trodde at en Hyundai i20 fra samme byggeår ikke skulle være verdt mer enn 70k (vi solgte en slik i våres til 69k), men trønderne skal jammen ha 100k for de også. Det er sprøtt.

Tl;dr - prut som Onkel Skrue, bare mindre sint og mer vennlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det på den måten så hører jeg at det ikke var et godt kjøp🙈 jeg er ikke noe god på pruting, så der kommer jeg til å ha et problem. Har sett litt på Hyundai i20, de var mye billigere, men kanskje ikke i Trøndelag nei. Tror jeg bara må fortsette å følge med, kanskje kommer det et kupp🤓 

Hva tenker du om toyota (corolla feks) og golf da? Vanskelig å finne så billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai/Kia er ikke samme kvalitet som honda/toyota. Mye feil med motor og gir etter hvert.

Anonymkode: b0296...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva tenker du om toyota (corolla feks) og golf da? Vanskelig å finne så billig?

Golf er mye feil på, bortsett fra eGolf. Toyota slår sjeldent feil derimot. Men det vet de fleste, derfor holder de seg så godt i verdi. Og de er kjedeligere å kjøre enn Honda eller koreanerne. :P

Jeg skjønner at pruting kan være vanskelig. Men du må huske på at du har ingenting å tape. Hvis du ikke fornærmer motparten og bare klart og tydelig sier fra hva du kan og vil gi for bilen, så er verste utfall at de sier nei. Jeg har ofte blitt ringt en måned senere av de som har hatt overpriset bil og så sier de "du var så hyggelig, jeg får ikke prisen jeg skulle ha, er du fortsatt interessert?". Det er en god strategi særlig om du har litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...