AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #1 Del Skrevet 23. november 2023 I listen over inntil 3 år gamle biler med flest og færrest anmerkninger i periodisk kjørekontroll ligger Tesla Model 3 på bunnplass av 111 biler. Ned en feilrate på hele 14,3 %. Dette da med feil spm er karske https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eJpvol/tesla-model-3-paa-jumboplass-i-tysk-eu-kontroll?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1&utm_medium=dre-655f635a78c9dfb67361ef8c Anonymkode: b26b2...368 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #2 Del Skrevet 23. november 2023 Er ikke alle teslaer biler med dårlig byggekvalitet og dårligere rykte da? De tåler jo ikke kaldt vær og jeg så den nye Cybertruck ikke kommer seg opp bratt terreng en gang. Anonymkode: 03929...53c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #3 Del Skrevet 23. november 2023 Iflg Tesla eierer, som ikke vil innrømme at bilen de eier(som er en Tesla) er det bare småplukk og ikke noe å bry seg om. Det beviser bare hvor lite peiling de har på noe som har så dårlig kvalitet. Så en artikkel fra Motor, der nådde modS omtrent midt på treet, de tre første var utelatt, men var det en modY på en av de tre første, er Motor’s journalister på villspor. Anonymkode: 83637...3c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #4 Del Skrevet 24. november 2023 Bemerkelsesverdig hvor elendig BMW gjør det, og at VW kommer så godt ut av det. Visste jo at BMW er dårlige biler, men at Volkswagen har fått kontroll på sine kvalitetsproblemer er ganske nytt. På den andre siden, bestandige sensorfeil er vel ikke noe som dukker opp på EU kontroll. Anonymkode: c714f...76e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #5 Del Skrevet 24. november 2023 Fikk ikke helt med meg at de 14,3 % feil det er snakk om er feil klassifisert som "betydelige" eller "farlige". Og det er jo ikke akkurat tillitvekkende. ts Anonymkode: b26b2...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 24. november 2023 #6 Del Skrevet 24. november 2023 Er visst mye rart i understellet, lurt med utvidet garanti sier man 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #7 Del Skrevet 24. november 2023 Vi har hatt nå i 3. år, veldig fornøyd med bilen. Det er en del kjente feil med bilen da. Jeg vil faktisk påstå at det er småplukk ja. Den feilen med lakk på trim, spesielt nederst, det har vi - men den feilen har jo ikke noe å si på bruken, bare estetisk. Det er en del software-feil etter oppdateringer, som kan være irriterende men igjen, er ikke kritiske for bruk. Slike feil som at bilen plutselig glemte setteinstillinger for sjåfør, eller spotify-innlogging, eller automatiske viskere er enten for slappe eller for aktive (men det kan overstyres manuelt). Feil med autokjøring, der bilen kan bremse fordi det kommer en stor bil i motgående felt, igjen, irriterende men man må jo alltid holde rattet uansett. Vi har engang opplevd feil der varmluft-anlegg sluttet å funke etter bruk av supercharger, det er uheldig feil men det har bare skjedd en gang, heldigvis. Vi har heldigvis ikke opplevd feil med vann i lysene, den feilen er på nyere modellen. Kontra den forrige bil, eldre bensinbil, dette er gratis bilhold både i "drivstoff" og i service. Så jeg skjønner at folk som ikke har råd til Tesla, er misunnelige. Blir urettferdig at de som har råd til en ny bil til 400+ tusen, kan få gratis bilhold mens de som må kjøpe billigere eldre biler, må betale dyrt for det. Anonymkode: f0abd...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #8 Del Skrevet 24. november 2023 Kjenner flere med Modell 3. Alle er storfornøyde. Anonymkode: dce62...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 24. november 2023 #9 Del Skrevet 24. november 2023 Burde kanskje gå inn å se hva de feilene er før man slenger dritt om en bil, er det alvorlige feil eller slik som rust på bremseskiver, noe som er bruker feil? Er det feil som Tesla utbedrer gratis og fort eller må du betale det selv. Vet jo at en av de vanligste feilene på en Tesla er at blinklyset ikke virker men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #10 Del Skrevet 24. november 2023 ferdig skrev (1 time siden): Burde kanskje gå inn å se hva de feilene er før man slenger dritt om en bil, er det alvorlige feil eller slik som rust på bremseskiver, noe som er bruker feil? Er det feil som Tesla utbedrer gratis og fort eller må du betale det selv. Vet jo at en av de vanligste feilene på en Tesla er at blinklyset ikke virker men... Les artikkelen da. Det er minstekravet. Anonymkode: c714f...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #11 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Les artikkelen da. Det er minstekravet. Anonymkode: c714f...76e Ja. Står jo svart på hvitt at de 13,4 % er betydelige eller farlige feil. Hvilke feil snakker man om da? Anonymkode: b26b2...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #12 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Står jo svart på hvitt at de 13,4 % er betydelige eller farlige feil. Hvilke feil snakker man om da? Anonymkode: b26b2...368 Alvorlige feil kan være alt fra feil lysbildet til slitte foringer, rust osv Anonymkode: 334b6...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 24. november 2023 #13 Del Skrevet 24. november 2023 Har ikke egen erfaring, men Motor mener Model3 er årets beste bilkjøp Derfor kårer vi Tesla Model 3 til årets beste bilkjøp (motor.no) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #14 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja. Står jo svart på hvitt at de 13,4 % er betydelige eller farlige feil. Hvilke feil snakker man om da? Anonymkode: b26b2...368 Det står i artikkelen, må jeg sitere dette med støtdempere og bremser for deg eller evner du å lese selv? Anonymkode: c714f...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #15 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner flere med Modell 3. Alle er storfornøyde. Anonymkode: dce62...20c Det er svært få teslaeiere som snakker negativt om bilene så lenge de eier en men så fort de har solgt den så snakker de om hvordan drittbil og dårlig service det er på tesla. Det rare er at folk tør å kjøpe slik bil så lenge Musk plutselig kan komme på å senke nybilprisene. Det raserer jo bruktmarkedet på bilene med resultatet at eierne aldri vet hvor mye de kan tape på bilen i et bruktmarked. Anonymkode: b143d...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 24. november 2023 #16 Del Skrevet 24. november 2023 Jeg har ikke erfaring med Tesla 3, men vi hadde en Tesla S som familiebil for en del år siden. Det var en bakhjulsdrevet bil som var dritskummel på glatta. Mannen tok den med seg ut av ekteskapet, og godt var det. Tesla dekket heldigvis mange av feilene, men ikke alle. Soltak som lakk mente de var brukerfeil. Ungene omtalte bilen som båten er periode. Motoren ble byttet på garanti, men det tok veldig lang tid. Dørhåndtakene ble byttet minst en gang hver, og skjermen ble byttet på garanti på grunn av noe de kalte døde piksler. Vi fikk dekket halvparten av regningen for luftfjøringen og halvparten av regningen for baklyktene. Etter min tid måtte min ex bytte batteri og betale det hele selv. Hadde Yaris og senere Auris som bil nr 2 på samme tiden. De fungerte helt uten problemer. I dag har min ex fremdeles Teslaen, mens jeg holder meg til Toyota. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #17 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står i artikkelen, må jeg sitere dette med støtdempere og bremser for deg eller evner du å lese selv? Anonymkode: c714f...76e Takk lektor tørrdal Anonymkode: b26b2...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #18 Del Skrevet 24. november 2023 Det skal vel også nevnes at det ikke kommer frem i artikkelen at Tesla er eneste merke som ikke har krav til service eller noen form for intervaller der alle andre bilmerker har dette. Når de sjekker en 3 år gammel VW har denne vært på service og antageligvis fått utbedret det som var feil underveis. Tar du en 3 år gammel Tesla som aldri har vært inne til service er det klart det vil dukke opp ting, det ville det gjort med alle merker. For å gjøre det mer folkelig og forståelig: Hvis du fra du var 18 år dro årlig til en sjekk hos tannlegen, ville du da om 5 år hatt like mye hull/feil som en som ikke dro til tannlegen fra de var 18 år til 23 år? Uansett så finnes det ingen elbil i verden som har like mye rekkevidde, teknologi og ikke minst infrastuktur som lading til prisen av en Model 3. Om jeg 3-5 år frem i tid må koste på et helt nytt bremsesett har jeg fortsatt spart mange 10-tusen og samtidig kjørt en bil som har rekkevidde, teknologi, appsystem, lading osv ingen kan måle seg med. Og ja, jeg er Tesla fan, men ikke uten grunn. De fleste som kommenterer negativt om Tesla har aldri eid en selv Anonymkode: a4daf...cd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #19 Del Skrevet 24. november 2023 Akkurat med den metoden som nevnt overfor pleide BMW og Mercedes å "pynte" litt på TÜV tallene. De inviterte til en nokså rimelig service før PKK. Vipps, bilene kom ganske godt ut av det. Derfor er det ekstra overraskende med BMW sitt mageplask, men det kan jo hende de ikke gjør dette lenger. Anonymkode: c714f...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #20 Del Skrevet 24. november 2023 Ikke hatt noen problem med vår, og den gikk nylig feilfri gjennom eu-kontrollen. Anonymkode: 4a6e6...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå