Gå til innhold

Om du bare skulle anbefale EN bok.

mereo

Anbefalte innlegg

Hvilken bok hadde du valgt? Hvorfor akkurat denne boken?

(Uten å skulle ta i betraktning hvem du anbefaler den til.)

Endret av mereo
Tilleggs info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger. Håper folk virkelig anbefaler ÉN bok og ikke som i tilsvarende tråder om tv-serier 😁

Anonymkode: 599b3...216

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mors gaver av Cecilie Enger. Nostalgisk. Det kommer vel litt av i hvilken livssituasjon man er i også. Jeg har ikke sånne utfordringer i mitt liv, men allikevel noe tilsvarende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig svar sikkert, men jeg er dypt fascinert av historie/faktaboken "Neandertal - folket som forsvant".

Det står en del om vår del av menneskehetens utvikling også, men så klart mest om neandertaler folket, som forsvant bare noen tusen år etter at de møtte eller sameksisterte med Homo sapiens (oss) i Europa for første gang. Da hadde neandertalerne eksistert og utviklet seg i hundretusenvis av år, overlevd is og kulde, men så, bare noen få tusen år etter at vi vandret inn på deres landområder, døde de ut. Hvorfor? Det er det ingen som vet sikkert. Boken har historier om funn osv, teorier og resultater av arkeologi og undersøkelser. 

Men på sett og vis lever neandertalfolket likevel videre. Inni oss. Vi moderne mennesker har alle mellom 1 og 3% neandertal-gener i oss, så det er tydelig at vi i en tidsperiode har møtt dem fysisk, og fått barn med dem.

https://bookis.com/no/books/erik-tunstad-neandertal-2021

Man får kjøpt den bl.a. her:

https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/historie-og-dokumentar/krig-og-historie/neandertal

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The f*ck it diet av Caroline Dooner. Snudde opp ned på alt jeg noen sinne har lært om kosthold og helse.

Anonymkode: 23297...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært helt avhengig av hvem som spurte... En av mine absolutte favoritter er Johan Harstads  Max, Mischa og tetoffensiven - jeg synes den er helt fantastisk, men den er også en kompleks roman på over tusen sider, jeg ville ikke anbefalt den til noen som vanligvis bare leste kioskromaner. Motsatt har jeg anbefalt bøker jeg ikke har likt selv til andre, fordi jeg vet at den er mer i deres smak.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Det ville vært helt avhengig av hvem som spurte... En av mine absolutte favoritter er Johan Harstads  Max, Mischa og tetoffensiven - jeg synes den er helt fantastisk, men den er også en kompleks roman på over tusen sider, jeg ville ikke anbefalt den til noen som vanligvis bare leste kioskromaner. Motsatt har jeg anbefalt bøker jeg ikke har likt selv til andre, fordi jeg vet at den er mer i deres smak.

Nå var tanken min at du ikke skulle ta høyde for hvem du anbefaler boken til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verity av Colleen Hoover (ikke noe fan av forfatteren som person eller forfatter, liker bare den boken)

Ikke fordi den er aller best i hele verden eller en absolutt favoritt, men fordi den overasket meg. For jeg er normalt ikke noe fan av den sjangeren, men leste den og den overasket. Klarte ikke å legge den i fra meg. 

Anonymkode: 90afb...735

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kall meg bare Max", handler om en morder med flere personligheter hvor hver har sine "oppgaver". Det som er skummelt med boka er å vite at det finnes slike mennesker der ute, samt at den viser hvor lett det er å ende opp med å føle med vedkommende og nærmest begynne å like ham/henne.  De forskjellige personlighetene trer frem avhengig av situasjonen for å manipulere deg til akkurat der de vil ha deg, og forstår det omtrent ikke selv.

Anonymkode: 09f44...1b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lord of the rings (man får jo hele triologien som en bok så) 😉 

Anonymkode: b2e52...712

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omforlatelse av Ian McEwan.

Et barn ser en hendelse som det tolker på barns vis. Altså feiltolker.  Sier det til noen. Får uante konsekvenser for familien og mennesker resten av deres liv. Sterk bok. 

Anonymkode: 585fa...4c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...