Gå til innhold

Noen med erfaring med myo inositol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært prøver nå i ca 4 måneder. Sist hadde jeg kjemisk graviditet og har ikke prøvd siden da(det har nå gått 3 måneder). Jeg tar q10, folsyre, jern, c-vitamin, tran og D-vitamin. Nå tenker jeg å prøve meg på myo inositol. Noen med erfaring med det?

Anonymkode: 04361...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mye mer regelmessige sykluser når jeg gikk på det. Aner ikke om det er tilfeldig. Men etter å ha gått på det ble jeg gravid naturlig 2 ganger på kort tid, før det var det 1 år mellom hver graviditet og flere mislykkede ivf forsøk. Siste gangen satt spiren og er nå 35 uker på vei. Så vil absolutt si at det er verdt et forsøk.. tror det hadde bra effekt på min egg kvalitet og syklus (har pco). 

Anonymkode: c8557...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk mye mer regelmessige sykluser når jeg gikk på det. Aner ikke om det er tilfeldig. Men etter å ha gått på det ble jeg gravid naturlig 2 ganger på kort tid, før det var det 1 år mellom hver graviditet og flere mislykkede ivf forsøk. Siste gangen satt spiren og er nå 35 uker på vei. Så vil absolutt si at det er verdt et forsøk.. tror det hadde bra effekt på min egg kvalitet og syklus (har pco). 

TS her, gikk du på noe annet også de to gangene du ble gravid med myo inositol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS her, gikk du på noe annet også de to gangene du ble gravid med myo inositol?

Nei, bare folat 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på det en liten stund, men etter å ha lest meg litt mer opp så sluttet jeg da jeg ikke har PCOS. Det er primært hvis du har det at det er nyttig, men det kommer ikke alltid like godt frem i markedsføringen av produktet, men du kan lese mer om dette her: https://www.centerforhumanreprod.com/blog/who-is-myo-inositol-for-and-who-should-stay-away-from-it

Nå tok jeg bare den første og beste lenka jeg fant, men anbefaler som sagt å undesøke om du faktisk trenger det, da det kan ha motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smågodt23 skrev (1 time siden):

Gikk på det en liten stund, men etter å ha lest meg litt mer opp så sluttet jeg da jeg ikke har PCOS. Det er primært hvis du har det at det er nyttig, men det kommer ikke alltid like godt frem i markedsføringen av produktet, men du kan lese mer om dette her: https://www.centerforhumanreprod.com/blog/who-is-myo-inositol-for-and-who-should-stay-away-from-it

Nå tok jeg bare den første og beste lenka jeg fant, men anbefaler som sagt å undesøke om du faktisk trenger det, da det kan ha motsatt effekt.

Jeg har ikke fått diagnosert pcos, men sist gang jeg tok blodprøve så hadde jeg litt for høyet testestoron nivå, og i tillegg er jeg pre diabetes. Men jeg har ikke fått noe diagnose, og siste innvendig ultralyd hadde jeg ikke noe cyster heller. Hvis det er flere som er kjent med dette kosttilskuddet så hadde jeg satt pris på all feedback om den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det under prøving. Jeg har PCOS og gikk på det samtidig som jeg tok Letrozol, så er vanskelig å si hva som fungerte. Men jeg er gravid nå 😊Jeg spiste også sund mat, med fokus på blodsukkerkontroll, samt unngå andre stressorer for kroppen. 
(Jeg har forresten PCOS uten cyster på eggstokker, så det er fult mulig. les gjerne på PCOSnorge om du lurer på om du kan ha dette, og du ønsker mer kvalitetssikret info om diagnosen).

Jeg vet som sagt ikke hva det var som gjorde at det gikk, men jeg ville gjerne gjøre alt jeg kunne for at det skulle gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (7 timer siden):

Jeg brukte det under prøving. Jeg har PCOS og gikk på det samtidig som jeg tok Letrozol, så er vanskelig å si hva som fungerte. Men jeg er gravid nå 😊Jeg spiste også sund mat, med fokus på blodsukkerkontroll, samt unngå andre stressorer for kroppen. 
(Jeg har forresten PCOS uten cyster på eggstokker, så det er fult mulig. les gjerne på PCOSnorge om du lurer på om du kan ha dette, og du ønsker mer kvalitetssikret info om diagnosen).

Jeg vet som sagt ikke hva det var som gjorde at det gikk, men jeg ville gjerne gjøre alt jeg kunne for at det skulle gå.

Ikke meningen å kuppe tråden til TS; men ble du gravid på første forsøk med letrozol? Jeg er på runde 3 nå (runde 2 med dobbel dose, men får EL av enkel dose og), og har lurt på om jeg skulle prøvd myo inositol, men samtidig er jeg både normalvektig og har helt fine blodsukker og normal testosteron til tross for min PCOS, så vet ikke helt om det vil hjelpe meg siden testosteron tydeligvis ikke er mitt problem, men at jeg har for mye østrogen for tidlig i syklus. Jeg har startet å ta 2 mg melatonin hver kveld de siste ukene da.. 

Anonymkode: 48e87...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke meningen å kuppe tråden til TS; men ble du gravid på første forsøk med letrozol? Jeg er på runde 3 nå (runde 2 med dobbel dose, men får EL av enkel dose og), og har lurt på om jeg skulle prøvd myo inositol, men samtidig er jeg både normalvektig og har helt fine blodsukker og normal testosteron til tross for min PCOS, så vet ikke helt om det vil hjelpe meg siden testosteron tydeligvis ikke er mitt problem, men at jeg har for mye østrogen for tidlig i syklus. Jeg har startet å ta 2 mg melatonin hver kveld de siste ukene da.. 

Jeg ble gravid på 4. runde med Letrozol (3. runde med dobbel dose). Husk at man fortsatt bare har ca. 20% sjanse for å bli gravid selv når man har eggløsning, så man vil fortsatt kunne bruke noen måneder selv om man har effekt av medisinen! Men naturlig å bli utålmodig og skuffet når testen blir negativ, jeg ble selv veldig skuffet etter runde 3, da jeg hadde stort håp og hadde sett for meg at set skulle funke innen tre måneder med Letrozol. 

Jeg er heller ikke overvektig, og er sånn sett ikke «typisk» PCOS som trenger å slanke meg. Men jeg har sterk tro på at alle hormoner henger sammen og vil påvirke hverandre. Jeg tror ikke at alle med PCOS må bare slanke seg, mens vi andre ikke kan gjøre noe for våre muligheter. Jeg tror at fokus må døgnrytme, stabilt blodsukker gjennom døgnet (uavhengig av om man har stabilt blodsukker), redusere stress, fysisk aktivitet, og å gjøre ting som gjør deg glad vil kunne bidra i positiv retning uansett. Og valgte derfor å fokusere på dette så godt jeg kunne (uten å bli opphengt i perfeksjonisme selvfølgelig), og derfor valgte jeg også å prøve inositol etter å ha lest litt om det 😊

Endret av Sjokoladekosmos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (Akkurat nå):

Jeg ble gravid på 4. runde med Letrozol (3. runde med dobbel dose). Husk at man fortsatt bare har ca. 20% sjanse for å bli gravid selv når man har eggløsning, s

Ok, takk, det gir meg håp. Joda, og har lest at gjennomsnittlig tok det 90 dager for kvinner å bli gravid med letrozol, men det er vel bare sånn 30% som blir gravid med det i det hele tatt. Vi venter på IVF, men håper jeg blir gravid med letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, takk, det gir meg håp. Joda, og har lest at gjennomsnittlig tok det 90 dager for kvinner å bli gravid med letrozol, men det er vel bare sånn 30% som blir gravid med det i det hele tatt. Vi venter på IVF, men håper jeg blir gravid med letrozol.

Masse lykke til! Jeg håper det ordner seg for dere! Det er vanskelig å bevare håpet i denne prosessen, så det hjalp meg veldig å lese om andre som klarte å bli gravide på tross av PCOS og andre utfordringer. Jeg ble selv gravid måneden før vi skulle henvises til ivf 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...