Gå til innhold

Tilfeldigheter, karma, skjebne, hat fra annen person - trenger hjelp til innspill -opplever KUN negative hendelser i livet mitt..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli desperat nå. Jeg tenker mer og mer på at alt som har skjedd meg siste årene umulig kan være rene tilfeldigheter.  Jeg har i utgangspunktet aldri trodd på overtroiske ting eller karma. (Jeg mener; hvor er karma når barn og unge dør i meningsløse og brutale ulykker/sykdom feks - det gir ikke mening - de har jo ikke rukket å være ondskapsfulle personer). Men nå begynner jeg å tvile her.. 

Hviler det en forbannelse over meg? En ekstremt dårlig karma? Eller er dette faktisk bare tilfeldigheter?

Jeg har aldri bevist vært en slem person. Forsøker både i jobb og privat å være blid, hjelpsom og høflig. Aldri stjålet noe i voksen aldre (var vel noen uskyldige barnestreker som liten)

Jeg vet dette høres helt sprøtt ut - men kan virkelig en person være så uheldig helt tilfeldig?

De siste 3 årene har jeg opplevd 12 ulike alvorlige sykdommer og alvorlige skader - de har INGEN relevans med hverandre. Mønsteret har vært at så fort jeg har kjempet meg opp på beina -så skjer noe helt nytt ifht helsen. Vært innlagt 5 ganger. Legene har selv uttalt at de aldri har sett en pasient med så mange hendelser over så kort tid - de er fasinert selv. (og ingenting kan /har vært selvpåført). Kroppen er helt nedkjørt fysisk og psykisk. Venter nå på planlagt operasjon - som måtte utsettes dagen i forveien pga alvorlig lungebetennelse (på en lungefrisk person - var sengeliggende i 3 uker). Nå endelig på beina igjen - og bare VET det vil skje noe med helsen igjen før jul. Garantert.. (Til info; røyker ikke, drikker ikke, spsier sunt osv). Legen finner ingen årsak - og de er veldig forundret selv over all "uflaksen" min..

Økonimisk er det helt krise. Jeg opplever den ene uforutsette utgiften etter den andre. Gjelden er kritisk høy. Jeg har ingen penger på konto 2 uker før neste lønn. Bruker ingenting på meg selv. Flere år siden jeg var his frisør, var på restaurant, kino etc. En ting er jo trang økonomi, men som med sykdom; det kommer noe uforutsett med jevne mellomrom - ganske raskt etter jeg har klart å løse forrige utgift. Bla de siste utgiftene har vært et eldre skatteoppgjør som etaten nå kom med, et kredittkjøp jeg i god tro trodde var innbetalt - som etter 2 år kom med krav fordi underfirma hadde gjor en feil, v.v tank ryker, vaskemaskin ryker, bilen herpa, nye dekk, mistet plombe,  etc etc.

Greia er at det slutter aldri!! Jeg har ikke opplevd en eneste positiv ting på 3 år. Seriøst. Kun nedtur på nedtur.

Mine venner bemerker ofte hvor ekstremt sterk jeg er - som klarer å stå i det ene etter det andre. For jeg biter virkelig tenna sammen og kjemper igjennom det. Gang på gang. Mennå klarer jeg ikke mer.

Siste nå er to ting; blodprøvene viser at det er noe alvorlig galt - skal til utredning. Også fått veldig hyppige og mye kraftigere blødninger kombinert med diffuse smerter i mage og rygg -og VET jeg snarest MÅ til gynekolog for sjekk - men føler jo nesten allerede hva dette kan være.. (akkurat blitt frisk etter helftig infeksjon og blodforgiftning). 

I dag fikk jeg da altså også plutselig et restoppgjør fra skatteetaten; det var gjort noen feil som nå er oppfaget, og fått restskatt med 3 ukers betalingsfrist på nesten 20 000 kr. Jeg har INGENTING igjen av oppsparte midler. Så dette må trolig betales med svinedyr kredittkortgjeld son resultat. Alle vet jo hvor nådeløs staten er som pengeinnkrever..

Vet ikke hva jeg vil med dette - men føler jo nå virkelig det hviler en forbannelse over meg. Hvordan i all verden kan man komme seg ut av noe sånt?? (ja jeg er desperat - når jeg virkelig begynner å tenke sånn..)

Anonymkode: daae2...b67

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke hva jeg vil med dette - men føler jo nå virkelig det hviler en forbannelse over meg. Hvordan i all verden kan man komme seg ut av noe sånt?? (ja jeg er desperat - når jeg virkelig begynner å tenke sånn..)

Det kan hende at du har gjort noe kjipt i dine forrige liv, ikke i dette, som nå kommer for å ta et oppgjør med deg. 

Vet ikke helt hva du skal gjøre. Kanskje gå til nattverd? Få hjelp av sjaman? Kanskje få hjelp her?

Kanskje andre her inne kan hjelpe? ❤️

Anonymkode: c98c0...816

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt forjævlig ut!

Kan jeg bare spørre deg, har du opplevd traumer fra oppveksten du ikke har fått bearbeidet, eller har vært under noens kontroll eller voldelige oppførsel? Bare en tanke at noe av dette kan være fysisk som følge av noen psykisk prøver å kjempe seg gjennom? 

Jeg leser energier og ser litt i bilder, jeg ser hvor mye du har måtte tåle og at du nesten knekker under dette, jeg er lei for alle prøvelsene som har rammet deg, men vit at det ikke ender sånn, det kommer til å roe seg. 

Anonymkode: 6adc6...98f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres helt forjævlig ut!

Kan jeg bare spørre deg, har du opplevd traumer fra oppveksten du ikke har fått bearbeidet, eller har vært under noens kontroll eller voldelige oppførsel? Bare en tanke at noe av dette kan være fysisk som følge av noen psykisk prøver å kjempe seg gjennom? 

Jeg leser energier og ser litt i bilder, jeg ser hvor mye du har måtte tåle og at du nesten knekker under dette, jeg er lei for alle prøvelsene som har rammet deg, men vit at det ikke ender sånn, det kommer til å roe seg. 

Anonymkode: 6adc6...98f

Takk for gode ord. jeg har selv tenkt så mange ganger at Nå må det da snu. jeg overdriver virkelig ikke. Det har vært så mange fysiske og psykiske nedturer -og jeg har virkelig ikke lagt meg ned og sutrert. Jeg bare måtte slite meg igjennom det hele og korte ned på diverse sykemeldinger pga økonomi. Så har måtte gå på jobb gjentatte ganger etter svært alvorlig sykdom fordi jeg har ikke råd til å gå over på AAP. Jeg må klare å holde ut til barna er selvstendige.

Ifht helse har jeg ikke tall på antall leger som har vært veldig overrasket over at jeg har vært igjennom så mye på så kort tid -særlig når ingenting er relatert til hverandre. Dette er faktsik helt sykt.

Jeg har vært igjennom så mange runder nå med store prøvelser ifht akutt sykdom (holdt på å dø for 1,5 år siden pga alvorlig organsvikt) - at jeg vet kroppen ikke orker mer. Dessverre har jeg nå siste måneder symptomer på noe galt i livmoren min.. Ironisk nok har jeg ikke råd til å dra til gynekologen min (privat - koster nesten 2000 kr) -og ventetiden på offentlig gynekolog er veldig lang..

Økonomisk er det helt krise. Har solgt alt jeg har av verdi. Etter regninger er det minimalt igjen som må prioriteres til barna (mat). De har ikke fått det de trenger av vintersko og klær -ingenting.  Jeg selv kan fint leve med svært dårlig råd, men dette rammer barna også veldig hardt..

Så nå er jeg desperat. Denne restskatten kom som en bombe. Troode dette var avklart til vanlig oppgjør - men tydeligvis er det registrert for mye gjeld -og derfor skylder jeg skatt. Ingen mulighet til å dele opp eller utsette. Så da går det lille jeg ville hatt til jul (pga halv skatt i desember) gå til restskatt. Jeg er så sykt sliten, og bare gråter. Har ingen familie, kun en psykisk syk bror jeg ikke har kontakt med.

Nå er jeg DESPERAT etter å få stoppet dette. Bare få ha en normal helse og forutsigbar økonomi. så i det siste har jeg tenkt sånn på det - hvis det seriøst er snakk om karma eller forbannelse eller sterkt hat fra annen person (vet om en som virkelig hater meg sterkt - helt uforskyldt - det er hun som har problemer her - men allikevel..). HVORDAN kan man finne ut av sånt? Hvordan kan man stoppe det?? Jeg klarer ikke mer motgang nå.. Og jeg mener det seriøst; jeg har virkelig ingen grunn til å ha dette mot meg. Har aldri bevist vært ondsinnet mot noen - hverken mennesker eller dyr. 

Setter enormt pris på svar fra dere som kjenner til denne alternative verden. For meg er dette helt ukjent område..

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt. Tenker du sånn vil det aldri ta slutt. Hvorfor begynne å tenke på karma og annet BS når det er andre helt logiske forklaringer på dette? 

Alt det fysiske henger faktisk sammen. Er man syk, påvirker det immunforsvaret og da har man lettere for å bli syk igjen. Er man i tillegg ganske langt nede mentalt og har mye stress i kroppen, blir immunforsvaret enda dårligere. Det er ikke uvanlig å ha en serie med helseplager når det først starter. 

Når det kommer til det økonomiske, høres deg ut som en kombinasjon av feil i et par system, og av at du selv ikke har fulgt godt nok med. Vaskemaskiner og andre hvitevarer varer ikke evig. De bryter sammen. Det er helt normalt. At bilen må på service, få skiftet dekk eller nye deler, er også noe man kan forvente. Det hadde vært mer overraskende om du på 3 år IKKE måtte punge ut for bil og hvitevarer.

Jeg foreslår at du må slutte å bite tenna sammen. La deg selv være syk. Snakk med nav. Stress ned. Jobb mot en hverdag fri fra angst og stress. Få deg nok med søvn. Du kan ikke fortsette på den måten du har holdt på nå. 

Anonymkode: 0e59d...355

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som er like heldige med helsen, dessverre. Du kan ha arvet dårlige gener eller vært utsatt for dårlige omgivelser.

Økonomi har man stor påvirkning på selv. Det finnes mange muligheter for å lære mer om hvordan man håndterer egen økonomi best mulig. Det er normalt at ting går i stykker og at det kan dukke opp en tannlegeregning eller restskatt. Du trenger en solid buffer for slike utgifter. 

Det er ikke magi eller heksekunst. Hadde du vært forbannet hadde du vel ikke vært her i Norge i 2023 - vi er ekstremt heldige sammenlignet med omtrent alle. Det er normalt å ikke få noe gratis i livet men å måtte jobbe for det selv, og at voksenlivet kan være et slit.

Anonymkode: b8fd1...50f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å ha det slikt! Livet har gitt meg rundjuling helt siden 2018, har hatt perioder med opptur og positive vibes så har løftet meg litt mellom slagene. Har vært et maraton mellom nære dødsfall/flytting/overgrep/abort/kreft/sepsis/bilulykke/alvorlig sjukdom som gjor meg sengeliggende 1 år, og no nylig døde kjæresten min i ei ulykke og jeg er stuck i en kropp full av smerter/betennelser og utmattelse og lysten til å puste videre er tung. Heldigvis har man barn de gir motivasjon til å fortsette å kjempe.  Økonomi er slik med meg også, barna mine har ikke vintersko endå. Vi har 700 kr til mat til lønn i desember. Begynner å forbrede meg psykisk på AAP og må mulig selge leiligheten.

Men så er det viktig å tenke små endringer og små ting som kan hjelpe. Med økonomien har jeg tenkt å prøve å få til noe passiv inntekt, er no en jungel med måter å tjene peng online. Også svarer jeg på undersøkelser hos norstat, litt her å då, utgjør kansje 2000 kr i året. Også er jeg ute på dumpster diving de dagene jeg er oppe å går, finner mye sunn mat til meg som er med å hjelpe helsa mi.

Også er det noe som heter å manifestere. Og tankens kraft. Vet det virker håpløst i en håpløs situasjon og liv, men man blir det man tenker. Husker å ha hørt i en podcast at universet forstår ikkje "ikkje" ordet. Feks om du tenker; no klarer jeg ikkje mer rekninger. Så hører universet; no klarer jeg mer rekninger. Prøv heller å tenk; jeg klarer å betale alle rekninger jeg får, penger kan dukke opp mange plasser. 

Jeg studerer noe som heter human design, er vitenskapen om korleis kvar enkelt er som menneske, kva energi vi har og livsoppgåve og mye mer. Om du er interessert kan du få en privat lesing av meg, trenger øving på det. Er flere som begynner å leve etter sin energi-type og livsoppgåve og de merker livet går plutselig mye mer på skinner. Er som at ting og livet går imot når man er på feil vei i livet. 

Stor klem fra meg

Anonymkode: cb69e...9e8

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men så er det viktig å tenke små endringer og små ting som kan hjelpe. Med økonomien har jeg tenkt å prøve å få til noe passiv inntekt, er no en jungel med måter å tjene peng online. Også svarer jeg på undersøkelser hos norstat, litt her å då, utgjør kansje 2000 kr i året. Også er jeg ute på dumpster diving de dagene jeg er oppe å går, finner mye sunn mat til meg som er med å hjelpe helsa mi.

Dette var fine konkrete råd

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Også er det noe som heter å manifestere. Og tankens kraft. Vet det virker håpløst i en håpløs situasjon og liv, men man blir det man tenker. Husker å ha hørt i en podcast at universet forstår ikkje "ikkje" ordet. Feks om du tenker; no klarer jeg ikkje mer rekninger. Så hører universet; no klarer jeg mer rekninger. Prøv heller å tenk; jeg klarer å betale alle rekninger jeg får, penger kan dukke opp mange plasser. 

Jeg studerer noe som heter human design, er vitenskapen om korleis kvar enkelt er som menneske, kva energi vi har og livsoppgåve og mye mer. Om du er interessert kan du få en privat lesing av meg, trenger øving på det. Er flere som begynner å leve etter sin energi-type og livsoppgåve og de merker livet går plutselig mye mer på skinner. Er som at ting og livet går imot når man er på feil vei i livet. 

Dette er ren svada, ikke vitenskap - og TS bør ikke kaste bort det lille hun har av tid og krefter på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med noen, både om økonomi og psyke.

Kroppen blir gjerne sånn når vi nekter å stoppe. (Jepp, erfarte det. Tviholdt jobb etter jobb i over 30 år, til jeg nesten bokstavlig talt døde av det.)
Har noen hjulpet det med å se på budsjettet ditt, og ikke minst bakover. Når begynte det å gå galt? Det finnes alltid mønstre bakover, familie, sykdom, økonomi og mye mer. En ting er at det f eks sjelden holder å være en i husholdning. Det er behov for to med inntekt, særlig om man har litt gjeld.

Jeg er ingen fan av manifestering, men å lytte til kroppen. Man kan ikke manifestere bort gjeld f eks.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette var fine konkrete råd

Dette er ren svada, ikke vitenskap - og TS bør ikke kaste bort det lille hun har av tid og krefter på dette.

Jeg er ikke enig. Tankene en har HAR stor kraft, hvis tanker går i at alt går til helvete og at det hviler en forbannelse over deg vil det mddføre at man gir opp og mister håp. Har man en mer optimistisk tankegang; 'problemer er til for å løses, dette skal jeg få ordnet' vil det medføre at man ikke gir opp. Du må ikke være 'alternativ' tenkende for å forstå det. Vi er som vi tenker og gjør stort sett som vi tenker. Skaper/handlekraften i oss 'dør' hvis det ikke er en form for optimisme tilstede.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lawyam said:

Jeg er ikke enig. Tankene en har HAR stor kraft, hvis tanker går i at alt går til helvete og at det hviler en forbannelse over deg vil det mddføre at man gir opp og mister håp. Har man en mer optimistisk tankegang; 'problemer er til for å løses, dette skal jeg få ordnet' vil det medføre at man ikke gir opp. Du må ikke være 'alternativ' tenkende for å forstå det. Vi er som vi tenker og gjør stort sett som vi tenker. Skaper/handlekraften i oss 'dør' hvis det ikke er en form for optimisme tilstede.

"Manifestering" og " human design" og annet fjas har ingen basis i vitenskap enten du liker det eller ikke. Dette handler ikke om å tenke positivt, men om en hel industri som utnytter folk som TS. 

Å tenke positivt er noe helt annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Manifestering" og " human design" og annet fjas har ingen basis i vitenskap enten du liker det eller ikke. Dette handler ikke om å tenke positivt, men om en hel industri som utnytter folk som TS. 

Å tenke positivt er noe helt annet.

Jeg synes også at det skulle være unødvendig å skrive bøker og holde kurs som egentlig bare er gamle etablerte sannheter i  stadig nye innpakninger. Det er noe i det, men ingen trenger skolering i det eller kalle det 'noe' nytt, revolusjonerende, osv. Hold det enkelt. Folk kan kalle det hva de vil for meg; men har du vært innom noen 'tenk det' bøker og kurs så ser du fort det er lapskaus over samme temaer og folk som bafe vil ri på bølgen av liksom 'nytenking'. Kall det bare noe annet, skriv det om, og finn på nye utrrykk for det samme og ny tittel og folk biter på. 

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om å ha det slikt! Livet har gitt meg rundjuling helt siden 2018, har hatt perioder med opptur og positive vibes så har løftet meg litt mellom slagene. Har vært et maraton mellom nære dødsfall/flytting/overgrep/abort/kreft/sepsis/bilulykke/alvorlig sjukdom som gjor meg sengeliggende 1 år, og no nylig døde kjæresten min i ei ulykke og jeg er stuck i en kropp full av smerter/betennelser og utmattelse og lysten til å puste videre er tung. Heldigvis har man barn de gir motivasjon til å fortsette å kjempe.  Økonomi er slik med meg også, barna mine har ikke vintersko endå. Vi har 700 kr til mat til lønn i desember. Begynner å forbrede meg psykisk på AAP og må mulig selge leiligheten.

Stor klem fra meg

TS her - tusen takk for dette innlegget. En stor trøst faktisk. Du fikk meg til å orke å prøve litt til, og forsøke (søren ikke lett) å tenke annerledes på ing. 

Og takk til dere andre også. Alt hjelper litt. Var godt bare å få delt det med noen. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem fra meg

Glemte å spørre - hvordan få til privat lesing og hva går det ut på? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma trenger ikke være negativt. Dette kan være noe du fra den andre siden skrev deg opp på til å oppleve fordi du ønsket å teste din styrke og utvikles mer som den du er.

Husk på at karma er ingen straff. Karma er en lekse. Det er en feiloppfatning at karma er en straff. Karma er en universell lov som verken er god eller dårlig. Det er en lekse for at vi skal lære noe. Vi må lære alt for at vi skal bli hel. Jo lengre tid til vi er villig lære leksen, jo mer må vi være i lidelse.

Anonymkode: 3a4a8...7dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Karma trenger ikke være negativt. Dette kan være noe du fra den andre siden skrev deg opp på til å oppleve fordi du ønsket å teste din styrke og utvikles mer som den du er.

Husk på at karma er ingen straff. Karma er en lekse. Det er en feiloppfatning at karma er en straff. Karma er en universell lov som verken er god eller dårlig. Det er en lekse for at vi skal lære noe. Vi må lære alt for at vi skal bli hel. Jo lengre tid til vi er villig lære leksen, jo mer må vi være i lidelse.

Anonymkode: 3a4a8...7dd

Dette! 

Og hvis du vil få slutt på det her, må du finne ut hva som er den gjennomgående leksa i det du opplever, og gi etter for den. Det er din motstand som gjør det nødvendig å pøse og pøse på med situasjoner som forsøker å lære deg denne leksa. Når du har lært den, følt den, integrert den, trenger du ikke den motstanden mer. Jeg holder en knapp på at fellesnevneren er at du skal erfare at du ikke har kontroll slik du tror. Det er en lekse i overgivelse og tillit. 

Anonymkode: fed50...d72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...