Gå til innhold

Gravid med bonde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min sambo har for litt siden tatt over familiegården hans. Jeg har funnet ut at jeg er gravid (ikke med vilje) men vi skal beholde. Min samboer har drevet gården i noen år allerede da hans far er gammel og ikke klarer å jobbe så mye, har heller aldri brukt avløser.

Dette barnet kommer til å bli født i den travleste tiden på gården, men jeg er klar for å måtte ta det aller meste av ansvar for barnet selv, og får hjelp i starten av min mor som bor på andre siden av landet.

Men det betyr jo også at hans permisjon blir på den travleste tiden av året igjen. Er det noen som har tatt ulønnet permisjon fra sin jobb for å være hjemme under fars permisjon?

Og hvis noen andre har barn med en bonde så fortell meg gjerne deres erfaring og hva en har i vente :)

Anonymkode: 9a912...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har rett på avløser når han har sin permisjon. Trolig ikke nok timer hvis han driver stort, men går an å kombinere gradert perm på han, ulønnet perm på deg og avløser. Kontakt avløserkontoret dere bruker, de har god kunnskap om rettighetene deres. Det finnes også ei Facebook-gruppe som heter Landbruk og graviditet. 

Anonymkode: dd5fb...8f7

Skrevet

Har barn med bonde. Far tok gradert permisjon, og avløser. Da var han med barna når jeg var på jobb, så jobbet han med gårdsdrift når jeg var hjemme. Bonden har ikke 8-16 jobb, det er hele døgnet. Var slitsomt for oss begge, men verdt det. Er også større frihet i de litt roligere periodene. Jeg jobber idag noe redusert, da ansvaret for barn og husarbeid ligger 100% på meg. Spesielt i de travleste periodene. Det er en livstil og ikke for alle. Misunner tidvis de som har et mer a4 liv, men ville nok ikke byttet heller. Tror du må forberede deg på "alenemor tilværelse" i perioder. Men til gjengjeld så er det en friere livstil også

Anonymkode: fab32...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...