Gå til innhold

Hva kjøper du billig Vs dyrt?

MarianneE

Anbefalte innlegg

Innen hudpleie og kosmetikk, hvilke produkter sparer du inn penger på?

Jeg kjøper gjerne på Normal produkter som: bomull i alle former og fasonger, carmex, deodorant (Palmolive) til 18 kr istedenfor de til 150 ++ hos Kicks, håndsåper, makeup fjerner er plasser jeg sparer inn kronene.

Hva med deg?

Endret av MarianneE
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Palmolive deo jeg også. Maskaraen jeg bruker koster ca halvparten  på Normal enn andre kjeder. Også kjøper jeg de store Aussie sjampo og balsam flasken.

Anonymkode: 988be...c8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

•Favoritt ansiktsrensen min er dyr,men liker å prøve rimeligere alternativer. Går dog alltid tilbake til min faste rens (sensai step 2)

•Serum og ansiktskrem midt på treet.

•Jeg foretrekker helt klart dyre parfymer,men har også mange billige varianter.

•Liker best roll on deo,og de er billigst på normal. Dove,palmolive (mine favoritter)

•Shampo og balsam kan gjerne være billige, synes first price balsam er jækla god!!! Men foretrekker andre,litt dyrere, over denne(selv om jeg kjøper den igjen,og igjen) Samme med dusjsåper,håndsåper body lotion. 

Syns de har veldig mye bra på Normal, av alle slags velværeprodukter. De har litt dyrere,og rimeligere alternativer og jeg kjøper begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrere serum/retinol, rimeligere ansiktskrem.

Kommer litt an på. Sjampo ligger jeg vel på en rimeligere en.

Rensen min skulle jeg ønske var billigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr shampo/balsam/krøllekrem/gel. Krøllene mine krever gode produkter og veldig mye av det jeg har prøvd har vært for dårlig. Så da holder jeg meg til det jeg vet fungerer og det er dessverre dyrt.

Medium dyr ansiktskrem, retinol og C-vitamin serum

Litt over middels dyr mascara

Relativ billig rens og øyesminkefjerner

Billig deo, (liker også den fra Palmolive), håndsåpe, bomull, q tips ol. 

Jeg sjekker på nett, alltid. Kjøper fra steder det er billigst. 

Anonymkode: 135fc...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Billig bomull og q-tips 

+ Relativt rimelig ansiktsrens (cerave + bioderma) 

+ dyrt serum (lancome + skinceuticals) 

+ medium ansiktskrem (ole henriksen) 

+ rimelig vippeserum ( the ordinary) 

+ medium ansiktsmasker (origins + kiehls) 

+ rimelige kroppssåper 

+ rimelig kroppsskrubb (dove) 

+ rimelig body lotion (cerave) 

+ medium deo (biotherm) 

+ dyre parfymer (Chanel, Armani) 

+ medium rimelig shampoo+balsam (Aco)

+ dyrt hårserum (kerastase) 

+ dyr hårkur ( Systems)

Når det gjelder sminke legger jeg penger i basen: en lett farget foundation (Chanel) og Concealer (ysl), bronzer (sensai) og rouge (dior). Øyesminke og bryn bruker jeg rimeligere varianter. 

Anonymkode: a6d7b...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (15 timer siden):

Innen hudpleie og kosmetikk, hvilke produkter sparer du inn penger på?

Jeg kjøper gjerne på Normal produkter som: bomull i alle former og fasonger, carmex, deodorant (Palmolive) til 18 kr istedenfor de til 150 ++ hos Kicks, håndsåper, makeup fjerner er plasser jeg sparer inn kronene.

Hva med deg?

Jeg foretrekker de dyre merkene. Så holder meg til dem. Har prøvd begge deler. Men skal man ha ordentlig hudpleie og sminke, må det gjerne koste litt. Favoritter er lancome, dior, clarins, guerlain og rihanna. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natalie91 skrev (4 timer siden):

Jeg foretrekker de dyre merkene. Så holder meg til dem. Har prøvd begge deler. Men skal man ha ordentlig hudpleie og sminke, må det gjerne koste litt. Favoritter er lancome, dior, clarins, guerlain og rihanna. 🥰

Enig der, spørsmålet var hvor velger du å heller bruke billigprodukter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr nå har jeg billig blush: Isadora (pleier å bruke YSL), billig deo: Nivea (pleier å veksle mellom Biotherm og Clarins), billig sjampo/balsam: Head and Shoulders (pleier å bruke fra frisør, men ingenting hjelper mot intens kløe, så prøver denne), Palmolive håndsåpe på badet, har en leppepomade fra Cosmica. Det meste annet er merkevarer som i dyrere produkter. 

Jeg bruker ikke bomull. Bruker ikke barberskum, men bruker dusjsåpe (Biotherm til hele kroppen). Bruker altså ikke intimsåpe. 

Av hudpleie bruker jeg et arsenal av produkter jeg veksler mellom; to faste renser, toner, diverse eksfolieringer, en haug serumer og kremer og masker, kroppskrubb og eksfoliering. Få produkter i håret, men de jeg har er kjøpt hos frisør. Lite sminke; to forskjellige foundations, concealer, leppestifter/glosser, eyelinere, blush, setting pudder, mascara, solpudder, noen få øyeskygger, pluss primer og setting spray. Bruker lite av dette daglig. Alt er dyrere merker unntatt blush/rouge. 

Jeg har prøvd å kjøpe billig leppestift, men de smaker vondt og føles ekkelt på leppene. Jeg har også prøvd billige mascaraer uten å være så fornøyd. Dyrere produkter lukter bedre, eller ingenting, og føles bedre på huden. 

Når jeg reiser bort kan jeg gjerne bruke sminkefjerningsservietter fra Simple, og mascarafjerneren derfor er også helt ok, men jeg elsker min oljerens fra Decleor som tar alt inkludert mascara, så jeg bruker bare den med etterfølgende gelerens hjemme. 

Anonymkode: 5a79c...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rimelig håndkrem (CeraVe og Neutrogena), dusjsåpe (Cosmica) og deodorant (Vichy). Det meste annet ligger vel i mellomsjiktet og høyere mellomsjikt, da jeg ikke egenlig bruker noen luksusprodukter. Det nærmeste er kanskje serumet mitt fra Estée Lauder, men også det er langt lavere priset enn mye annet.

Anonymkode: 0e2ff...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste mascara, oriflame the one (tror faktisk den har vunnet pris som verdens beste mascara). Superbra og kjempe billig, spesielt når den er på tilbud.  
Ellers bruker jeg dyre produkter på det som skal  på huden. Bruker mest merker som hourglass, fenty, babor, Sensai, medik8, zo, dermalogica. 
Bruker også billig deodorant, dusjsåpe og sjampo/balsam… men vurderer en dyrere her for å få bukt på mutt knusktørre hår.

Anonymkode: a83f1...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper Nivea roll-on deodorant, både fordi jeg likter lukten så utrolig godt (synes den lukter så godt) og fordi den fungerer veldig bra.

I tillegg bruker jeg rensemelk til ansiktet fra samme merke. Fungerer veldig fint. Ikke noe hudproblemer, ingen kviser eller merkverdigheter i huden, blir ren og fin. Fjerner sminke med den også. Først skvetter jeg masse vann i ansiktet, så tar jeg rensemelk i hånden og vasker over, og så skyller jeg.

Anonymkode: b7b7f...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper hudpleie fra Clinique, dvs. ansiktsrens og fuktighetskrem. Deodorant også, men når det gjelder dusjsåpe og sjampo, er det billigmerkene som gjelder.

Har prøvd med dyre frisørsjampoer, men resultatene har vært både og, akkurat som med billigsjampoer.

Anonymkode: eb341...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Bruker mindre enn 400 kr til hvert produkt jeg bruker. Kjøper deodorant, tannkrem, såpe og lotion på Normal. Ansiktshudpleie og hårpleie jeg bruker er fra Korea og Japan. Gode produkter til lav pris.

Anonymkode: 8b746...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alt på Normal. Både sminke, shampoo, balsam, hårkur, fuktighetskremer. Parfyme kjøper jeg ofte dyrere i parfyme butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste dyre produktene jeg bruker nå er serum og rens, resten er billig og under 300 kr per stk. Bruker CeraVe ansiktskrem, men hadde nok spart en del penger på å bare kjøpe en dyrere en som jeg vet funker for meg, da CeraVe ikke gir meg nok fukt på denne årstiden og jeg stadig kjøper nye billige i håp om at den skal være dah shit, og det sjeldent er det...

Anonymkode: ad130...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mye penger på frisør (striper håret grunnet litt grått).

Men opplever ikke at dyre sjampoer fra frisør gjør noe mer enn de billige fra butikk, så jeg bruker billige Define. Men har en dyr hårkur.

Billig deo fra matbutikk

Bruker Tretinoin på resept for anti-aging, det mest potente og veldokumenterte. Koster bare 200kr. Ellers bruker jeg relativt rimelige no7-produkter (øyekrem, toner, dagkrem, serum og nattkrem). Føler ikke at fuktighet trenger å koste så mye. 

Ingen utgifter på negler fordi jeg jobber i helsevesenet 

Bruker ikke mye sminke, men har et dyrt solpudder, billig blush, billig øyeskygge og billig maskara. Har en dyr concealer, men bruker den sjelden. Relativt billige leppestifter og gloss.

Anonymkode: 6e792...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...