AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #1 Del Skrevet 20. november 2023 Hei, Jeg driver litt med Tarot å er ikke helt uerfaren men er samtidig en ny begynner. Jeg legger på meg selv, å føler jeg klarer å tolke korta sånn nogenlunde med symboler og alt det her. Leser meg også opp. Jeg vet jo hva korta betyr her, men det jeg trenger hjelp til Er vel hele sammenhengen. Jeg lurer for eksem hva blir utfallet? Og hva betyr det når 9 beger går inn i døden? Er så redd det skal ende med en relasjons slutt....:( håper noen vil hjelpe ♥️ Anonymkode: 7289d...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #2 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Jeg driver litt med Tarot å er ikke helt uerfaren men er samtidig en ny begynner. Jeg legger på meg selv, å føler jeg klarer å tolke korta sånn nogenlunde med symboler og alt det her. Leser meg også opp. Jeg vet jo hva korta betyr her, men det jeg trenger hjelp til Er vel hele sammenhengen. Jeg lurer for eksem hva blir utfallet? Og hva betyr det når 9 beger går inn i døden? Er så redd det skal ende med en relasjons slutt....:( håper noen vil hjelpe ♥️ Anonymkode: 7289d...797 Anonymkode: 7289d...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #3 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 7289d...797 Jeg lurer for eksempel på skulle det stå. Anonymkode: 7289d...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #4 Del Skrevet 21. november 2023 Det er kun kort og det har null betydning Anonymkode: af3a3...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #5 Del Skrevet 21. november 2023 Døden i tarot betyr noe ender så annet kan starte. Det betyr ikke at noen dør eller at noen forsvinner ut av livet ditt. At noe ender betyr somregel bare forandres. Så døden i 9 of cups ( som er ett kort som står får alt som er bra og alt du ønsker ) ville jeg tatt som at noe skal forandres så du får det enda bedre. Endten på kort eller lang sikt. Uten å vite hva resten av kortene heter kan jeg ikke tolke det får deg. Men vist du har problemer med og tolke dem kan det være noe du enden ikke vill se eller ikke skal se enda 😊 Anonymkode: c44b6...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. november 2023 #6 Del Skrevet 21. november 2023 (endret) Noe må forandres eller bort for å kunne bli bedre her uansett, det er noe som hindrer vekst her. Det er ingenting her som forteller om at det blir slutt, men så forteller ikke tarot om fremtidig utfall heller, men mulig utfall, og avhenger av at man følger råd, fjerner hindringer for at det skal hende - om det er mulig for av og til kan man ikke påvirke hendelser uansett hvis det ikke finnes håp. Rådene kommer jo enten direkte fra et legg eller at man logisk fjerner det som står i veien. F.eks skulle en dame være et hinder, ville det være logisk å få fjernet denne først, hvis krangel var et hindrer, slutte med det, osv for å øke sjansene. Om ikke ville det jo ikke lykkes på sikt uansett - og noen ganger vil det bare bety; 'gi opp' hvis det ikke er noe å gjøre med det, samme hvor fint det så ut på 'utfall'. Når det ser ut som dårlig utfall vil det fort kunne snu til godt hvis man bare får bort hindringene. Så jeg tenker at hvis du studerer kortene i forhold til det jeg sier nå og ikke henger deg for mye opp i 'døden', som er et av de beste kortene å få og ikke det verste, hvis situasjoner er vanskelige, så tar du styringen her, slik det er meningen tarot skal brukes til å oppnå noe og ikke til passiv venting på at noe skal skje fordi det er et hjelpeverktøy og ikke et vindu til fremtiden, men et kart over din nåværende situasjon. I morgen, om du er kommet et steg videre vil du kunne se hvor du da befinner deg i forhold til målet. Det kan da se helt annerledes ut om riktige grep blir tatt , se likt ut eller bare kaos, men så er det følelser da som kommer frem og noen ganger viser kortene et vilt kaos i følelser, som ikke nødvendigvis gjenspeiler realiteten, men som kan fortelle deg at du bare må 'roe deg og ikke la det påvirke forholdet at du føler det slik' ellers kan et brudd komme som resultat av det' f.eks ved at noen blir skremt bort. Tarot viser deg hvor du er følelsesmessig så da må man bruke informasjonen en får på riktig måte. Fordi en som er livredd for brudd vil se bruddet for seg og dermed skaper det reaksjoner som kan få uheldige følger i et forhold. Når noen ikke kan spå er det slike ting de ser, bildet av noens nåværende tankemønster, og hvis de da spår som om det viser fremtiden vil det bli slik at de bekrefter alle fryktene og håpene (ekkokammeret), mens ekkoet jo er det vi skal finne, ja, men så skal den som mottar informasjonen bruke informasjonen til å gjøre noe - og ikke bruke info som om det var fremtiden den viste. Fremtiden viser ikke i kortene, de viser deg hva du bør tenke over og gjøre noe med. Noen ganger er det ubehagelig å se seg selv, og hvis kortene brukes slik mange bruker dem; fortelle usannheter om mennesket siden kortene viser sjelelivet, og om noen ikke påpeker de feil som er, vil det mennesket fortsette å f.eks ikke få til relasjoner. De vil skylde på andre hele tiden, dårlig skjebne osv. Hvis noen f.eks ikke tåler kritikk vil ikke spådom hjelpe dem, fordi hvis noen påpeker noe, vil de reagere med å si du tar feil fordi du kjenner dem ikke...og så fortsetter de å ødelegge for seg selv fordi de lukker øynene for sine egne feil som kortene forteller om, og som verden forøvrig reagerer på ved dem og hindrer deres fremgang. De vil ha 'fremtiden' når de spås og de satser alt på at det er andre som må forandre seg og da blir det jo lett å spå dem nedenom og hjem også om forandringen som må skje må skje inni DEM før de lykkes. Derfor finn ut hva kortene forteller deg om deg om det er deg du så på. Var det han du så på må du se på hva som hindrer han, fordi det kan være noe med deg og da legger du på deg etterpå. Hvis det var deg, ser du på han etterpå. For det kan være ulike ting og det kan være samme ting. Og så må det løses opp i og deretter; er kjærligheten der og ingenting som skaper uro; hva kan da gå galt? Det legget der viser jo bare dine tanker, håp og frykter for situasjonen og hva ditt indre ser nå, og ser du på han er det hans bevisste/ubevisste indre. Dra det ut av lesingen, og se om hva du må få bort hos deg og å få fjernet for hans evne/vilje å beholde deg... 2 legg minst altså. Men jeg gjentar, det er ingenting i legget ditt som tilsier brudd som skjer i den sammenheng døden lå, og som sagt lå det noe slik; ville du vært advart og kunne ha fjernet faren ved å være oppmerksom på hva du måtte jobbe med og tatt grep om situasjonen. Hadde du ikke gjort det ville det gått som det måtte gå og det ville betydd at det ikke ville vært vits i å sjekke ut hva kortene sa fordi du ikke hørte på advarslene/rådene. Det ligger på forståelsen av tarot og det handler om vilje å ta grep om situasjoner og seg selv. Endret 21. november 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #7 Del Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Anonymkode: 7289d...797 Nå vet jeg ikke helt hvordan du har lagt, da jeg er vant til tarot, men ikke slike legg som dette. Men, jeg er som sagt ikke ukjent med tarot, og jeg fikk noen tanker. Jeg mikser her inn mine egne evner/det jeg sanser, så du får gjerne gi en tilbakemelding hvis du ønsker. Skjønner godt at du ikke ønsker å være såret ❤️ Det jeg tolker og ser: Utganspunktet, enkelt å forstå: 3 sverd i hjertet, og jeg tolker spesielt deg som såret, mens den andre noe mer tilfreds med situasjonen. Du ser deg etter muligheter, av den grunn av at du har ikke dette menneskets fulle lojalitet, innsats og kjærlighet rettet mot kun deg. Den andre personen har tilbud til deg, men det kommer med en "tvist", da det er basert på mer lidenskap enn kjærlighet, og får konsekvenser for deg og dine følelser i ettertid. Det kommer heller ikke av en så stor grad av forpliktelse eller av kjærlighet, som du skulle ønske (slik det kan se ut). Min tolkning er at den andre parten er mer selvtilfreds, og slipper deg ikke fullstendig inn. Kanskje ikke helt rent mel i posen, sånn sett. Du er et catch på mange måter, men selvfølgelig; forvirret! Jeg føler det kan være en tredjepart, men det føles ikke som seriøse greier, egentlig ikke fra noen parter. Er dere unge og/eller er forholdet nytt? En ny start! Hva enn det skal bety. For deg vil det bli en ny emosjonell start og/eller tilbud, men her ser man bare minor arcana avslutningsvis, og hva som følger etter kan jeg ikke uttale meg om. Klem til deg Anonymkode: 1ca8b...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå