Gå til innhold

Bruker du mobil med eller uten deksel?

Fountaine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Deksel som er en "mappe" for kort. Bruker noen ganger vanlig bakdeksel. Ekstra glassbeskyttelse for skjerm for å unngå riper fra nøkler og andre ting jeg har i lommen samtidig med mobil. 

Aldri ødelagt en mobil *bank i bordet*, men så har jeg heller ikke eid en iphone som ikke tåler så mye som en fis en gang. Har samsung. 

Jeg får ikke til å holde i en mobil uten deksel en gang. Den kjennes så rar og ekkel ut i hendene.  

Anonymkode: 45542...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 20.11.2023 den 21.11):

Hva er best og hvorfor? Mobil med eller uten deksel?

Uten. Mobilen er mye penere uten, og den blir så stor og klumpete med deksel. Har prøvd flere forskjellige deksel, men hver gang går jeg tilbake til å gå uten. Har aldri knust en mobil, selv om mobilene mine har ramlet ned flere ganger. 

AnonymBruker skrev (På 22.11.2023 den 17.35):

Deksel som er en "mappe" for kort. Bruker noen ganger vanlig bakdeksel. Ekstra glassbeskyttelse for skjerm for å unngå riper fra nøkler og andre ting jeg har i lommen samtidig med mobil. 

Aldri ødelagt en mobil *bank i bordet*, men så har jeg heller ikke eid en iphone som ikke tåler så mye som en fis en gang. Har samsung. 

Jeg får ikke til å holde i en mobil uten deksel en gang. Den kjennes så rar og ekkel ut i hendene.  

Anonymkode: 45542...613

Det er ingenting som tilsier at iPhone ikke tåler like mye som en android-telefon. Jeg har mistet ned både android-telefoner og Iphoner på harde overflater, men ingen av de har knust. Det kommer rett og slett an på flaks og uflaks. Barnet mitt mistet ned en androcidtelefon, den knuste med en gang.

Anonymkode: 02a62...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 0.06):

Men du trenger ikke kortene.. mobilbank og førerkort i telefonen🙃

Anonymkode: 4afeb...9e9

Det er ikke absolutt alle bankterminaler som har mobil/klokkebetaling da, og ikke alle butikker som har vipps som betalingsalternativ heller, så man kan støte på et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (19 minutter siden):

Det er ikke absolutt alle bankterminaler som har mobil/klokkebetaling da, og ikke alle butikker som har vipps som betalingsalternativ heller, så man kan støte på et problem. 

Nei, for man betaler med sitt vanlige kort (Visa/Mastercard), men med senderen i mobilen. Jeg bruker Google Wallet, men Apple Pay er samme greia. Så terminalen trenger ikke være satt opp for det. Jeg har ikke hatt med meg de fysiske kortene mine på over to år nå, så dette vet jeg 100 % sikkert. 

Anonymkode: cdcac...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, for man betaler med sitt vanlige kort (Visa/Mastercard), men med senderen i mobilen. Jeg bruker Google Wallet, men Apple Pay er samme greia. Så terminalen trenger ikke være satt opp for det. Jeg har ikke hatt med meg de fysiske kortene mine på over to år nå, så dette vet jeg 100 % sikkert. 

Samme her, men mer enn to år. Null problem, alle terminaler fikser dette nå. Også i utlandet. Men det fungerer ikke helt på samme måte som med vanlig kort, siden man ikke trenger å taste PIN-kode. Så ett eller annet type oppsett er det i terminalen for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobber med bankterminaler, så kan nok om dette selv.

Om du har en form for telefon/mobilbetaling med et bankaxept-kort, så hjelper ikke det alltid, fordi bankterminalen må ha en kredittkortavtale for å lese kortene. 

Og det er ikke alle steder som ønsker å ha det. Eller så får de ikke pga dårlig økonomi. 

Endret av Titania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (45 minutter siden):

Om du har en form for telefon/mobilbetaling med et bankaxept-kort, så hjelper ikke det alltid, fordi bankterminalen må ha en kredittkortavtale for å lese kortene. 

Og det er ikke alle steder som ønsker å ha det. Eller så får de ikke pga dårlig økonomi. 

Vel, da får de i så fall heller ingen penger av meg. Evt. må de ta imot Vipps. Gidder ikke å anskaffe et debet-kort og dra rundt på det i fysisk form form om jeg trenger det én gang hvert tredje år eller noe sånt. Da handler jeg heller et annet sted.

Ikke oppbevarer jeg særlig mye penger på brukskontoen heller, så det hadde ikke vært store greiene jeg kunne betalt med debetkort. Maks et par tusen.

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (6 timer siden):

Jeg bruker mobilen til å betale flere ganger hver dag og har nå gjort det i alle mulige slags små og store butikker, på sykehus, i parkeringshus, i utlandet (i seks-syv ulike land), hos fastlegen osv. og har ikke én eneste gang støtt på det du beskriver over, så det må være uhyre sjeldent. Og i hvert fall ikke en grunn til å ha deksel med plass til fysiske kort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (6 timer siden):

Samme her, men mer enn to år. Null problem, alle terminaler fikser dette nå. Også i utlandet. Men det fungerer ikke helt på samme måte som med vanlig kort, siden man ikke trenger å taste PIN-kode. Så ett eller annet type oppsett er det i terminalen for det. 

Jeg trengte sjeldent å taste PIN-kode med fysiske kort, heller. Kun over 500 kr mener jeg å huske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker mobilen til å betale flere ganger hver dag og har nå gjort det i alle mulige slags små og store butikker, på sykehus, i parkeringshus, i utlandet (i seks-syv ulike land), hos fastlegen osv. og har ikke én eneste gang støtt på det du beskriver over, så det må være uhyre sjeldent. Og i hvert fall ikke en grunn til å ha deksel med plass til fysiske kort! 

Helt enig. Aldri opplevd at det ikke fungere. Jeg bruker bare mobilen til å betale.

Men jeg bruker fortsatt etui med kortholder. Hva om jeg går tom for strøm, for eksempel? Også har jeg andre kort der også, som adgangskortet til jobben, for eksempel.

Anonymkode: ee7f9...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...