Dingo1991 Skrevet 20. november #1 Del Skrevet 20. november Hei! Lurer på hva du spiser, du som nesten aldri er syk? Hvordan ser en dag ut? En uke? Tar du kosttilskudd? Hilsen en som altfor ofte blir syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Del Skrevet 20. november For det meste kjøtt og egg. Har merket stor bedring i helsa etter at jeg begynte med det. Har kuttet ut brød, oljer, sukker og ultraprosessert mat. Anonymkode: e91bf...467 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #3 Del Skrevet 20. november Jeg spiser helt «vanlig» mat. Knekkebrød med smøreost e.l til frokost, to brødskiver med vanlig pålegg (ost, skinke, paprika, agurk etc) til lunsj og middag laget fra grunnen av hver dag. Alltid minst to ulike grønnsaker til middagen, ofte fisk eller kylling som proteinet, og vegetarmiddag et par ganger i uka. Tar i tillegg to omega 3-kapsler hver morgen hele året, og det har jeg gjort de siste fem årene. Er så og si aldri syk - også da barna var små, og det var mye snørr, omgangssyke osv, ble jeg nesten aldri syk, var kanskje syk totalt tre ganger i løpet av alle årene vi hadde småbarn. Anonymkode: 66845...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #4 Del Skrevet 20. november Vegetarmat og masse godteri. Idag spiste jeg rundstykke med egg og ost til frokost, og smågodt til middag lol. Så tror ikke kostholdet har så mye med immunforsvaret mitt å gjøre. Anonymkode: 16f94...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #5 Del Skrevet 20. november Tar tran hver dag hele året. Spiser mye fisk og grønnsaker. Og prøver å holde avstand til de som absolutt må gå på jobb selv om de er syke… Anonymkode: 791cd...1b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #6 Del Skrevet 20. november Er veganer og spiser da helt plantebasert. Frokost er havregrøt kokt på plantemelk med banan og peanøttsmør. 1 glass nypresset juice. Lunsj er gjerne et par grove skiver med margarin og linsepostei/bønnepate/røkt tofu med grønnsaker. Har også en appelsin eller Kiwi. Middager er ulike curryer,gryteretter,wok,supper etc Kveldsmat er enten yoghurt eller smoothie med tahinigranloa,hjemmelaget peanøttsmør og frukt/bær Anonymkode: b38fa...01a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #7 Del Skrevet 20. november Spiser rent kjøtt, villfisk, øko egg, mye grønt, frukt, bær, ubehandlede nøtter og frø. Noe korn her og der, m.m Kort fortalt mat fra bunnen. Av tilskudd tar d vitamin med høye nok doser til å holde meg over 100 nmol, samt innimellom en boost med sink før vinteren kommer. Anonymkode: 5351f...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #8 Del Skrevet 20. november Tran hver dag, B 12, Folsyre, mye frukt, kylling, kalkun og vann. Anonymkode: 8056f...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #9 Del Skrevet 20. november Spiser alt som jeg får lyst på. Godteri, usunn mat, sunn mat. Alt som faller meg inn, men absolutt ikke et sunt kosthold. Ikke noe kostholdstilskudd eller noe. Nei. Kosthold er ikke alltid svaret på det. Anonymkode: 899e6...bb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #10 Del Skrevet 20. november Ikke noe supersunt på noen måte. Jeg har bare et godt imunforsvar, er ikke engang forkjøla og influensa har jeg ikke hatt på 30 år. Anonymkode: 5342a...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #11 Del Skrevet 20. november Jeg spiser havregrøt til frokost. Ta d- vitaminer. Spiser knekkebrød med laks og egg. Så middag. Fisk 2 ganger i uka og mye grønnsaker. Anonymkode: 1a945...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #12 Del Skrevet 20. november Spiser alt mulig, mye kjøtt, ultraprossesert, godteri, fett osv. Spiser lite frukt og grønnsaker egentlig. Trener hver eneste dag. Får i meg over 100gram protein hver dag, tar kun betakaroten(sommerhalvåret og ved reiser) og trankapsler av vitaminer. Har bakteriefobi til gangs(ikke for at jeg er redd for å bli syk, synes bare det er ekkelt) så vasker hender ekstremt mye, spriter og vasker tlf hver gang jeg har vært ute av huset feks. Har inneklær som skiftes til når jeg er hjemme, alt som er brukt på jobb, trening osv går rett på vask. Er seriøst aldri syk. Knapt småforkjølet en gang i løpet av vinteren. Og jeg jobber i barnehage og er riiimelig utsatt for alskens virus. Anonymkode: 6995a...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #13 Del Skrevet 20. november Vanlig mat, men ikke mye. Slank. Trener litt. Drikker ikke alkohol, røyker eller snuser. Spiser lite kjøtt. Mest nøtter, bananer, havregryn, sjokolade, vann, kylling og fisk. Anonymkode: e5d2f...9eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #14 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vegetarmat og masse godteri. Idag spiste jeg rundstykke med egg og ost til frokost, og smågodt til middag lol. Så tror ikke kostholdet har så mye med immunforsvaret mitt å gjøre. Anonymkode: 16f94...759 Ung alder eller god genetikk Anonymkode: 17c57...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #15 Del Skrevet 20. november Jeg tar tran + multivitamin uten A, D og K (det får jeg fra tran). Nå har jeg vært på slanker’n i et år, så lever i kcalunderskudd. Ikke vært syk en eneste dag dette året. Har testa vitaminstatus. Alt er innenfor anbefalte verdier. Hopper over frokost, spiser frukt/nøtter på jobb før lunsj hvis jeg er sulten. lunsj: Rugsprø med ost, skinke, kremost, leverpostei, kaviar, fisk eller makrell i tomat på. Alltid med paprika og agurk mellom: frukt/nøtter/knekkebrød middag: typisk norsk husmannskost, en porsjon. kvelds: frukt/grønnsaker. drikker vann/kaffe. Spiser ikke godteri, potetgull, kake, is eller noe sånt på hverdagene. Spiser det eventuelt i helgen, men aldri voldsomme mengder. Drikker også litt alkohol som regel i helgene. Gått ned 25 kg på ett år hvis noen lurte på det, selv om det ikke var spørsmålet. Anonymkode: 7374b...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #16 Del Skrevet 20. november Unngår alkohol og sukker. Anonymkode: a076e...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 20. november #17 Del Skrevet 20. november Dingo1991 skrev (1 time siden): Hei! Lurer på hva du spiser, du som nesten aldri er syk? Hvordan ser en dag ut? En uke? Tar du kosttilskudd? Hilsen en som altfor ofte blir syk. Vitamin D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #18 Del Skrevet 20. november Jeg spiser ikke no spes sunt, egentlig. Er syk ca 0-2 ganger pr år. Har to barn. Hadde korona men det var som en influensa. Aldri hatt omgangssyke. Barna slapp unna alt av sånt. Også fot-hånd-og-klov-syke eller hva det nå heter. Jeg røyker i blant, snuser og drikker moderat. Er en stressa person og sover dårlig og lite. Trener ikke. Burde vært er syk, kanskje? Er nøye på håndhygiene, da. Barna også. Anonymkode: a4f06...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #19 Del Skrevet 20. november Og jeg har slett ingen bakteriangst, jeg dusjer kun to ganger i uka, er ikke supernøye på å vaske hender når jeg har vært på butikken, bruker offentlige doer uten redsel uansett osv Anonymkode: 5342a...2d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #20 Del Skrevet 20. november Spiser appelsin nesten hver dag. Og så har jeg dyr, som jeg antar gjør sitt til at immunforsvaret mitt er ok. Er i ok form, men lever ikke spesielt sunt ellers. Spiser potetgull og sjokolade, frossenpizza osv. i tillegg til "ordentlig" mat. Anonymkode: 1f1d2...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå