Fremmed fugl Skrevet 20. november 2023 #41 Del Skrevet 20. november 2023 Example skrev (4 timer siden): Man kan gjerne diskutere politikerlønner, men dette synes jeg faktisk er helt innenfor. Det er forståelig at han trenger en pause før ny jobb. Det blir neppe mye ferie i valgkampår. Kommeneloven 8-6 har ikke som formål å sikre at dem som har hatt tillitsverv i halve stilling eller mer skal kunne ha 3 måneder pause, men at dem ikke skal komme i økonomisk uføre hvis dem ikke klarer å få inntekt de første 3 månedene etter dem mistet vervet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #42 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (6 minutter siden): Fordi fru Hansen valgte å jobbe på vaskeriet fremfor å bli politiker. Tidenes dårligste argument. Så var det ikke Raymond som valgte dette, det var velgerne. Nå vil de ikke ha mannen lenger og han kan gå på NAV som alle andre må gjøre unntatt hyklerne som vet å berike seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. november 2023 #43 Del Skrevet 20. november 2023 Grønncaps skrev (4 minutter siden): Politikere burde ikke tjene mer enn gjennomsnittslønna i Norge. Og de bør ikke få etterlønn. Dersom de ikke har en jobb å gå til, så får de få dagpenger på NAV som vanlige dødelige. Oppskriften til ekstrem korrupsjon på 1-2-3. Det er et så perverst forslag, at det hadde vært verd å gjøre det KUN for opplæringsøyedmed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #44 Del Skrevet 20. november 2023 Fremmed fugl skrev (3 minutter siden): Kommeneloven 8-6 har ikke som formål å sikre at dem som har hatt tillitsverv i halve stilling eller mer skal kunne ha 3 måneder pause, men at dem ikke skal komme i økonomisk uføre hvis dem ikke klarer å få inntekt de første 3 månedene etter dem mistet vervet. Så man kommer i økonomisk uføre om man blir arbeidsledig ? Kan du si meg hvorfor politikere skal ha bedre ordninger enn vanlige lønnsmottakere ? De kan faktisk ha godt av å bruke de samme ordningene de skaper for andre mennesker. Og ikke lage særordninger for seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #45 Del Skrevet 20. november 2023 Druid skrev (1 minutt siden): Oppskriften til ekstrem korrupsjon på 1-2-3. Det er et så perverst forslag, at det hadde vært verd å gjøre det KUN for opplæringsøyedmed. Hva de tjener kan sikkert diskuteres. Men er det slik at de er mer karaktersvake en andre mennesker da som har god lønn ? Jeg kan bli korrupt og derfor må jeg få 3 måneder med etterlønn Er det virkelig så dårlige politikere ? De får jo da opp til 12 måneder trygd på NAV om de mister jobben, og klarer de å finne seg en ny raskt ? Problemet løst. Alle andre må forholde seg til dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 20. november 2023 #46 Del Skrevet 20. november 2023 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Så man kommer i økonomisk uføre om man blir arbeidsledig ? Kan du si meg hvorfor politikere skal ha bedre ordninger enn vanlige lønnsmottakere ? De kan faktisk ha godt av å bruke de samme ordningene de skaper for andre mennesker. Og ikke lage særordninger for seg selv. Loven sier eksplisitt at tillitsverv ikke skal gi bedre uttelling en det som gjelder vanlig ansatte. Som er 3 måneder. Men ofte velger arbeidsgiver å opprettholde arbeidsplikt i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #47 Del Skrevet 20. november 2023 Antiviruset skrev (6 minutter siden): Tidenes dårligste argument. Så var det ikke Raymond som valgte dette, det var velgerne. Nå vil de ikke ha mannen lenger og han kan gå på NAV som alle andre må gjøre unntatt hyklerne som vet å berike seg. Da ville han ha vært dum. Han har fått den innvilget og da sier ingen nei takk til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 20. november 2023 #48 Del Skrevet 20. november 2023 Druid skrev (27 minutter siden): Dette er faktuelt feil. De to gangene jeg hadde jobb med etterlønn, var det helt vanlige lederstillinger. Men var det du som vedtok at det skulle være en slik ordning for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. november 2023 #49 Del Skrevet 20. november 2023 LCFA skrev (4 timer siden): Feilen journalistene gjør i sånne saker er at de alltid nesten uten unntak går på mottakeren og ikke på de som har gitt etterlønnen/fallskjermen. Avtaler har alltid minst to parter. Journalisten bør finne den andre parten som har innvilget dette og stille spørsmålet der. Det er vel ikke sånn at han har vedtatt sin egen etterlønn? Jeg synes han fortjener ferie med lønn, som vi fleste får. Byrådsjobben tipper jeg ikke egentlig har så mye ferie. Egentlig. Men at beløpet kanskje var litt vel generøst og kunne vært halvert for de som har ny toppjobb som venter om bare tre måneder. Nå bestemmer vel politikerne sin egen lønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #50 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (4 minutter siden): Da ville han ha vært dum. Han har fått den innvilget og da sier ingen nei takk til det. Joda jeg diskuterer ikke bare Raymond. Han har et krav på dette! Det er ordningen jeg diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 20. november 2023 #51 Del Skrevet 20. november 2023 4 minutter siden, Pippi Lotta said: Nå bestemmer vel politikerne sin egen lønn... Nettopp dette ser mange ut til å ikke ha fått med seg. Det er ikke sånn at de er ansatt og at en arbeidsgiver mener jobben de gjør forsvarer slike kompensasjoner. Det er de selv som enten direkte eller indirekte har laget systemet som gir dem disse avtalene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #52 Del Skrevet 20. november 2023 Antiviruset skrev (Akkurat nå): Joda jeg diskuterer ikke bare Raymond. Han har et krav på dette! Det er ordningen jeg diskuterer. Politikere har et travelt liv, med reiser, møter og stadige intervjuer å forholde seg til. RJ har ikke hatt så mye ferie akkurat, spesielt under pandemien og han har hatt en ansvarsfull jobb og vi vet alle at han måtte sette inn pacemaker for noen år siden. Jeg kan godt forstå behov for å kunne unne seg et lite avbrekk når anledningen bryr seg. Det er ikke en 8 timers dag hvor du kan gå hjem og slå av telefonen om du vil . Du er på døgnet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. november 2023 #53 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (1 minutt siden): Politikere har et travelt liv, med reiser, møter og stadige intervjuer å forholde seg til. RJ har ikke hatt så mye ferie akkurat, spesielt under pandemien og han har hatt en ansvarsfull jobb og vi vet alle at han måtte sette inn pacemaker for noen år siden. Jeg kan godt forstå behov for å kunne unne seg et lite avbrekk når anledningen bryr seg. Det er ikke en 8 timers dag hvor du kan gå hjem og slå av telefonen om du vil . Du er på døgnet rundt. Og det har han fått godt betalt for 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #54 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (Akkurat nå): Politikere har et travelt liv, med reiser, møter og stadige intervjuer å forholde seg til. RJ har ikke hatt så mye ferie akkurat, spesielt under pandemien og han har hatt en ansvarsfull jobb og vi vet alle at han måtte sette inn pacemaker for noen år siden. Jeg kan godt forstå behov for å kunne unne seg et lite avbrekk når anledningen bryr seg. Det er ikke en 8 timers dag hvor du kan gå hjem og slå av telefonen om du vil . Du er på døgnet rundt. Det er mange som har det slik, og Raymond hadde akkurat samme krav til ferie som deg og meg. 5 uker punktum. Lange arbeidsdager er det mange som har, også de som er ledere på lavere nivå, ja også mange ansatte som jobber veldig mye overtid. Så dette er bare tullete bortforklaringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2023 #55 Del Skrevet 20. november 2023 Concert skrev (1 time siden): Raymond Johansen forsikrer om at Oslo er en trygg by https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/07/02/raymond-johansen-forsikrer-om-at-oslo-er-en-trygg-by/ 🙄🙈 Raymond Rør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #56 Del Skrevet 20. november 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Og det har han fått godt betalt for Ja, det har han, men gode og ansvarsfulle jobber ER godt betalt - ikke uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. november 2023 #57 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (Akkurat nå): Ja, det har han, men gode og ansvarsfulle jobber ER godt betalt - ikke uten grunn. Ja, og en jobb er betalt for den tiden man utfører den, etterlønn, som jeg i utgangspunktet er imot, er beregnet på de som ikke.får jobb, ikke de som velger en 3 mnd ferie på skattebetalernes bekostning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 20. november 2023 #58 Del Skrevet 20. november 2023 Stor tabbe av Raymond, men du er naiv om du ikke skjønner at Raymond har jobbet 60 timer i uka i 8 år. Det er enorme innsatser topp-politikere legger ned og betalingen er ikke så stor. Skjønner godt at han må ha en lengre pause. Men hvorfor ikke bruke dagpenger? Tabbe som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #59 Del Skrevet 20. november 2023 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Det er mange som har det slik, og Raymond hadde akkurat samme krav til ferie som deg og meg. 5 uker punktum. Lange arbeidsdager er det mange som har, også de som er ledere på lavere nivå, ja også mange ansatte som jobber veldig mye overtid. Så dette er bare tullete bortforklaringer. Det er forskjell på ledere på lavere nivå og vanlig ansatte og toppledere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 20. november 2023 #60 Del Skrevet 20. november 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Ja, og en jobb er betalt for den tiden man utfører den, etterlønn, som jeg i utgangspunktet er imot, er beregnet på de som ikke.får jobb, ikke de som velger en 3 mnd ferie på skattebetalernes bekostning En politiker kan ta 3 måneders ferie med lønn, en arbeider kan det ikke. Han må stå som arbeidssøker og kan ikke forlate landet til 66% av lønnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå