Concert Skrevet 20. november 2023 #1 Del Skrevet 20. november 2023 Frekke arrogante politikere som har gått på skyhøye lønninger uten å få til noe om helst for samfunnet tåler ikke å bli konfrontert med skyhøye etterlønninger som de ikke har fortjent. https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-i-harnisk-fy-faen-fy-faen/s/5-95-1465746 Hva Raymond til alle disse årene? Ingenting! Oslo er like ødelagt som når han startet. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 20. november 2023 #2 Del Skrevet 20. november 2023 Han har fått til at Oslo har blitt en "trygg by" 😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 20. november 2023 #3 Del Skrevet 20. november 2023 Feilen journalistene gjør i sånne saker er at de alltid nesten uten unntak går på mottakeren og ikke på de som har gitt etterlønnen/fallskjermen. Avtaler har alltid minst to parter. Journalisten bør finne den andre parten som har innvilget dette og stille spørsmålet der. Det er vel ikke sånn at han har vedtatt sin egen etterlønn? Jeg synes han fortjener ferie med lønn, som vi fleste får. Byrådsjobben tipper jeg ikke egentlig har så mye ferie. Egentlig. Men at beløpet kanskje var litt vel generøst og kunne vært halvert for de som har ny toppjobb som venter om bare tre måneder. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. november 2023 #4 Del Skrevet 20. november 2023 Man kan gjerne diskutere politikerlønner, men dette synes jeg faktisk er helt innenfor. Det er forståelig at han trenger en pause før ny jobb. Det blir neppe mye ferie i valgkampår. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 20. november 2023 #5 Del Skrevet 20. november 2023 Problemet i Norge er heller at for få ønsker å bli politikere enn for mange. Da må vi unne de en ok lønn. Dette er også med på å motvirke korrupsjon for det blir mye dyrere for oss alle enn å la noen tross alt få toppolitikerne få en lubben lønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 20. november 2023 #6 Del Skrevet 20. november 2023 24 minutter siden, Concert said: Frekke arrogante politikere som har gått på skyhøye lønninger uten å få til noe om helst for samfunnet tåler ikke å bli konfrontert med skyhøye etterlønninger som de ikke har fortjent. https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-i-harnisk-fy-faen-fy-faen/s/5-95-1465746 Hva Raymond til alle disse årene? Ingenting! Oslo er like ødelagt som når han startet. Sosialisme gjelder alltid for alle andre enn sosialisten. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 20. november 2023 #7 Del Skrevet 20. november 2023 Example skrev (17 minutter siden): Man kan gjerne diskutere politikerlønner, men dette synes jeg faktisk er helt innenfor. Det er forståelig at han trenger en pause før ny jobb. Det blir neppe mye ferie i valgkampår. Synes tre måneders ferie blir litt i overkant. En må gjerne ta det, men da får en ta kostnaden selv. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 20. november 2023 #8 Del Skrevet 20. november 2023 LCFA skrev (21 minutter siden): Feilen journalistene gjør i sånne saker er at de alltid nesten uten unntak går på mottakeren og ikke på de som har gitt etterlønnen/fallskjermen. Avtaler har alltid minst to parter. Journalisten bør finne den andre parten som har innvilget dette og stille spørsmålet der. Det er vel ikke sånn at han har vedtatt sin egen etterlønn? Jeg synes han fortjener ferie med lønn, som vi fleste får. Byrådsjobben tipper jeg ikke egentlig har så mye ferie. Egentlig. Men at beløpet kanskje var litt vel generøst og kunne vært halvert for de som har ny toppjobb som venter om bare tre måneder. Støtten er for å sikre støtte under arbeidsledighet. Her kunne han gått rett over i en stilling og har således ikke noen arbeidsledighet å dekke. Synes for øvrig at det er greit med en liten pause imellom, men tre måneder? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #9 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Det er den avtalen han har. Jeg har full forståelse for at han blir irritert over at journalister og andre må gnåle om hva noen rjener. Det var ingen av oss andre som ville takket nei til den etterlønna heller vil jeg anta heller og kunne jeg tatt en pause ville jeg ikke hatt noe i mot å bestemme selv hvor lenge den skulle vare heller. Endret 20. november 2023 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 20. november 2023 #10 Del Skrevet 20. november 2023 52 minutter siden, brainstorm said: Sosialisme gjelder alltid for alle andre enn sosialisten. Alle dyr er like, men noen dyr er mer like. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. november 2023 #11 Del Skrevet 20. november 2023 Concert skrev (1 time siden): Frekke arrogante politikere som har gått på skyhøye lønninger uten å få til noe om helst for samfunnet tåler ikke å bli konfrontert med skyhøye etterlønninger som de ikke har fortjent. https://www.nettavisen.no/okonomi/raymond-johansen-i-harnisk-fy-faen-fy-faen/s/5-95-1465746 Hva Raymond til alle disse årene? Ingenting! Oslo er like ødelagt som når han startet. Så politikerne kan få hundretusener per måned når de mister jobben, mens vanlige folk må gå med lua i hånden og slikke skosålene på NAV. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. november 2023 #12 Del Skrevet 20. november 2023 Example skrev (1 time siden): Man kan gjerne diskutere politikerlønner, men dette synes jeg faktisk er helt innenfor. Det er forståelig at han trenger en pause før ny jobb. Det blir neppe mye ferie i valgkampår. Kan jeg også få betalt pause mellom jobber? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 20. november 2023 #13 Del Skrevet 20. november 2023 Jeg hører jo om diverse sluttpakker og ordninger i andre bransjer også. Hvorfor var nå dette så forferdelig umoralsk til en toppleder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20. november 2023 #14 Del Skrevet 20. november 2023 jabx skrev (32 minutter siden): Kan jeg også få betalt pause mellom jobber? Det er jo en del av lønnsforhandlingene dine, så det handler mye om bransje. Illuminatum skrev (1 time siden): Støtten er for å sikre støtte under arbeidsledighet. Her kunne han gått rett over i en stilling og har således ikke noen arbeidsledighet å dekke. Synes for øvrig at det er greit med en liten pause imellom, men tre måneder? Her trykker du på hva jeg reagerer på: Dette er ikke etterlønn, dette er privatforsikring. 1: Politisk Etterlønn er del av kompensasjonspakker og skal ikke være søknadspliktig 2. INGEN av politikerens godtgjørelser, uansett i hvilken setting, skal være søknadsbasert: det er noe forbanna tull man har begynt med for å kutte kostnader, og det er en demokratisk uting. 3. Siden dette faktisk ikke er etterlønn og faktisk ER søknadspliktig, er det noe forbanna tull at han har søkt om det. Han kan være så forbanna han bare vil; dette tullet er vedtatt av de samme politikerene : sov i senga dere rer! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 20. november 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 20. november 2023 Raymond Johansen forsikrer om at Oslo er en trygg by https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/07/02/raymond-johansen-forsikrer-om-at-oslo-er-en-trygg-by/ 🙄🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 20. november 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 20. november 2023 Oslo skal være en trygg by https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/2023/01/16/raymond-johansen-om-skyteepisodene-oslo-skal-vaere-en-trygg-by/ Er han fortsatt sikker på dette altså. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 20. november 2023 #17 Del Skrevet 20. november 2023 Hva hadde det med DETTE å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 20. november 2023 #18 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Concert skrev (36 minutter siden): Raymond Johansen forsikrer om at Oslo er en trygg by https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/07/02/raymond-johansen-forsikrer-om-at-oslo-er-en-trygg-by/ 🙄🙈 Det er ikke 1. april i dag. Eller det er akkurat det? Endret 20. november 2023 av Honey Dew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. november 2023 #19 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Example skrev (3 timer siden): Man kan gjerne diskutere politikerlønner, men dette synes jeg faktisk er helt innenfor. Det er forståelig at han trenger en pause før ny jobb. Det blir neppe mye ferie i valgkampår. Kan en sykepleiermfå etterlønn før man starter ny jobb? Hvorfor skal det være annerledes for politikere? Og ikke minst, når kommunen må spare og spare overalt så er det frekkere enn flatlusa å kreve etterlønn fordi man vil ha lengre ferie enn det vanlige folk får. Endret 20. november 2023 av Topsi 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. november 2023 #20 Del Skrevet 20. november 2023 Lawyam skrev (3 timer siden): Det er den avtalen han har. Jeg har full forståelse for at han blir irritert over at journalister og andre må gnåle om hva noen rjener. Det var ingen av oss andre som ville takket nei til den etterlønna heller vil jeg anta heller og kunne jeg tatt en pause ville jeg ikke hatt noe i mot å bestemme selv hvor lenge den skulle vare heller. Så lenge det kun er politikere og ikke vanlige arbeidstakere får dette, så må han tåle spørsmål, jeg synes han er frekk 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå