AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #21 Del Skrevet 24. november 2023 Hvis barna er under 18 år så er det du som er omsorgspersonen og har ansvaret. Sekten kan ikke ta dem. Men skjønner at det oppleves veldig håpløst ut der du er nå. Finn hjelpekilden på Facebook eller på Snapchat og snakk med noen. Jeg syns også du skal ta en telefon til barnevernet og få råd og støtte der. Flere kommuner har også fagpersoner som har kompetanse ift sosialkontroll og som sikkert kan bistå deg i denne situasjonen. Forstår du er fortvilet og ikke ser at det finnes en utvei. Men det er mange før deg som har klart å komme seg ut. Det vil du se på hjelpekilden og andre grupper. Lykke til❤️ Anonymkode: 4986f...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 24. november 2023 #22 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan finner man de? Anonymkode: 652b2...134 Du må ta kontakt med Hjelpekilden, de legger deg til. Jeg ønsker deg lykke til og alt godt for framtiden. Disse sektene er forferdelige enten det er Jehovas vitner eller miljøer inne pinsebevegelsen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #23 Del Skrevet 24. november 2023 Trådstarter. Barna er allerede omvendt. Min svigermor er i samfunnet og har engasjert seg sterkt. Mitt 16 år gamle barn sa at han vil døpe seg snart og om jeg forlater sannheten som de kaller det så kan han ikke snakke mer med lenger. De har vært glade barn frem til nå. Så ble plutselig alt så alvorlig. Anonymkode: c1c2b...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #24 Del Skrevet 24. november 2023 Merlin skrev (2 timer siden): Du må ta kontakt med Hjelpekilden, de legger deg til. Jeg ønsker deg lykke til og alt godt for framtiden. Disse sektene er forferdelige enten det er Jehovas vitner eller miljøer inne pinsebevegelsen. Takk❤️ Jeg tilhører ikke noen av dem så vet ikke om hjelpekilden kan hjelpe meg. Anonymkode: 652b2...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 26. november 2023 #25 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 25.11.2023 den 0.35): Takk❤️ Jeg tilhører ikke noen av dem så vet ikke om hjelpekilden kan hjelpe meg. Anonymkode: 652b2...134 Det er folk med bakgrunn i mange forskjellige trossamfunn i Hjelpekilden. Enkelte har ikke brutt ut enda, kanskje på grunn av familien eller andre grunner. Noen er fortsatt troende, men har kanskje søkt seg til mindre undertrykkende miljøer eller vil ikke involvere seg med organisert religion overhodet. Andre har forlatt religion fullstendig. Felles for alle er at de har hatt opplevelser med et tros- eller livssynssamfunn som har påvirket dem negativt i en eller annen form, og synes det er godt å kunne prate med andre som kan forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 26. november 2023 #26 Del Skrevet 26. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 23.11): Trådstarter. Barna er allerede omvendt. Min svigermor er i samfunnet og har engasjert seg sterkt. Mitt 16 år gamle barn sa at han vil døpe seg snart og om jeg forlater sannheten som de kaller det så kan han ikke snakke mer med lenger. De har vært glade barn frem til nå. Så ble plutselig alt så alvorlig. Anonymkode: c1c2b...e20 Har de venner utenfor menigheten? Har de planer om utdannelse? Er det noen i livene deres de ser opp til som ikke er vitner? Sånn som du forteller det skal det lite til før de oppfatter handlinger fra din side som "motstand", men det går an å forsiktig legge til rette for positiv påvirkning utenfra. Selv om svigermoren din presser på, så er det (som du vet) slitsomt og vanskelig å være et vitne, og du kan potensielt fungere som et "fristed" fra alt stresset og den dårlige samvittigheten. Men dette blir fort betydelig vanskeligere om du trekker deg eller blir utstøtt. "Fading" kan muligens være en tryggere strategi her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå