jabx Skrevet 20. november 2023 #61 Skrevet 20. november 2023 Tunique skrev (4 timer siden): Ikke tatt vaksine mot korona da jeg anser vaksinene som farligere enn viruset. Det er det dummeste jeg har hørt. Eventuelle bivirkninger fra vaksinene er ingenting imot det du får av selve viruset. 4 7
jabx Skrevet 20. november 2023 #62 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (2 timer siden): Men du vet jo at alle vaksiner/medikamenter har en risiko for bivirkninger og ikke er noe en bør tilføre kroppen uten behov. Så hvorfor tar du denne? Litt sent å droppe flere doser først etter at du evntuelt får en reaksjon. Jeg er ikke vaksinert, og har kun hatt korona en gang, det også omtrent symptomfritt. Risikoen for bivirkninger er minimal, og hvis du får bivirkninger fra vaksinen så vil selve viruset være mye verre. 4 4
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #63 Skrevet 20. november 2023 jabx skrev (25 minutter siden): Det er faktisk feil. Covid kan gi langvarige plager, og kan ødelegge mange organer i kroppen. Særlig hjerte og hjerne er utsatt. Selv med mildt forløp kan man ødelegge kroppen for resten av livet. Den risikoen finnes ved andre mindre alvorlige sykdommer også, og koronavaksinen er ikke en forsikring mot dette. 3
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #64 Skrevet 20. november 2023 jabx skrev (10 minutter siden): Risikoen for bivirkninger er minimal, og hvis du får bivirkninger fra vaksinen så vil selve viruset være mye verre. Det er da virkelig ikke sikkert at selve viruset er verre. For de fleste er korona en mild sykdom. Både jeg og de jeg kjenner (uvaksinerte) har hatt knapt merkbare symptomer ved smitte. 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #65 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det største problemet med korona. Den muterer mye raskere enn influensa. Så å lage en treffsikker vaksine for influensa er mye lettere. Anonymkode: 62556...3a0 Det er faktisk vanskelig å treffe på influensavaksinen også fordi den lages et år i forveien, så de gambler på hvilke influensavirus som kommer året etter 😉 De bommer stadig vekk...., covid muterer mye raskere og ikke som influensa der samme viruset kommer tilbake etter noen års mellomrom....så de vaksinene er det kun industrien som tjener på.....tipper de lager et nytt virus når folk ikke gidder vaksinere seg mot dette lengre....med påfølgende ny hastevaksine...........for å holde inntektene oppe...... 😄 Anonymkode: db0ab...e40 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #66 Skrevet 20. november 2023 jabx skrev (50 minutter siden): Det er faktisk feil. Covid kan gi langvarige plager, og kan ødelegge mange organer i kroppen. Særlig hjerte og hjerne er utsatt. Selv med mildt forløp kan man ødelegge kroppen for resten av livet. Dette ser jeg på nært hold hver eneste dag. Min nærmeste nabo er en ung, frisk mann uten risikofaktorer som fikk livet fullstendig ødelagt av long covid, til tross for veldig mildt forløp. Han har vel ikke mer enn 20% lungekapasitet igjen nå. Så for noen går det veldig bra, for andre går det veldig dårlig, og viruset ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om hvem som skal ende opp meg senskader. Anonymkode: 6cc4b...0ac 2 5 2
Lana01 Skrevet 20. november 2023 #67 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (18 minutter siden): Den risikoen finnes ved andre mindre alvorlige sykdommer også, og koronavaksinen er ikke en forsikring mot dette. Når vi vet hvor mange som er rammet av L.C kan ikke dette sammenlignes, verken utifra omfang og heller ikke mengde ulike symptomer ( over 200) alle organer kan bli rammet. Noen full garanti gir ikke vakinering, men flere studier viser at risikoen for utvikling av L.C mer en halverers ved vaksinering This systematic literature review and meta-analysis suggest that the pooled prevalence of post-COVID conditions was 11.8% among those unvaccinated and 5.3% among those individuals fully vaccinated. https://www.cambridge.org/core/journals/antimicrobial-stewardship-and-healthcare-epidemiology/article/effectiveness-of-covid19-vaccine-in-the-prevention-of-postcovid-conditions-a-systematic-literature-review-and-metaanalysis-of-the-latest-research/A0B115B5D3AA60846799857B801D116E og her https://nhi.no/forskning-og-intervju/vaksine-halverer-risikoen-for-long-covid 1 3
Lana01 Skrevet 20. november 2023 #68 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette ser jeg på nært hold hver eneste dag. Min nærmeste nabo er en ung, frisk mann uten risikofaktorer som fikk livet fullstendig ødelagt av long covid, til tross for veldig mildt forløp. Han har vel ikke mer enn 20% lungekapasitet igjen nå. Så for noen går det veldig bra, for andre går det veldig dårlig, og viruset ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om hvem som skal ende opp meg senskader. Anonymkode: 6cc4b...0ac Jeg også. en veldig god vennine. Hun er i 40årene, tidligere helt frisk. Sykepleier smittet før vaksine var tilgjengelig. Kognitiv dysfunkjon hoved problemet, men også gått på hjertet og utmattelse. Hun går mot ufør. 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #69 Skrevet 20. november 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Dette ser jeg på nært hold hver eneste dag. Min nærmeste nabo er en ung, frisk mann uten risikofaktorer som fikk livet fullstendig ødelagt av long covid, til tross for veldig mildt forløp. Han har vel ikke mer enn 20% lungekapasitet igjen nå. Så for noen går det veldig bra, for andre går det veldig dårlig, og viruset ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om hvem som skal ende opp meg senskader. Anonymkode: 6cc4b...0ac Og sånn har det gått for altfor mange vaksinerte også, dessverre. En nær venn døde av vaksinen, også ung og frisk. Hadde ikke trengt å ta den, men "tok en for laget". Anonymkode: e1267...79d 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #70 Skrevet 20. november 2023 Det som er utrolig, er hvor mye sympati samfunnet har for alle som er rammet av long covid. Men ME-syke, hvor majoriteten har blitt syke etter virus/infeksjon, de er "late" og "alt sitter i hodet". Anonymkode: e1267...79d 8 2
Pivot Skrevet 20. november 2023 #71 Skrevet 20. november 2023 Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden): Men akkurat min erfaring/min antakelse om årsakssammenheng er egentlig passe verdiløs. Man må forske på gruppenivå og utelukke andre faktorer før man kan konkludere med noe. Stemmer. Så hvorfor ble uvaksinerte betraktet som en ensartet gruppe under pandemien?
Gjest Adobyen Skrevet 20. november 2023 #72 Skrevet 20. november 2023 Pivot skrev (37 minutter siden): Stemmer. Så hvorfor ble uvaksinerte betraktet som en ensartet gruppe under pandemien? Folk var redde for den farlige sykdommen. I begynnelsen døde jo folk som fluer. Ja, det var mye frykt, Ikke noe rart i det.
Bendie Skrevet 20. november 2023 #73 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og sånn har det gått for altfor mange vaksinerte også, dessverre. En nær venn døde av vaksinen, også ung og frisk. Hadde ikke trengt å ta den, men "tok en for laget". Anonymkode: e1267...79d Da har denne personen vært ytterst uheldig. Det er svært få mistenkte dødsfall etter vaksinering. Det har kommet inn 28 meldinger, hos de under 60 år, hvor 5 gjelder den ytterst sjeldent tilstanden med trombocytotoni. I de resterende tilfellene er de usikre om vaksinering er årsaken. Ingen unge har dødd etter myocarditt/ pericarditt. Det er kun ett rapportert dødsfall etter dette. Og det gjelder en mann i 70 årene, hvor det er usikkerhet om årsaken til dødsfallet. https://www.legemiddelverket.no/globalassets/documents/bivirkninger-og-sikkerhet/rapporter-og-oversikter/koronavaksiner/20230925-rapport-over-meldte-bivirkninger-av-koronavaksine.pdf Endret 20. november 2023 av Bendie 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #74 Skrevet 20. november 2023 Ikke tatt noen doser og slik kommer det til å fortsette! Synes denne vaksinen virker risikabel å ta med tanke på hvordan den ble laget og fortsatt kun er hadtegodkjent Anonymkode: 5e186...083 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #75 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette ser jeg på nært hold hver eneste dag. Min nærmeste nabo er en ung, frisk mann uten risikofaktorer som fikk livet fullstendig ødelagt av long covid, til tross for veldig mildt forløp. Han har vel ikke mer enn 20% lungekapasitet igjen nå. Så for noen går det veldig bra, for andre går det veldig dårlig, og viruset ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om hvem som skal ende opp meg senskader. Anonymkode: 6cc4b...0ac Det er jo ikke sikkert det var covidens skyld at han ble pjusk etterpå. Nei, vent. Den argumentasjonen gjalt visst bare på covid-vaksinen, stemmer det ja. Anonymkode: 8572b...ca2 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #76 Skrevet 20. november 2023 Nei, ikke tatt noen covidvaksiner, klart meg helt fint uten, hatt covid et par ganger og takker for godt immunforsvar fremfor vaksine. Bare penger involvert det vaksinemaset. Dumme folk som gikk rett på limpinnen. Anonymkode: e7beb...bb0 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #77 Skrevet 20. november 2023 Nei, kommer ikke til å ta den. Tok tre doser med vaksine pga jeg ville reise til utlandet, hadde jeg kunnet bestemme meg om igjen hadde jeg ikke tatt noen doser Anonymkode: da2f7...32e 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #78 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (4 timer siden): Det er da virkelig ikke sikkert at selve viruset er verre. For de fleste er korona en mild sykdom. Både jeg og de jeg kjenner (uvaksinerte) har hatt knapt merkbare symptomer ved smitte. Vet du hva som også gir mild sykdom? HIV-viruset. En merker maks litt lett snue når en blir smittet. Det er ikke før rundt 10 år etterpå at en begynner å bli syk. Covid har ikke vært her i 10 år ennå. Men likevel så ser en alt nå en stor økning i hjertelidelser, lungelidelser, diabetes, demens, depresjon, hjerneslag, sykdommer og forstyrrelser i blodårer og kretsløp, fødselsskader hos nyfødte der mor har hatt covid under svangerskapet. mm. Argumentasjonen blir jo som at en skulle droppe å ta en vaksine mot HIV-viruset (om det fantes), fordi det gir jo bare mild sykdom… Ikke faen om jeg gambler både helsa og hjernen min på å få denne skiten. Dessverre forteller ikke norske helsemyndigheter hva løpende forskning sier om senvirkninger og langtidsvirkninger av viruset i kroppen, selv hos personer med mild sykdom eller ingen symptomer innledningsvis. Folk aner ikke hvilken risiko de tar. Covid kan f.eks gi diabetes, også hos barn: https://nhi.no/forskning-og-intervju/covid-19-kan-fore-til-diabetes-type-1?page=1 https://nhi.no/forskning-og-intervju/covid-19-er-knyttet-til-okt-forekomst-av-barnediabetes https://www.forskning.no/covid19-diabetes/de-som-hadde-covid-19-fikk-storre-risiko-for-diabetes-2-ifolge-en-ny-studie/2189978 https://www.nrk.no/rogaland/rekordmange-barn-har-fatt-diabetes-1-i-ar-_-kan-ha-sammenheng-med-koronapandemien-1.16139720 Oppsummeringsartikkel, alle organsystemer som kan skades av Covid: https://www.forskning.no/covid19-me/dette-skjer-i-kroppen-ved-long-covid-ifolge-ny-oppsummering-av-forskning/2142005 Anonymkode: 31200...e38 1 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #79 Skrevet 20. november 2023 1 hour ago, Bendie said: Da har denne personen vært ytterst uheldig. Det er svært få mistenkte dødsfall etter vaksinering. Det har kommet inn 28 meldinger, hos de under 60 år, hvor 5 gjelder den ytterst sjeldent tilstanden med trombocytotoni. I de resterende tilfellene er de usikre om vaksinering er årsaken. Ingen unge har dødd etter myocarditt/ pericarditt. Det er kun ett rapportert dødsfall etter dette. Og det gjelder en mann i 70 årene, hvor det er usikkerhet om årsaken til dødsfallet. https://www.legemiddelverket.no/globalassets/documents/bivirkninger-og-sikkerhet/rapporter-og-oversikter/koronavaksiner/20230925-rapport-over-meldte-bivirkninger-av-koronavaksine.pdf Jeg er ikke den eneste som har hatt en i nær krets som har dødd av vaksinen, og veldig mange har fått betydelig varige mèn. Stadfestede dødsfall er underrapporterte. "Nei det må ha vært en tilfeldighet". Anonymkode: e1267...79d 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #80 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke den eneste som har hatt en i nær krets som har dødd av vaksinen, og veldig mange har fått betydelig varige mèn. Stadfestede dødsfall er underrapporterte. "Nei det må ha vært en tilfeldighet". Anonymkode: e1267...79d Kilder? Det har du selvsagt ikke. Annet enn noe postet på YouTube, i en facebook-gruppe eller konspinettsteder. Anonymkode: 30e0d...ab6 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå