AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #101 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei. Sto imot presset og valgte å stå over koronavaksinen. Det var ganske tøft i desember for to år siden, da alle landets myndighetspersoner sto i beste sendetid på nyhetene og sa at de som ikke tok vaksinen var medansvarlige for spredning, og kunne risikere å drepe masse eldre og sårbare. Jeg trodde ikke på det, men det gjorde mange rundt meg, og jeg mistet flere ‘venner’ da jeg sa jeg ikke var vaksinert. Så viste det seg at vaksinen verken hindret smittespredning eller sykdomsforløp for oss vanlige folk uten underliggende sykdommer, men det vil ingen lytte til. Her skulle man injisere barn og unge med en vaksine aldri utprøvd på noen før, som prøvekaniner, mot en sykdom de knapt merket. Det var helt villt! Jeg er så glad jeg sto imot presset både for meg selv og tenåringene mine. Anonymkode: 8572b...ca2 Glad på deres vegne🥰 Anonymkode: 64661...bf6 2
GrønnNellik68 Skrevet 21. november 2023 #102 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): – Dette er en merkedag. Vi støtter anbefalinger fra Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet om at covid-19 ikke lenger oppfyller smittevernlovens kriterier for å klassifiseres som en allmennfarlig smittsom sykdom, sier helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol. Anonymkode: 64661...bf6 Ja de snur kappa etter vinden. De skal vel først nå rulle ut fugle influensa vaksine og når de har skrevet fra seg ansvaret til WHO kommer det vel en ny pandemi etter mai 2024 ser jeg for meg. Hvis dere husker debatten som gikk for en stund siden .. føler vi er i samme situasjon nå som før Acer avtalen ble underskrevet. Den gang sto de og på debatten og sa at vi i Norge ikke ville merke noe forskjell i strømprisen .. jaggu sa jeg smør. 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #103 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Forkjølelse og influensa har ingenting med covid å gjøre. Anonymkode: 78213...11c covid-19 nå i samme kategori som influensa og RS-virus. Anonymkode: 64661...bf6 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #104 Skrevet 21. november 2023 jabx skrev (15 timer siden): Det er faktisk feil. Covid kan gi langvarige plager, og kan ødelegge mange organer i kroppen. Særlig hjerte og hjerne er utsatt. Selv med mildt forløp kan man ødelegge kroppen for resten av livet. Langvarige plager?– Dette er en merkedag. Vi støtter anbefalinger fra Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet om at covid-19 ikke lenger oppfyller smittevernlovens kriterier for å klassifiseres som en allmennfarlig smittsom sykdom, sier helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol. Anonymkode: 64661...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #105 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og sånn har det gått for altfor mange vaksinerte også, dessverre. En nær venn døde av vaksinen, også ung og frisk. Hadde ikke trengt å ta den, men "tok en for laget". Anonymkode: e1267...79d Alle skal med på "dugnaden" Anonymkode: 64661...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #106 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): nei, har ikke tatt noen oppfriskningsdoser, liten vits når man har hatt covid 4 ganger vil jeg tro😆 For min del er covid knappt merkbart, vanlig forkjølelse blir jeg mer syk av. Har tatt influensavaksine da, fikk skikkelig influensa i fjor, for første gang i mitt liv tror jeg, DET vil jeg ikke ha flere ganger... Anonymkode: 1d7dd...ce7 Auch… I din situasjon ville jeg absolutt tatt den. Du vet sjansene for både alvorlig sykdom, senskader og langtidsvirkninger øker for hver infeksjon en har hatt? «the research shows that patients who were reinfected with any SARS-CoV-2 variant are much more likely to develop chronic health issues like diabetes, kidney disease, organ failure, and even mental health problems.» https://www.nature.com/articles/s41591-022-02051-3 Og - at du har hatt covid 4 ganger, det forteller deg vel heller at du ikke bygger varig immunitet? Litt av problemet er at viruset er så veldig god til å endre seg og tilpasse seg. De nye stammene som er nå er så forskjellige at noen argumentere for at de burde regnes for nye virus. Anonymkode: 31200...e38 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #107 Skrevet 21. november 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Sto imot presset og valgte å stå over koronavaksinen. Det var ganske tøft i desember for to år siden, da alle landets myndighetspersoner sto i beste sendetid på nyhetene og sa at de som ikke tok vaksinen var medansvarlige for spredning, og kunne risikere å drepe masse eldre og sårbare. Jeg trodde ikke på det, men det gjorde mange rundt meg, og jeg mistet flere ‘venner’ da jeg sa jeg ikke var vaksinert. Så viste det seg at vaksinen verken hindret smittespredning eller sykdomsforløp for oss vanlige folk uten underliggende sykdommer, men det vil ingen lytte til. Her skulle man injisere barn og unge med en vaksine aldri utprøvd på noen før, som prøvekaniner, mot en sykdom de knapt merket. Det var helt villt! Jeg er så glad jeg sto imot presset både for meg selv og tenåringene mine. Anonymkode: 8572b...ca2 Samme her ❤️ Anonymkode: e1267...79d 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #108 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Auch… I din situasjon ville jeg absolutt tatt den. Du vet sjansene for både alvorlig sykdom, senskader og langtidsvirkninger øker for hver infeksjon en har hatt? «the research shows that patients who were reinfected with any SARS-CoV-2 variant are much more likely to develop chronic health issues like diabetes, kidney disease, organ failure, and even mental health problems.» https://www.nature.com/articles/s41591-022-02051-3 Og - at du har hatt covid 4 ganger, det forteller deg vel heller at du ikke bygger varig immunitet? Litt av problemet er at viruset er så veldig god til å endre seg og tilpasse seg. De nye stammene som er nå er så forskjellige at noen argumentere for at de burde regnes for nye virus. Anonymkode: 31200...e38 Hvorfor ta en vaksine som henger etter en mutasjon hele veien? Ser dere det ikke? Den vil ikke fungere. Anonymkode: 8572b...ca2 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #109 Skrevet 21. november 2023 Ja, har nettopp tatt min 5 vaksine. Har hatt en relativt lett covid for første gang i sommer. Har lungekapasitet på 20%. Om jeg får noe som svekker lungene mine er jeg dau. Har veldig lite å gå på. Har ikke hatt noe bivirkninger av vaksinene i det hele tatt. Anonymkode: dcca3...80a 2
anonym111111 Skrevet 21. november 2023 #110 Skrevet 21. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Auch… I din situasjon ville jeg absolutt tatt den. Du vet sjansene for både alvorlig sykdom, senskader og langtidsvirkninger øker for hver infeksjon en har hatt? «the research shows that patients who were reinfected with any SARS-CoV-2 variant are much more likely to develop chronic health issues like diabetes, kidney disease, organ failure, and even mental health problems.» https://www.nature.com/articles/s41591-022-02051-3 Og - at du har hatt covid 4 ganger, det forteller deg vel heller at du ikke bygger varig immunitet? Litt av problemet er at viruset er så veldig god til å endre seg og tilpasse seg. De nye stammene som er nå er så forskjellige at noen argumentere for at de burde regnes for nye virus. Anonymkode: 31200...e38 Hvorfor så opptatt av å få folk som ikke trenger vaksine til å ta det? Unge, friske, anbefales ikke flere doser av leger engang... Senskader etter korona er ikke annerledes enn senskader etter andre sykdommer, de har bare blitt mer fokusert på. Det har også vært lav terskel for å registrere "long-covid", i motsetning til feks vaksineskader og plager etter andre infeksjoner/sykdommer. Å skille årsaker til diffuse plager fra hverandre, er vanskelig å gjøre sikkert, også for leger. Vaksiner og medikamenter bør kun tas ved behov, ikke ved milde sykdommer. De aller, aller fleste takler koronasykdom helt fint, og får ikke plager i etterkant. Endret 21. november 2023 av anonym111111 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #111 Skrevet 21. november 2023 Kunne aldri falt meg inn. Har ikke tatt Noen av disse heller. Har hatt korona EN gang, da det stod på som verst, men hadde kun hodepine og kunne fint vært på jobb etc, ikke dårlig, hadde ikke trodd det var korona hadde det ikke vært fordi jeg testet meg. (NÅ hadde jeg aldri i verden testet meg, hva er poenget liksom, er man syk er man hjemme uansett, men den gang skulle alle testes og man måtte ha bevis på gjennomgått korona for å reise utlands, derfor ble jeg testet hos lege.) Alle andre rundt meg (slekt, på jobb etc) har tatt 2 og 3 av disse vaksinene, og nesten alle disse har hatt korona både 2 og 3 ganger også og i tillegg er de veldig dårlige hver gang også. Tror denne «vaksinen» svekker immunsystemet ditt, ikke lurt å ukritisk bare sprøyte i seg ting som ikke er godt nok uttestet, korona er ikke akkurat noen farlig dødssykdom. Snittalderen på de som dør var jo høyere enn forventet levealder. akkurat nå går det utbrudd av korona på to sykeheimer i nærheten hvor folk er ganske syke. Ironisk nok er dette de stedene med høyest dekning av vaksinasjon; både hos beboere ansatte. Lukter muffens lang vei… Anonymkode: b1dbc...1fb 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #112 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): akkurat nå går det utbrudd av korona på to sykeheimer i nærheten hvor folk er ganske syke. Ironisk nok er dette de stedene med høyest dekning av vaksinasjon; både hos beboere ansatte. Anonymkode: b1dbc...1fb Ja, dette har jeg lagt merke til og. Kan noen av dere pro-koronavaksine folk forklare dette? Anonymkode: 8572b...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #113 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 10.17): Hvis du som ikke er i risikogruppen får tilbud om koronavaksine, vil du ta den da? I såfall, hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: c65ab...f77 Kjenner flere som har fått ganske alvorlige tilstander etter vaksinen. Grunn nr to er at jeg har lest Pfizers studie. Tror ikke så mange ville tatt den on de hadde lest den først. Anonymkode: 4fb0d...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #114 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle andre rundt meg (slekt, på jobb etc) har tatt 2 og 3 av disse vaksinene, og nesten alle disse har hatt korona både 2 og 3 ganger også og i tillegg er de veldig dårlige hver gang også Kan være tilfeldig men sett det samme. Mange i familie og vennekrets er ikke vaksinerte. Mange vaksinerte vi kjenner har hatt corona 3 ganger, mens de uvaksinerte, de fleste har hatt corona en gang og det er det. Vi ser heller ikke at de vaksinerte vi kjenner har kortere sykdomsforløp, heller motsatt. Anonymkode: 4fb0d...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #115 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan være tilfeldig men sett det samme. Mange i familie og vennekrets er ikke vaksinerte. Mange vaksinerte vi kjenner har hatt corona 3 ganger, mens de uvaksinerte, de fleste har hatt corona en gang og det er det. Vi ser heller ikke at de vaksinerte vi kjenner har kortere sykdomsforløp, heller motsatt. Anonymkode: 4fb0d...7dd Anekdotisk, selvfølgelig, for andre «bevis» har du ikke. Jeg har forøvrig helt motsatte erfaringer enn deg. Og det har belegg i forskning. Anonymkode: 30e0d...ab6 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #116 Skrevet 21. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan være tilfeldig men sett det samme. Mange i familie og vennekrets er ikke vaksinerte. Mange vaksinerte vi kjenner har hatt corona 3 ganger, mens de uvaksinerte, de fleste har hatt corona en gang og det er det. Vi ser heller ikke at de vaksinerte vi kjenner har kortere sykdomsforløp, heller motsatt. Anonymkode: 4fb0d...7dd Samme her. Jeg er den eneste i familien som ikke er vaksinert, og jeg har fått mye mildere forløp enn de andre. Jeg har i tillegg underliggende sykdom med svekkelser i lunger. Jeg spiser høye doser d vitamin året rundt og spiser veldig sunt, er veldig sikker på det har en sammenheng. Anonymkode: e1267...79d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå