AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #21 Skrevet 20. november 2023 Altfor risikabelt å ta den, vet ikke hvordan kroppen min reagerer på den. Anonymkode: 74994...0f2 2 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #22 Skrevet 20. november 2023 Nei. Sto imot presset og valgte å stå over koronavaksinen. Det var ganske tøft i desember for to år siden, da alle landets myndighetspersoner sto i beste sendetid på nyhetene og sa at de som ikke tok vaksinen var medansvarlige for spredning, og kunne risikere å drepe masse eldre og sårbare. Jeg trodde ikke på det, men det gjorde mange rundt meg, og jeg mistet flere ‘venner’ da jeg sa jeg ikke var vaksinert. Så viste det seg at vaksinen verken hindret smittespredning eller sykdomsforløp for oss vanlige folk uten underliggende sykdommer, men det vil ingen lytte til. Her skulle man injisere barn og unge med en vaksine aldri utprøvd på noen før, som prøvekaniner, mot en sykdom de knapt merket. Det var helt villt! Jeg er så glad jeg sto imot presset både for meg selv og tenåringene mine. Anonymkode: 8572b...ca2 4 8 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #23 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har også en autoimmun sykdom og går på biologisk medisin ( immundempende). Har ikke tatt noen av vaksinene. Anonymkode: f39a6...716 Godt å høre. Jeg har blitt fortalt av min revmatolog at en del som går på de immundempende medisinene jeg går på,får et hardt forløp om de blir smittet med corona, så jeg har tatt vaksinene fram til nå. Hadde nok ikke tatt noen om jeg var frisk... Anonymkode: c152c...c07
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #24 Skrevet 20. november 2023 Ja, det ville jeg. Har fem doser, og dersom jeg har hatt korona har det vært helt symptomfritt. Jeg reiser mye i jobben, tar mye kollektivtransport, og kjæresten har hatt korona, jeg har aldri følt meg dårlig, aldri testet positivt. Siden mars 2020 har jeg ikke bare sluppet unna korona, men også bare vært forkjølet én gang. Fortsetter gjerne den trenden, og selv om jeg selvsagt ikke kan vite om vaksinen har hjulpet meg, har den heller ikke gitt meg bivirkninger, så jeg følger samme sporet videre. Anonymkode: 30e0d...ab6 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #25 Skrevet 20. november 2023 Har to doser fra før og har vært syk med covid 2 ganger, en gang før vaksinasjon og en gang etter. Kommer ikke til å ta oppfriskningsdose dersom den ikke blir anbefalt for min aldersgruppe - blir den det (fordi smittesituasjonen brått endrer seg) tar jeg en ny vurdering da. Har ikke fått noen bi-virkninger etter vaksinen, så er ikke redd for å ta påfyll, men ser heller ingen grunn til å gjøre det hvis ikke det er nødvendig. Holder meg heller hjemme hvis jeg blir snufs da det ikke er noe problem i min jobb. Derfor ingen overhengende fare for at jeg smitter andre (utenfor husstanden) hvis jeg skulle få det igjen heller. Anonymkode: 330ee...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #26 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei! Har ikke tatt noen av dosene. Frisk å det går flere år i mellom at jeg har influensa. De rundt meg som tok "hysterisk" alle dosene er syke som fluer. De har ofte forkjølelse/ influensa. Mere enn det som er normalt for en voksen. Som er 34 ganger I løpet av et år. Anonymkode: fd19c...82d Forkjølelse og influensa har ingenting med covid å gjøre. Anonymkode: 78213...11c 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #27 Skrevet 20. november 2023 1 hour ago, mirjia said: Ja, det vil jeg. Av hensyn til meg selv, men først og fremst av hensyn til mer sårbare mennesker jeg kan bidra til å smitte. Har du fortsatt ikke fått med deg at vaksinen ikke har forhindret smittespredning? Anonymkode: e1267...79d 3 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #28 Skrevet 20. november 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Forkjølelse og influensa har ingenting med covid å gjøre. Anonymkode: 78213...11c Poenget var nok at covid vaksinen har gjort at de har fått hyppigere forkjølelsle/influensa. Anonymkode: e1267...79d 4 5
Gjest mirjia Skrevet 20. november 2023 #29 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du fortsatt ikke fått med deg at vaksinen ikke har forhindret smittespredning? Anonymkode: e1267...79d Dette har jeg svart på over. FHI skriver også om dette: https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/#hvorfor-vaksinerer-vi Endret 20. november 2023 av mirjia
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #30 Skrevet 20. november 2023 Nei, absolutt ikke. Har ikke tatt noen av de andre heller. Er helt unødvendig. Blir aldri syk av covid, hatt tre runder, og blir ikke syk. Er ung og frisk. Anonymkode: 5d58c...44e 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #31 Skrevet 20. november 2023 mirjia skrev (37 minutter siden): Dette har jeg svart på over. FHI skriver også om dette: https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/#hvorfor-vaksinerer-vi Men… hvis vaksinen skal lære kroppen å gjenkjenne viruset - hvorfor må vi da få oppfølgingsdose hver sjette måned? Kjenner ikke kroppen igjen viruset? Anonymkode: 8572b...ca2 2 4
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #32 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det ville jeg. Har fem doser, og dersom jeg har hatt korona har det vært helt symptomfritt. Jeg reiser mye i jobben, tar mye kollektivtransport, og kjæresten har hatt korona, jeg har aldri følt meg dårlig, aldri testet positivt. Siden mars 2020 har jeg ikke bare sluppet unna korona, men også bare vært forkjølet én gang. Fortsetter gjerne den trenden, og selv om jeg selvsagt ikke kan vite om vaksinen har hjulpet meg, har den heller ikke gitt meg bivirkninger, så jeg følger samme sporet videre. Anonymkode: 30e0d...ab6 Men du vet jo at alle vaksiner/medikamenter har en risiko for bivirkninger og ikke er noe en bør tilføre kroppen uten behov. Så hvorfor tar du denne? Litt sent å droppe flere doser først etter at du evntuelt får en reaksjon. Jeg er ikke vaksinert, og har kun hatt korona en gang, det også omtrent symptomfritt. Endret 20. november 2023 av anonym111111 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #33 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Godt å høre. Jeg har blitt fortalt av min revmatolog at en del som går på de immundempende medisinene jeg går på,får et hardt forløp om de blir smittet med corona, så jeg har tatt vaksinene fram til nå. Hadde nok ikke tatt noen om jeg var frisk... Anonymkode: c152c...c07 Mens legen til bekjent sa motsatt. At vaksinen kunne gjøre h@n mer syk. De har ikke peiling! Hasteutprøvd injeksjon. At folk turte dette her. Galskap!! Anonymkode: 5f6af...509 2 6
Gjest mirjia Skrevet 20. november 2023 #34 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men… hvis vaksinen skal lære kroppen å gjenkjenne viruset - hvorfor må vi da få oppfølgingsdose hver sjette måned? Kjenner ikke kroppen igjen viruset? Anonymkode: 8572b...ca2 Jo. I seks måneder.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #35 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (27 minutter siden): Men du vet jo at alle vaksiner/medikamenter har en risiko for bivirkninger og ikke er noe en bør tilføre kroppen uten behov. Så hvorfor tar du denne? Litt sent å droppe flere doser først etter at du evntuelt får en reaksjon. Jeg er ikke vaksinert, og har kun hatt korona en gang, det også omtrent symptomfritt. Hvorfor ikke ta den? Tar influensavaksine hvert år også, uten at jeg er i risikogruppe. Dette bivirkningshysteriet har jo tatt helt av, er folk like redde for å ta en Paracet eller smøre med Voltaren Forte også? De aller, aller fleste får ikke verre bivirkning av covidvaksine enn litt ømhet ved stikket. https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/#hvorfor-vaksinerer-vi Anonymkode: 30e0d...ab6 5 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #36 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mens legen til bekjent sa motsatt. At vaksinen kunne gjøre h@n mer syk. De har ikke peiling! Hasteutprøvd injeksjon. At folk turte dette her. Galskap!! Anonymkode: 5f6af...509 Jeg valgte å gamble på et naturlig virus fremfor en hasteutviklet vaksine laget av en grådig legemiddelindustri med kun ett mål for øyet: å tjene penger. De som tror legemiddelindustrien laget vaksinen av pur godhet, er rimelig naive. Kroppen min taklet viruset som et hvilken som helst forkjølelsesvirus, kanskje til og med mildere. Hadde jeg ikke testet meg, hadde jeg ikke visst at jeg hadde det engang. Anonymkode: 8572b...ca2 2 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #37 Skrevet 20. november 2023 mirjia skrev (5 minutter siden): Jo. I seks måneder. Fantastisk god vaksine. 👏 Håper produsentene er stolte. Eller - som tidligere nevnt - kan det ha noe med penger å gjøre…? 🤔 Anonymkode: 8572b...ca2 4 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #38 Skrevet 20. november 2023 Det jeg lurer på, er hvorfor det ikke har kommet noe svar offentlig på hvilke virus dette var. Tror ikke på at det var naturlig, selv tror jeg det var et labvirus som ble laget. Sluppet løs med vilje eller ikke. Så det er jo meget spesielt at vi ikke får vite sannheten. Anonymkode: 74994...0f2 4 2
anonym111111 Skrevet 20. november 2023 #39 Skrevet 20. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor ikke ta den? Tar influensavaksine hvert år også, uten at jeg er i risikogruppe. Dette bivirkningshysteriet har jo tatt helt av, er folk like redde for å ta en Paracet eller smøre med Voltaren Forte også? De aller, aller fleste får ikke verre bivirkning av covidvaksine enn litt ømhet ved stikket. https://www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/#hvorfor-vaksinerer-vi Anonymkode: 30e0d...ab6 Tatt helt av? De aller fleste tar da vaksiner og medikamenter når de trenger det, selv om de ikke har tatt koronavaksinen. Det betyr ikke at alle trenger alle vaksiner eller alle medikamenter. Jeg er ikke vaksinert mot korona, siden det ikke regnes som alvorlig sykdom for unge, friske. Jeg har hatt korona og hadde omtrent ingen symptomer. Endret 20. november 2023 av anonym111111 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #40 Skrevet 20. november 2023 anonym111111 skrev (1 minutt siden): Tatt helt av? De aller fleste tar da vaksiner og medikamenter når de trenger det, selv om de ikke har tatt koronavaksinen. Det betyr ikke at alle trenger alle vaksiner eller alle medikamenter. Jeg er ikke vaksinert mot korona, siden det ikke regnes som alvorlig sykdom for unge, friske. Jeg har hatt korona og hadde omtrent ingen symptomer. Jeg tar det legen anbefaler, hun har betydelig mer kunnskap om dette enn du og jeg. Anonymkode: 30e0d...ab6 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå