Dusten Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/en-fael-sjargong-blant-de-unge-pa-tiktok/16197413/ Hva er å motta hat? Å hate noen er noe som skjer på innsiden. Dersom jeg hater noen er ikke det noe noen mottar. Det er en følelse inni meg som er bare min. Dersom jeg lar den gå ut over andre mottar de ikke hat. Da skulle de vel hate selv dersom de mottar hat? Det de mottar er hets, og kan det være så vanskelig å skrive!!!!! Fra spøk til alvor. Hvor kommer disse stygge tiktok-kommentarene fra? Arv, miljø, familie? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 20. november 2023 #2 Del Skrevet 20. november 2023 (endret) Enda viktigere, hvorfor er ikke foreldrene bedre rollemodeller. Barna tar jo etter foreldrene. Slutt å vær på plattformer som Tiktok, snapchat, some, så har man løst det meste av problemet. Hvor er barnevernet? Burde vært der familier driver å lokker barn inn på disse platformene. Endret 20. november 2023 av frivis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 20. november 2023 #3 Del Skrevet 20. november 2023 Hetsing og ufinheter er selvfølgelig ikke bra og noe en bør slå ned på. Jeg synes samtidig "hat" blir litt vel diffust, og jeg får noen ganger inntrykk av at både selskaper og individer kan avfeie kritikk som "hat" fordi det er lettvint, uten at det virker å være tilfelle for personene i artikkelen. Så tror jeg vi må være bevisste på at dette kanskje er et resultat av en enorm eksponering, og at om en konstant søker oppmerksomhet og å vise seg frem kan det vekke negative reaksjoner. Det tror jeg ikke er forbehold unge eller tiktok, og jeg tror de fleste voksne og eldre vil kjenne igjen en viss sosiale "korreks" om gjør for mye "rart" eller ting andre opplever som negativt. Gjør du alt du kan for å fange omgivelsenes oppmerksomhet mens du gjør din beste trutmunn og skyter frem rumpa mot folk vil nok praten fort gå. Inviterer en "inn" en stor mengde mennesker for å diskutere sin adferd vil en viss andel av disse kanskje være negative. Kombinerer en dette kan en nok dessverre forvente litt av hvert, både om det er virtuelt eller "IRL". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 21. november 2023 #4 Del Skrevet 21. november 2023 De er verre at de utsettes for overgrep på nett. Vet ikke om hat dekker den betydningen… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå