Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Lilly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke det verste jeg har hørt, men litt unorsk?

Ikke feil hvis en eller begge foreldre er "internasjonale", men hvis foreldrene er erkenorske i sju generasjoner så stusser jeg over de av dem som velger navn med utenlandsk vri.

Navn bør ha et visst opphav i kulturen til foreldrene?

Anonymkode: aedb8...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke det verste jeg har hørt, men litt unorsk?

Ikke feil hvis en eller begge foreldre er "internasjonale", men hvis foreldrene er erkenorske i sju generasjoner så stusser jeg over de av dem som velger navn med utenlandsk vri.

Navn bør ha et visst opphav i kulturen til foreldrene?

Anonymkode: aedb8...d5d

Min oldemor het Lilly. Hun var født i Norge av norske foreldre, tror ikke hverken hun eller noen forfedre i overskuelig fortid noensinne var i utlandet, de forlot ikke landsdelen en gang.

Det er også flere andre i slekta med navnet, riktignok ikke noen under 60 år. Men etter hvert som navn blir mer uvanlig i den eldste generasjonen blir de plutselig akeptable for foreldregenerasjonen, jeg ser ikke bort fra at navnet Lilly kommer til heder og verdighet igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dessverre at det er harry, men det er fordi jeg kjente en alkoholisert eldre dame ved det navnet da jeg var barn, så navnet forbindes med alkoholånde, sortfarget tupert hår og grusom parfyme.

Anonymkode: 1d8eb...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...