Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Lilly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det fint? Er det finest skrevet som Lilly, Lilli, Lillie eller Lili, Lily, Lilie? Det betyr lilje.

Anonymkode: d535b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et veldig fint navn, men jeg synes det er litt "gammel dame". Men så vet jeg at slikt går i sykluser, så det kan godt hende det er tilbake for babyer nå 😊 Jeg ville bok foretrukket Lilly, som er det vanligste. Kan bli jobb for henne å stave hvis det er annerledes stavemåte..

Anonymkode: 616de...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtt, pent, men høres litt uferdig ut, som en forkortelse for Lillian. Jeg ville skrevet det Lilly.

Anonymkode: f8edc...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, men har hørt om veldig mange som bruker det nå for tiden.

Anonymkode: 2c3aa...895

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbinder det med gamle damer, men det er visst blitt populært igjen. Greit nok.

Anonymkode: d48fd...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. Syns navn fungerer best når de skrives likest mulig det man sier. Lilly.

Anonymkode: 14cea...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (2 timer siden):

Oppbrukt.

Penest å skrive det Lily

Få om ingen navn er oppbrukt. Selv de navnene flest får i løpet av er år, er det bare ca 1% av barna som får. Det vil si at det i Oslo er ca. 35 jenter som får det vanligste navnet. Korriger gjerne til 50 for lokale variasjoner. Det er ca 100 barneskoler, så i snitt en på annenhver skole. Korriger igjen til at et navn som er populært på vestkanten ikke er like populært på østkanten, men uansett er vi statistisk oppe i noen få på hvert trinn på hver skole (som oftest har 4-6 klasser på hvert trinn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passer en hund som heter Lilly, skulle det vært et menneske tror jeg jeg ville gått for Lilje heller

Anonymkode: 62c5a...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelig navn. 

Jeg sykes dill med stavemåter er jålete, og vil alltid foretrekke den mest vanlige med mindre det er oppkalling. Jeg ville altså foretrukket Lilly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske oppbrukt. Vi bor i Oslo og det er veldig mange som heter det her. 

Men det er jo et fint navn. Akkurat som Emma i sin tid, og Sofie/a. 

Anonymkode: 42b49...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...