thicemosfan Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Hei, jeg er en bekymret mor som sitter her med min 16-år gamle datter som går på VG1. Hun har et naturfagshefte som verken meg eller hun får til🥲 Kan noen være så snill å hjelpe oss? Skal leveres inn i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 Gud bedre. Har glemt alt det der. 15år siden Vg1. Anonymkode: e1c7e...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Del Skrevet 19. november 2023 Datteren din er gammel nok til å ta konsekvensene av å ikke følge med i undervisningen og av å ikke begynne med leksene i tide. Anonymkode: c9305...f2e 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 Har ikke noe annet enn sympati. Ble glad av å få 2-er på naturag-eksamen. Kanskje det er noe leksehjelp etter skoletid, som kan hjelpe henne å forstå? Anonymkode: 11aec...1b5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Datteren din er gammel nok til å ta konsekvensene av å ikke følge med i undervisningen og av å ikke begynne med leksene i tide. Anonymkode: c9305...f2e Ellller kanskje hun har prøvd og prøvd, men får det bare ikke til, og trenger litt hjelp? Enig i den at nærmere kl 20 samme kveld det skal inn er sent, men fint med litt forståelse også 💚 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 7 minutter siden, Daisy-love said: Ellller kanskje hun har prøvd og prøvd, men får det bare ikke til, og trenger litt hjelp? Enig i den at nærmere kl 20 samme kveld det skal inn er sent, men fint med litt forståelse også 💚 Hun er 16(!) og må ta ansvar selv, tidligere i uken, dersom hun har spørsmål om faget. TS gjør henbe en bjørneteneste. Anonymkode: c9305...f2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er 16(!) og må ta ansvar selv, tidligere i uken, dersom hun har spørsmål om faget. TS gjør henbe en bjørneteneste. Anonymkode: c9305...f2e Bjørnetjeneste ved å finne noen som kan lære henne det? Igjen enig i at det er sent ute, men i min verden er det aldri for sent å spørre om hjelp, og hun er første året på videregående. Forhåpentligvis er det noen som kan dette, og hun lærer både dette her, og at hun skal være tidligere ute en annen gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke noe annet enn sympati. Ble glad av å få 2-er på naturag-eksamen. Kanskje det er noe leksehjelp etter skoletid, som kan hjelpe henne å forstå? Anonymkode: 11aec...1b5 Frivillighetssentralen, bibliotek etc har ofte leksehjelp Kanskje ungen har en far, søsken, slektning som kan hjelpe TS kan også betale for privat ekstraundervisning Mange muligheter, men da må man planlegge litt Anonymkode: c9305...f2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Datteren din er gammel nok til å ta konsekvensene av å ikke følge med i undervisningen og av å ikke begynne med leksene i tide. Anonymkode: c9305...f2e Incel-alarm!!!! Anonymkode: 4cc69...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Del Skrevet 19. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Incel-alarm!!!! Anonymkode: 4cc69...9fd Denne tråden tok fort av.. Anonymkode: 47384...9eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg skulle gjerne hjulpet om jeg husker helt hvordan dette var. Men det er for lenge siden jeg holdt på med kjemi som dette. Men dette burde stå ganske greit forklart i læreboka. For å ha sagt det; jeg håper at ungdommen nå lærer at man utsetter ikke ting til siste liten. Det er godt mulig hun har jobbet med dette hele uka, men da har hun jo sittet å stirret på arket da, uten å spør om hjelp. Håper at dette gir en forståelse at man må spørre om hjelp tidligere. Anonymkode: dab49...b12 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Del Skrevet 19. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Incel-alarm!!!! Anonymkode: 4cc69...9fd Incel står for ufrivillig sølibat 😂 Anonymkode: e7e98...f05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Del Skrevet 19. november 2023 Føler for datteren din. Husker at jeg strevde med dette jeg også på videregående. Og jeg leste og fulgte med i timene, men allikevel var dette helt gresk for meg den gangen og det er det fortsatt i dag også. Håper virkelig noen andre her kan hjelpe slik at det blir forståelig. Anonymkode: a527e...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PGMVL Skrevet 19. november 2023 #14 Del Skrevet 19. november 2023 TS, ta en prat med faglærer og si at det var vanskelig å gjennomføre. Læreren kan kanskje gi råd om hvor datteren din kan få leksehjelp. Dette ordner seg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Del Skrevet 19. november 2023 Daisy-love skrev (7 minutter siden): Bjørnetjeneste ved å finne noen som kan lære henne det? Igjen enig i at det er sent ute, men i min verden er det aldri for sent å spørre om hjelp, og hun er første året på videregående. Forhåpentligvis er det noen som kan dette, og hun lærer både dette her, og at hun skal være tidligere ute en annen gang. Men har hun lest pensum i boken? Det er vel lite sannsynlig at man blir bedt om å svare på spørsmål som hverken er undervist i timene eller står i boken. Anonymkode: e755f...8ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Del Skrevet 19. november 2023 5 minutter siden, Daisy-love said: Bjørnetjeneste ved å finne noen som kan lære henne det? Igjen enig i at det er sent ute, men i min verden er det aldri for sent å spørre om hjelp, og hun er første året på videregående. Forhåpentligvis er det noen som kan dette, og hun lærer både dette her, og at hun skal være tidligere ute en annen gang. Ja. Bjørnetjeneste ved å ikke la ungen eie konsekvensen av valgene sine. Det er greit å gjøre feil, bli litt lei seg. I stedet for å være curlingforelder. En 16 åring bør heller oppmuntres til å finne en løsning selv. Det er 16 åringens lekse, 16 åringen har valgt å ikke ta grep tidligere i uka,hva vil HUN gjøre nå for å finne ut av dette? Jeg ville heller ha støttet ungen i å ordne opp selv. Vi får være uenige om hva slags støtte gangner ungen best i lengden. Anonymkode: c9305...f2e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Del Skrevet 19. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Men har hun lest pensum i boken? Det er vel lite sannsynlig at man blir bedt om å svare på spørsmål som hverken er undervist i timene eller står i boken. Anonymkode: e755f...8ce Nei har nokk ikke slått henne å lese pensum. Anonymkode: 47384...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #18 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Datteren din er gammel nok til å ta konsekvensene av å ikke følge med i undervisningen og av å ikke begynne med leksene i tide. Anonymkode: c9305...f2e Hvorfor gidde å skrive en slik kommentar? Anonymkode: 56026...6f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 19. november 2023 #19 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Tror dette er en praktisk naturfag oppgave som skulle blitt gjort som en undersøkelse med hele klassen, var ihvertfall sånn på skolen den gangen jeg hadde sånne her. Vi leverte analyseoppgavene som rapporter o.l. Endret 19. november 2023 av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 19. november 2023 #20 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har hun lest pensum i boken? Det er vel lite sannsynlig at man blir bedt om å svare på spørsmål som hverken er undervist i timene eller står i boken. Anonymkode: e755f...8ce Ikke alltid en skjønner selv om det står i en bok. Noen ganger trenger en bedre/annen forklaring enn en har fått, og det kunne vært tilfelle her. Det vet ingen av oss her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå