Gå til innhold

Love songs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken kjærlighets sang(er) synes du er tidenes beste?

Jeg har hørt litt på god og gammel musikk i det siste og hadde helt glemt hvor nydelig Glenn Medeiros «nothings gonna change my love for you» er. Og også Peter Cetera med «Glory of love». 

Del gjerne med meg noen nydelig love songs du kjenner til 👍☺️

Anonymkode: 26b8e...529

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Anonymkode: 2b919...5bb

Hadde helt glemt denne. Nydelig. 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige sanger i tråden ❤️. Jeg synes det er mange fine kjærlighetslåter.  

Jeg synes denne er veldig fin❤️

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anonymkode: 2b919...5bb

Wet Wet Wet er ingenting annet enn pregløst søppel uten sjel - denne sangen er et produkt av 1960-årene, ikke 1990-årene.

Det finnes bare én ekte versjon av "Love Is All Around", og det er originalversjonen med The Troggs fra 1968; de var forut sin tid med tanke på å spille enkle sanger bygget opp av få akkorder i en psykedelisk tid, og musikken deres bidro til å bane vei for pønken:

Anonymkode: 6117a...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Wet Wet Wet er ingenting annet enn pregløst søppel uten sjel - denne sangen er et produkt av 1960-årene, ikke 1990-årene.

Det finnes bare én ekte versjon av "Love Is All Around", og det er originalversjonen med The Troggs fra 1968; de var forut sin tid med tanke på å spille enkle sanger bygget opp av få akkorder i en psykedelisk tid, og musikken deres bidro til å bane vei for pønken:

Hver sin smak. Her spurte trådstarter om alle sin mening, og ikke kun din. Derfor det kom andre forslag enn akkurat hva du liker best :)

Anonymkode: 81f3a...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver sin smak. Her spurte trådstarter om alle sin mening, og ikke kun din. Derfor det kom andre forslag enn akkurat hva du liker best :)

Det er ikke snakk om hva "man liker best", men simpelthen om å vise litt respekt for musikkhistorien; hvis man skal nevne en Elvis-sang, tar man med originalversjonen, ikke en obskur rap-remix, og det samme gjelder Troggs; skal man nevne en av sangene deres, tar man med originalen, ikke en blek kopi som ikke tar hensyn til sangens opprinnelige historie uten å engang nevne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Helt riktig. Jeg spør jeg om hvilken låt som en synes er flott. En låt en liker å hører på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke snakk om hva "man liker best", men simpelthen om å vise litt respekt for musikkhistorien; hvis man skal nevne en Elvis-sang, tar man med originalversjonen, ikke en obskur rap-remix, og det samme gjelder Troggs; skal man nevne en av sangene deres, tar man med originalen, ikke en blek kopi som ikke tar hensyn til sangens opprinnelige historie uten å engang nevne dette.

Dett var et merkelig svar. Jo, mitt spørsmål var snakk om «hva man liker best». Dette er så smak og behag. Jeg spør om hvilken låt en synes er nydelig. Om det er orignal eller ikke spiller selvsagt ingen rolle. Det er den som lytter som skal like det en hører. Det har ikke med mangel på respekt å gjøre. Det kan også være at en ikke kjente til originalen når en hører en låt. Eller at den mer nyere versjon faller bedre i smak til den litt yngre generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine kjærlighetssanger, kunne listet opp haugevis.

En av de jeg liker veldig godt er denne. Gir meg nostalgiske minner tilbake til tiden på ungdomsklubben med all fjortisdramaet 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dett var et merkelig svar. Jo, mitt spørsmål var snakk om «hva man liker best». Dette er så smak og behag. Jeg spør om hvilken låt en synes er nydelig. Om det er orignal eller ikke spiller selvsagt ingen rolle. Det er den som lytter som skal like det en hører. Det har ikke med mangel på respekt å gjøre. Det kan også være at en ikke kjente til originalen når en hører en låt. Eller at den mer nyere versjon faller bedre i smak til den litt yngre generasjon. 

Problemet er at historie er noe man bør respektere, og mener du at det er riktig at man fremstiller "Love Is All Around" som et produkt av 1990-årene laget av "Wet Wet Wet" fordi man "liker den" - uten å kjenne til sangens bakgrunn ...?

I mine ører høres det ut som om hylle Sputnik for en Elvis-låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at historie er noe man bør respektere, og mener du at det er riktig at man fremstiller "Love Is All Around" som et produkt av 1990-årene laget av "Wet Wet Wet" fordi man "liker den" - uten å kjenne til sangens bakgrunn ...?

I mine ører høres det ut som om hylle Sputnik for en Elvis-låt.

Skal man ha et forhold til musikk og kultur som strekker seg litt lenger enn å høre på en spilleliste på Spotify, kan man fortelle at man heller foretrekker den nyere versjonen av originalen - som ble laget av den og den, da og da; man viser til kilden og utgangspunktet for coverversjonen.

Med "liker"-logikken kan man hylle Jonas for noe Henrik Ibsen skrev fordi det var Jonas som sa det i fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...