Gå til innhold

Hva er klokken når vi sier i "18 tiden"?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Ebbeliten skrev (9 minutter siden):

Mellom 18 og 19. 

18-tiden er jo hele timen. 

Nei det er mellom 18 og 19 ikke 18 tiden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klokken er over 19, har du hørt noe TS?

For å svare på spørsmålet; jeg personlig hadde aldri møtt opp rett før 19:00 om jeg sa «18-tiden». Men jeg føler fortsatt at 18-tiden gjelder hele timen, altså frem til 19:00.

Anonymkode: 8bd5d...6e4

Jeg hørte ingenting fra han og la annonsen ut på nytt, men ingen andre har kontaktet meg foreløpig.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at "i 18-tiden" er litt vagt der man bør komme ganske nøyaktig 18:00 men 30 minutter før/etter er innafor - og i tillegg så sier gjerne folk noe uspesifikt fordi de ikke vet helt, og akkurat når det gjelder å hente ting man har kjøpt på Finn så bør man ha godt med slingringsmonn, for det kan være vanskelig å finne frem til rett adresse, selv om man har GPS - og spesielt på vinteren kan det være vanskelig å være sikker på om man har valgt riktig vei/innkjøring og ikke risikerer å bli sittende fast i dyp snø eller på glattisen eller noe, så da tar gjerne kjøringen lenger tid enn man tror... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-tiden er klokka 18 pluss minus 10 minutter.  Hvis du ikke greier å beregne innenfor tjue minutter er du en tidstyv og repektløs.

Endret av Whistler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (På 18.11.2023 den 18.34):

Jeg la ut en ting gratis på Finn i dag og avtalte at en mann skulle komme i 18 tiden og hente det. Nå er klokken 18:32 og jeg mener at han burde vært her for en halvtime siden, og jeg er allerede sur fordi jeg må ut og handle middag.

Ikke har han gitt beskjed om at han er forsinket heller, så det er respektløst.

Hva mener dere når dere sier i "18-tiden"?

18-19

Anonymkode: 296df...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...