Gå til innhold

Hvorfor velger skilte foreldre å få barn med ny partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns så synd på barna, når forelderene går fra hverandre og starter ny familie. Er ikke dette veldig egoistisk av forelderene? 

Anonymkode: 77091...8e8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke ment som en hestetråd, men jeg er oppriktig nysgjerrig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi de ønsker flere barn? Eller man treffer noen uten barn som ønsker seg egne barn? 

Anonymkode: 0a8a1...3a7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om «kjærlighetsbarn» her inne. At når man møter den Store kjærligheten «må» man ha barn med ham/henne. Som om barna fra tidligere forhold ikke er kjærlighetsbarn. Helt forferdelig holdning med tanke på de barna de allerede har, så klart. 

Anonymkode: e6ebf...8c1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt... hvorfor skal dette diskuteres ut fra det perspektivet at du "synes synd" på noen uten grunn. Det kan finnes ulykkelige barn både i kjernefamilier og i nye sammensatte familier med og uten flere barn. 

Og egoistisk av foreldrene? Vet ikke, jeg, de lever livene sine som de vil. Og det er lov til å være egoistisk om man skulle være det. Ofte kan det gjøre en lykkeligere og dermed bedre egnet til å gi andre rundt seg lykkeligere liv også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er skilt er ikke mer reflekterte eller mindre egoistiske enn andre. Det er vel akkurat det samme med folk i forhold, mange burde kanskje ikke ha fått mer enn et eller kanskje til og med latt være å få barn? Det er vel litt typisk at de som burde tenkt seg om både to og tre ganger før de fikk barn som ikke tenker seg om,uansett sivil status.

Anonymkode: 49310...ca3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi dumme mennesker er de som får flest barn. Desto lavere IQ desto flere partnere og unger. 

Anonymkode: c0046...930

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns så synd på barna, når forelderene går fra hverandre og starter ny familie. Er ikke dette veldig egoistisk av forelderene? 

Selvfølgelig er det egoistisk.

Det er egoistisk å få barn i utgangspunktet, uansett. 

Man får ikke barn for andre sin del. Du får ikke barn for å glede naboen eller postmannen. Du får barn fordi du har lyst på barn=egoistisk.

Anonymkode: 5438f...16f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg å partner skilles nå når vi ennå er unge kommer jeg personlig ikke til å få flere barn med en eventuell ny partner. Syns det blir så mye rot. Hva han hadde gjort er opp til han. 

Anonymkode: c391d...2f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi dumme mennesker er de som får flest barn. Desto lavere IQ desto flere partnere og unger. 

Anonymkode: c0046...930

Er det smart å ikke gå i en dårlig situasjon og være ut av stand til å være løsningsorientert og tilpasse seg nye mennesker og la livet gå sin gang? 

Anonymkode: 9d0a1...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del er det Fordi man ønsker seg et barn til, ønsker å være foreldre sammen med sin nye partner. Noen hopper vel fort inn i det med kaoset som følger med , og kanskje ikke like veloverveid . Mens andre har ting lagt til rette og full kontroll. 
vår familie fungerer veldig bra med mine, dine og vår. Min nye partner er en kjempe pappa for dem alle sammen og jeg er godt likt av mine stebarn. Har et godt forhold til dem. Og både hans og mine har fått et søsken de setter veldig høyt. Det har på mange måter fungert litt som lim i familien å få et felles søsken. 
så er det ofte sånn at det er like mange grunner for folk til å gjøre det, som det finnes mennesker . Vårt barn er ikke et uhell, eller en avgjørelse tatt over 2 øl. Veloverveid som sagt. Og vi har vært heldige på mange måter vårt forhold 🥰

Anonymkode: c3653...bb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment som en hestetråd, men jeg er oppriktig nysgjerrig

😂😅

Anonymkode: 6e66b...ce2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert like mange som lurer på hvorfor folk ikke får barn med den nye partneren.

Jeg har et vennepar der begge har barn fra tidligere forhold, og som er lei av det spørsmålet etter 10 års ekteskap - selv om de alltid har svart: "Hallo, vi var 47 da vi traff hverandre".

Anonymkode: ebe56...cf8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer mye an på. Man fikk et barn da man var relativt ung. Så møter en mann, som man er sammen med i flere år, veldig bra og stabilt forhold, og han er en fantastisk stefar. Han har ingen barn fra før. Skjønner da veldig godt at de velger å få barn.

Ellers et tilfelle jeg vet om, dame med 3 barn, bor i Nord, velger og flytte fra barna til Østlandet, for kjærligheten. I starten er hun flink til å besøke barna sine, og ha kontakt med de. Men så har jo ikke den nye mannen barn, så da får de 2 barn ganske tett. Noe som og fører til at hun har lite kontakt med sine andre 3 barn. Ekstremt egoistisk.

Selv så gikk jeg og min ex mann fra hverandre da vi var 31 år, og hadde 2 barn. Så ingen av oss hadde behov for å få flere barn. 

Anonymkode: de0c5...000

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi ønsket barn. Den ene av oss hadde fra før, den andre ikke. Barnet som er fra før ønsket også veldig småsøsken. Vi hadde økonomi og ork så her ble det ett bar til. 

Anonymkode: 00277...5ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt den nye normalen med mine, dine og våre barn. Mange barn kjenner seg ikke hjemme noe sted. For et kaos. Hvis vi blir skilt er det i alle fall helt uaktuelt å få barn med en ny mann 

Anonymkode: 75ec3...3e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det egoistisk.

Det er egoistisk å få barn i utgangspunktet, uansett. 

Man får ikke barn for andre sin del. Du får ikke barn for å glede naboen eller postmannen. Du får barn fordi du har lyst på barn=egoistisk.

Anonymkode: 5438f...16f

Å få barn er det minst egoistiske jeg har gjort i mitt liv. Nå må jeg eksistere for et annet menneske i 18 år. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å få barn er det minst egoistiske jeg har gjort i mitt liv. Nå må jeg eksistere for et annet menneske i 18 år. 

Stakkars barn, livet ditt ligger på barnets skuldre. 

Anonymkode: 43e90...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...