Gå til innhold

Mobbing i barneskole erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jente 11 år. 6 klasse blir mobbet i klassen. Alt det alle foreldre ville ha gjort er gjort. Læreren har gjort det læreren kan. Det blir ikke bedre.

Når er det på tide å si at nok er nok og si nå bør det søkes om å bytte klasse eller skole?. 

Erfaringer? Hvordan ble du møtt av lærer og rektor ved den type ønske om å bytte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke tiltak er gjort ift til 9A vedtak? Det er vel ikke avsluttet når det pågår fortsatt? Etter en periode uten at tiltak fungerer, er det jo for det er feil tiltak. Da kan du helt klart løfte det med bytte. 

Anonymkode: 78a92...1ff

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilke tiltak er gjort ift til 9A vedtak? Det er vel ikke avsluttet når det pågår fortsatt? Etter en periode uten at tiltak fungerer, er det jo for det er feil tiltak. Da kan du helt klart løfte det med bytte. 

Anonymkode: 78a92...1ff

Lærer har snakket med de elevene som mobber, snakket med foreldrene, gjort foreldre oppmerksom på sosiale medier og mobbing der, helsesøster samtaler hele dette skolehalvåret, sørget for at min datter sitter ved siden noen i klassen som fungerer som god match, jevnlig kontakt mellom lærer og meg. 

Som et resultat av samtaler mellom lærer og de som mobber ble situasjonen ikke akkurat bedre. Datter fikk høre hvor dum hun er som sladret til lærer. Hun blir også sett på som ei de blir påtvunget å ha med seg i friminuttene. Jeg har sjekket hennes telefon og der kom det tydelig frem.

Endret av Mildys
Skrevet

Mine foreldre sto på som helter for å få slutt på det, men det hjalp ikke… hvis dere vurderer å bytte skole, BYTT SKOLE. Hvis det har pågått k flere år så vil det ikke stoppe ved at barnet skal presses til å gå der «de siste to årene»… nei, stakkars barn.. får helt vondt i hjertet mitt av de som blir mobbet.. 

bytt skole❤️

Anonymkode: c0838...fa5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine foreldre sto på som helter for å få slutt på det, men det hjalp ikke… hvis dere vurderer å bytte skole, BYTT SKOLE. Hvis det har pågått k flere år så vil det ikke stoppe ved at barnet skal presses til å gå der «de siste to årene»… nei, stakkars barn.. får helt vondt i hjertet mitt av de som blir mobbet.. 

bytt skole❤️

Anonymkode: c0838...fa5

Godt å lese støtte ord ❤️ 

1 vanlig skoleuke for henne er en evighet og 2 år til med dette er mildt sagt forferdelig. Jeg tror hun hadde møtt veggen til slutt. Grunnen til at hun er valgt ut som mobbeoffer er at hun er sjenert og forsiktig. Når hun er uønsket i klassen og de krangler over hvem sin tur det er å ha min datter med på lasset, vil jeg ha henne langt vekk der fra ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...