Gå til innhold

28-årig dansk politiker i forhold med 15-åring

anonym111111

Anbefalte innlegg

Tenker på dette som et overgrepsforhold, uavhengig av hva loven sier.
Hun er et barn, og han i en maktposisjon. Jeg vil ikke betegne det som "et forhold", men som grooming.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anonym111111 skrev (På 18.11.2023 den 17.44):

Det er greit at en 15-åring har sex med noen på sin egen alder, og det kan de gjøre uavhengig av hva den seksuelle lavalderen er.

Jeg synes derimot ikke det er ok at en godt voksen kan ha lovlig sex med 15/16-åringer. Selv om ungdom til en viss grad klarer å ta ansvar for seg selv, er det lett for eldre med mer makt å påvirke unge tenåringer dersom de går inn for det.

Ok. I hvilken alder synes du at et menneske bør få lov til å ta avgjørelser som påvirker kjønnsuttrykket/utviklingen deres? Evt mot foreldrenes vilje?

Tenker du at en jente kan ta en avgjørelse om å se ut som en gutt resten av livet og ikke kunne få barn, tidligere enn hun kan bestemme seg for å ha sex?

Anonymkode: d4066...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 minutt siden):

Tenker på dette som et overgrepsforhold, uavhengig av hva loven sier.
Hun er et barn, og han i en maktposisjon. Jeg vil ikke betegne det som "et forhold", men som grooming.

Det er i alle fall et veldig uvanlig forhold med stort potensiale for uheldig utfall. Hvis overskriftene er presise så forstår jeg det slik at jentas foreldre synes det er greit, og han har vært en venn av familien i flere år?

Som far til en tenåringsdatter så ville jeg ikke ha reagert slik…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. I hvilken alder synes du at et menneske bør få lov til å ta avgjørelser som påvirker kjønnsuttrykket/utviklingen deres? Evt mot foreldrenes vilje?

Tenker du at en jente kan ta en avgjørelse om å se ut som en gutt resten av livet og ikke kunne få barn, tidligere enn hun kan bestemme seg for å ha sex?

Jeg synes det viktigste i denne saken er å beskytte barn/ungdom mot godt voksne som ønsker sex med dem.

Det andre du nevner er en helt annen sak, og selv om du er i mot noe, eller synes en aldersgrense er for lav, blir jo ikke det bedre ved at den seksuelle lavalderen også settes for lavt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det viktigste i denne saken er å beskytte barn/ungdom mot godt voksne som ønsker sex med dem.

Det andre du nevner er en helt annen sak, og selv om du er i mot noe, eller synes en aldersgrense er for lav, blir jo ikke det bedre ved at den seksuelle lavalderen også settes for lavt.

Jeg har argumentert for hvorfor det er en relevant sammenligning. Jeg registrerer at du overser argumentasjonen min og ikke tør å svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har argumentert for hvorfor det er en relevant sammenligning. Jeg registrerer at du overser argumentasjonen min og ikke tør å svare på spørsmålet.

Har nevnt min mening om den saken i flere andre tråder, og vi er nok ikke så uenige der. Men jeg forstår fortsatt ikke at du synes akkurat det er et argument for lav seksuell lavalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...