Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

On 2/29/2024 at 10:02 PM, Valyria83 said:

Tror det blir jevnt mellom flere land dette året. 😊

Blir spennende. Norge og Gåte er på 15 plass på listen nå. Det er 26 land som deltar i selve finalen.  Croatia, Ukraina og Italia er på topp 3 på oddsen. Jeg tror Danmark og Tsjekkia kommer til å klatre høyere opp på resultatlistene i Eurovision. 

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (16 timer siden):

Blir spennende. Norge og Gåte er på 15 plass på listen nå. Det er 26 land som deltar i selve finalen.  Croatia, Ukraina og Italia er på topp 3 på oddsen. Jeg tror Danmark og Tsjekkia kommer til å klatre høyere opp på resultatlistene i Eurovision. 

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Kun 3 prosent som skiller 4 - 20 plass. Blir veldig spennende i mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Budskapet i sangen der de dreper en gravid «ond stemor» - altså derfor drepes også fosteret i magen? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (5 timer siden):

Budskapet i sangen der de dreper en gravid «ond stemor» - altså derfor drepes også fosteret i magen? 😬

Ja. Vikingene trudde jo på mye rart da. 1000 år gammel tekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett på nett, finner ingen konkrete svar og må medgi at jeg fremdeles ikke helt har fått med meg handlingen i teksten, men alt sammen til sammen, så er det en eksplosiv opplevelse og jeg er så stolt av dem og fremføringen! :klappe: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merula
Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Jeg har lett på nett, finner ingen konkrete svar og må medgi at jeg fremdeles ikke helt har fått med meg handlingen i teksten, men alt sammen til sammen, så er det en eksplosiv opplevelse og jeg er så stolt av dem og fremføringen! :klappe: 

Ulveham – Wikipedia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gåte har fått nest siste nummer i semi finale 2. 

Så det er jo et veldig bra start nummer som vil hjelpe oss å komme videre til finalen.

Bortsett fra at det som kan gjøre det hele litt ubehagelig er at Israel skal spille rett før Norge 😨

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59

Melodi Grand Prix? Er det virkelig noen som ser på  dette søppelet? 

Det har vel ikke vært en god låt det de siste 100 årene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (6 timer siden):

Melodi Grand Prix? Er det virkelig noen som ser på  dette søppelet

Hvorfor spør folk om dette? Det er fortsatt verdens største sangkonkurranse som flere millioner ser på

Ser Kroatia ligger an til å vinne i år. Helt ok låt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (6 timer siden):

Gåte har fått nest siste nummer i semi finale 2. 

Så det er jo et veldig bra start nummer som vil hjelpe oss å komme videre til finalen.

Bortsett fra at det som kan gjøre det hele litt ubehagelig er at Israel skal spille rett før Norge 😨

I utgangspunktet et veldig godt starttidspunkt. Det er som du sier at spenningsmomentet er med Israel foran oss, vil folk slå av da? Jeg er fortsatt usikker på Norges finaleplass, men det at vi synger nest sist hjelper definitivt. 

Men er jeg den eneste som ikke forstår hypen rundt Kroatia? Synes den har noen få gode partier, men det er få… Den når ikke Finland i fjor opp til leggene engang mener jeg…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (6 timer siden):

Ja, 180 millioner ser det hvert år. Ca en av fem nordmenn ser den norske finalen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (7 timer siden):

Dette med MGP er en helt egen sjanger og kan ikke sammenlignes med gode låter ellers i verden. 
En ekte @Gentleman59 hadde ikke snakket ned ting som gleder så mange. Så er det nevnt. ;) 

Gåtes variant er en ny sjanger i denne sammenhengen, for det får meg til å kjenne at jeg både ser og er på en virkelig konsert med dette bandet. Det er levende, vilt, vakkert og jeg får ståpels hver gang jeg hører og ser den låta de skal delta med. Det ligger en to minutter lengre versjon på spotify og den koser jeg meg med. Er kjempestolt av bandet som har laget en så midt i blinken-låt, i alle fall i min smak, og håper de når høyt opp, eller i alle fall blir oppdaget av mange der ute i verden og får nye tilhengere som ellers aldri hadde oppdaget dem, for de fortjener det. Jeg har hørt den veldig mange ganger allerede og kommer til å fortsette på repeat, for den er like bra hver gang. Pleier ikke å se på MGP vanligvis, men denne gangen skal jeg.

:flagg: Heia Norge! :nigo: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gentleman59
Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

Dette med MGP er en helt egen sjanger og kan ikke sammenlignes med gode låter ellers i verden. 
En ekte @Gentleman59 hadde ikke snakket ned ting som gleder så mange. Så er det nevnt. ;) 

Gåtes variant er en ny sjanger i denne sammenhengen, for det får meg til å kjenne at jeg både ser og er på en virkelig konsert med dette bandet. Det er levende, vilt, vakkert og jeg får ståpels hver gang jeg hører og ser den låta de skal delta med. Det ligger en to minutter lengre versjon på spotify og den koser jeg meg med. Er kjempestolt av bandet som har laget en så midt i blinken-låt, i alle fall i min smak, og håper de når høyt opp, eller i alle fall blir oppdaget av mange der ute i verden og får nye tilhengere som ellers aldri hadde oppdaget dem, for de fortjener det. Jeg har hørt den veldig mange ganger allerede og kommer til å fortsette på repeat, for den er like bra hver gang. Pleier ikke å se på MGP vanligvis, men denne gangen skal jeg.

:flagg: Heia Norge! :nigo: 

Gledelig morgen, jo jeg synes MGP er vås, det er mer en nok med reklamen for spetakkelet på NRK til at dette ikke blir sett på.
"Gåte"? Norges deltaker forstår jeg deg rett? For meg er MGP like lite interessant som Farmen, et-eller-annet-on-the-beach eller andre reality-serier - eller sport der man ikke bruker petroleumsdrevne fremkomstmidler.

Men takk og lov kan vi ha forskjellige interesser og hobbyer - at jeg ikke kan fordra MGP eller reality betyr ikke at jeg ikke synes det er stas at du eller andre gleder seg over det. 
Jeg kan heie på Norge i mange sammenhenger - for ekempel på Dennis Hauger i Formel 2  :flagg: 

Lykke til med MGP og hei på "Gåte" og Norge  :flagg:

👌

Min Spotify inneholder forresten mye gøy - alt fra "Rådebank" til jazz, klassisk, Country, pop og rock. 

Endret av Gentleman59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (9 timer siden):

Gentleman59 skrev (1 time siden):

Gledelig morgen, jo jeg synes MGP er vås, det er mer en nok med reklamen for spetakkelet på NRK til at dette ikke blir sett på.
"Gåte"? Norges deltaker forstår jeg deg rett? For meg er MGP like lite interessant som Farmen, et-eller-annet-on-the-beach eller andre reality-serier - eller sport der man ikke bruker petroleumsdrevne fremkomstmidler.

Men takk og lov kan vi ha forskjellige interesser og hobbyer - at jeg ikke kan fordra MGP eller reality betyr ikke at jeg ikke synes det er stas at du eller andre gleder seg over det. 
Jeg kan heie på Norge i mange sammenhenger - for ekempel på Dennis Hauger i Formel 2  :flagg: 

👌

Min Spotify inneholder forresten mye gøy - alt fra "Rådebank" til jazz, klassisk, Country, pop og rock. 

Voldsomt til engasjement for et program du anser som søppel.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (1 time siden):

👌

Jeg ser ikke på nrk i det hele tatt og har ikke fått med meg reklame av noe slag. Som en god soldat går jeg inn på avtalt klokkeslett, gjør min jobb, sletter alle spor og så er jeg kjapt ute igjen. MGP skal gjøres et unntak for i år. :) 

Oida skrev (11 minutter siden):

Voldsomt til engasjement for et program du anser som søppel.

Nettopp, så vi får anta at han er dresset opp med pastell, paljetter, flagg og tiara og sitter der i skjult enslighet 
som den største førstefan`en i MGP-klubben! :fnise:  *angrep er det beste forsvar*     *lol* 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gentleman59
Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Jeg ser ikke på nrk i det hele tatt og har ikke fått med meg reklame av noe slag. Som en god soldat går jeg inn på avtalt klokkeslett, gjør min jobb, sletter alle spor og så er jeg kjapt ute igjen. MGP skal gjøres et unntak for i år. :) 

Nettopp, så vi får anta at han er dresset opp med pastell, paljetter, flagg og tiara og sitter der i skjult enslighet 
som den største førstefan`en i MGP-klubben! :fnise:  *angrep er det beste forsvar*     *lol* 

😆 kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (2 minutter siden):

😆 kos deg masse!

Det skal jeg gjøre! :tommelopp2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino har sluppet ny låt, jeg liker den mye bedre en MGP-låten. 

Den har veldig 90talls vibe, så virker som de går mer i den retningen nå.

Får veldig sommerlåtvibber av denne her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min kopp te. Syntetisk dunk-dunk av enkleste oppskrift, men det er helt ok at andre liker den selvsagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...