Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Jobbermedbarn skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår ikke dette med roboten, har ikke tenkt engang at den kan vinne noe som helst. Hun sang jo grusomt MED autotune og sangen lyser jo «ikke komme til finalen», for meg er den helt nederst på lista. Men det er kanskje en TikTok greie? 

Det blir spennende i kveld, tror Keiino får min stemme, men er fornøyd med Gåte som vinner også. Gåte er nok den eneste som kan komme helt der oppe i ESC, men tror den også kan ende utenfor finalen, kommer helt ann på. Keiino kommer til finalen, men juryen kommer til å ødelegge igjen…
Det kan også bli en helt annen vinner🙏 Spennende, jeg er klar👏🎉

Gåte trenger hver eneste stemme etter det drittet i media. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Synnøve94

Tror også dessverre My AI kan vinne. Den har en Aqua/Barbiegirl/90's Vibe, som er veldig populært akkurat nå. Pen/enkel dame, som menn liker, og en gimmick som barn/ungdom kommer til å falle for.

Personlig likte jeg egentlig ingen av bidragene i år. Synes vpde Gåte og Keiino gir noe et forsøk, men synes ingen av de egentlig helt lander det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Valyria83 said:

Kjent ansikt i Esc miljøet. Fin analyse av de 3 største favorittene. Anbefaler å se denne videoen. 

Har sagt det før og sier det igjen. Gåte er den eneste som kan vinne Eurovision. Men vi får vel 2021 igjen og velger bort potensial vinner sang.🙄

Utlandet kan også stemme i kveld. Så det blir ikke avgjort kun av det norske folk. Gåte informerte om det nå på Tik Tok. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (6 minutter siden):

Utlandet kan også stemme i kveld. Så det blir ikke avgjort kun av det norske folk. Gåte informerte om det nå på Tik Tok. 

Da kommer Gothminister til å få en del stemmer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Valyria83 said:

Hvis utenlandske eurovision-fans sitter å ser på i kveld så blir det nok artister som vi ikke helt var klar over som havner i toppen. 

Enig med deg. Gothminister får nok lettere da med seg en del fans. Kanskje Super-Rob også. Uansett hvem som vinner i kveld så blir det spennende. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (55 minutter siden):

Gåte trenger hver eneste stemme etter det drittet i media. 

Er ikke helt enig i at det er dritt da, det er jo regler som alle må følge. Men det er sløvt av NRK å ikke følge med i timen. Viktig at det blir gjort riktig slik at det ikke blir noe tull etter at de evt vinner i kveld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (22 minutter siden):

Er ikke helt enig i at det er dritt da, det er jo regler som alle må følge. Men det er sløvt av NRK å ikke følge med i timen. Viktig at det blir gjort riktig slik at det ikke blir noe tull etter at de evt vinner i kveld. 

Slike tabloid oppslag påvirke hvordan folket kommer til å stemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje gått gjennom alle bidragene tre ganger nå. Jeg er i ferd med å skrive en anmeldelse for hvert bidrag ♥️

Endret av iBygda
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Hvis utenlandske eurovision-fans sitter å ser på i kveld så blir det nok artister som vi ikke helt var klar over som havner i toppen. 

Enig med deg. Gothminister får nok lettere da med seg en del fans. Kanskje Super-Rob også. Uansett hvem som vinner i kveld så blir det spennende. 

De som stemmer fra utlandet er som oftest en veldig liten gruppe dedikerte Eurovision fans, og vil trolig ikke utgjøre en veldig stor forskjell.  Når det er sagt er det veldig tydelig at Gåte er den store favoritten til utlendingene. I hvert fall blant de som er aktive på reddit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er gammeldags, men for meg er det viktig å sende et bidrag som forteller hvem vi er og hvor vi kommer i fra. Det er ikke hvert år vi har et slikt bidrag i MGP, men det har vi år. Det er kvalitet i alle ledd og noe vi kan være stolt over uansett om vi vinner eller ikke. 
Min stemme går naturligvis til Gåte. 

IMG_4221.jpeg

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (2 minutter siden):

Mulig jeg er gammeldags, men for meg er det viktig å sende et bidrag som forteller hvem vi er og hvor vi kommer i fra. Det er ikke hvert år vi har et slikt bidrag i MGP, men det har vi år. Det er kvalitet i alle ledd og noe vi kan være stolt over uansett om vi vinner eller ikke. 

IMG_4221.jpeg

Helt enig. Synd at andre ikke ser det samme. Er tillegg spådd en mulig top 5 kandidat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (2 timer siden):

Ok.Vi vinner ikke uansett i år 😅

Jeg er delt mellom Goth og Gåte. Tror sistnevnte låt er best over tid. Gothminister blir for ensformig.

Nei, det blir nok Gåte og en såkalt hederlig plassering internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ella1 said:

IMG_4221.jpeg

Helt enig. Alle bidrag i MGP som er inspirert av norsk kultur får automatisk et veldig, veldig stort pluss fra meg.

Noe av det beste jeg vet i Eurovision er når land har bidrag inspirert av sin egen kultur. Enten moderne eller eldre, språk eller melodi. Elsker det!! Det er så vakkert, så spennende, så nytt, så forfriskende. Så godt når folk tør å gå utenfor normen - moderne musikk på engelsk - og ha noe mer spennende.

Nettopp derfor har jeg kanskje vært et så stor fan av Gåte siden de først startet med musikken sin for mange år siden. Norsk kultur har så mye å by på. Minner meg om eventyr, både skumle og fine. Blandet med rock blir det noe jeg kan høre på til hverdags uten at det føles fremmed ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valyria83 skrev (1 time siden):

Slike tabloid oppslag påvirke hvordan folket kommer til å stemme. 

Thomas Talseth i VG elsker å fucke opp ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til kvelden :) tror det blir spennende avstemming, og at juryen får mindre å si kan kanskje gjøre noe med stemmene... Jeg har en smånervøs følelse for i kveld, men det er Gåte som får min stemme, de gir meg den beste følelsen og tror også Europa kommer til å omfavne den. Om vi vinner eller ikke i år spiller ikke så stor rolle for meg, for sender vi Gåte så er det første gang på noen år at jeg HELHJERTET står bak et bidrag og kommer til å heie på dem uansett. Ingen lunkne følelser her i år altså. De er proffe, de vet hva de driver med og de klarer å engasjere følelser hos folk og det er ofte viktigere enn en nynnbar melodi (som mange etterlyser i en låt). 

Så jeg håper at Gåte stikker av med seieren. Og så håper jeg også at de faktisk drar til Malmø - og ikke "kaster bort" sin deltakelse pga politikken ute i verden.  Det er en betent sak og jeg vet at mange reagerer på alt rundt akkurat det, men jeg vil fokusere så mye på gleden og samholdet i Eurovision-verdenen, og prøve å holde det andre utenom,selv om det er ganske spesielle tilstander i år...

Så, til det hyggelige og morsomme: liv opp kvelden din med stemmeskjema og bingoskjema :)

https://escnorge.no/2024/01/13/last-ned-stemmeskjema-og-bingo-til-mgp-2024/

Happy melodi grand prix alle sammen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Måneskinn said:

[...] Så jeg håper at Gåte stikker av med seieren. Og så håper jeg også at de faktisk drar til Malmø - og ikke "kaster bort" sin deltakelse pga politikken ute i verden.  Det er en betent sak og jeg vet at mange reagerer på alt rundt akkurat det, men jeg vil fokusere så mye på gleden og samholdet i Eurovision-verdenen, og prøve å holde det andre utenom,selv om det er ganske spesielle tilstander i år... [...]

Dette håper jeg også. Men kanskje av litt andre grunner enn deg.

Jeg er sterkt imot at Israel er med i Eurovision i år. Men det hjelper ingen at alle landene som er i mot Israels handlinger ikke er med. Jeg synes det er trist å høre om land som vurderer å trekke seg pga. Israels deltakelse i år. Da går vi glipp av en fin representering av noen som er i mot et lands handlinger, men som likevel stiller opp og er synlig.

Jeg tenker det er bedre at vi/de som er i mot Israels handlinger kan møte resten av Europa i Eurovision, kose oss med musikk og underholdning, og i beste fall få sjansen til å si sin mening til andre journalister eller fans som kanskje spør, enten det er direkte kritikk mot Israel (lite sannsynlig) eller støtte for Palestina (mer sannsynlig). Det er ikke mye små artister fra forskjellige land kan gjøre, men å bare kunne være der og være synlig er noe jeg tenker er fint. Sånne små ting er med på å holde emnet i gang resten i samfunnet, noe som er viktig for å føre til forbedring.

Så kan de som ikke er interesserte i politikken bare fokusere på musikken og underholdningen. Da vinner alle. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, hadet said:

De som stemmer fra utlandet er som oftest en veldig liten gruppe dedikerte Eurovision fans, og vil trolig ikke utgjøre en veldig stor forskjell.  Når det er sagt er det veldig tydelig at Gåte er den store favoritten til utlendingene. I hvert fall blant de som er aktive på reddit. 

Denne tråden er det mest Gåtefan i. Så hvis det er slik i samfunnet i sin helhet så vinner den nok. Vi får se i kveld. Gåte har uten tvil tatt KG med storm 😅. Vi er noen få Keiino-fan her og. Men desverre så virker det som om vi er i et virkelig lite fåtall  ;). Keiino skuffet med en dårligere låt ifølge mange i tråden.

Det blir spennende om synspunktene forandrer seg i kveld :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (4 minutter siden):

Denne tråden er det mest Gåtefan i. Så hvis det er slik i samfunnet i sin helhet så vinner den nok. Vi får se i kveld. Gåte har uten tvil tatt KG med storm 😅. Vi er noen få Keiino-fan her og. Men desverre så virker det som om vi er i fåtall  ;). Keiino skuffet med en dårligere låt ifølge mange i tråden.

Nettavisen trygler Norge nå om sende Gåte. Kom igjen 😩 stem stem. Denne kan vinne i mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Valyria83 said:

Nettavisen trygler Norge nå om sende Gåte. Kom igjen 😩 stem stem. Denne kan vinne i mai. 

Jeg leste det. Det er uten tvil en populær eurovision låt virker det som. Om Gåte vinner så får jeg riktig på oddsen. :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (14 minutter siden):

Denne tråden er det mest Gåtefan i. Så hvis det er slik i samfunnet i sin helhet så vinner den nok. Vi får se i kveld. Gåte har uten tvil tatt KG med storm 😅. Vi er noen få Keiino-fan her og. Men desverre så virker det som om vi er i et virkelig lite fåtall  ;). Keiino skuffet med en dårligere låt ifølge mange i tråden.

Det blir spennende om synspunktene forandrer seg i kveld :)

Ja, det blir spennende! Akkurat nå er det ett fett for meg om Keiino eller Gåte vinner. Så lenge det er én av de. Aner ikke hvem jeg skal stemme på. Irriterende at vi ikke kan sende begge!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...