Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Valyria83 said:

Stemmer for lilla klær jeg med glitter og paljetter for Keiino 😂

Håper at de hører hva du sier, og bytter til lilla klær med glitter til finalen , men hva hjelper det om folket ikke ønsker at de skal vinne? 😆

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (19 minutter siden):

Håper at de hører hva du sier, og bytter til lilla klær med glitter til finalen 😆

Når heiv jeg bare ut noe 😂men når jeg tenker meg litt om så synes jeg at det hadde vært litt kult med en fancy lilla glitter disco kjole på Alexandra. 😅

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Valyria83 said:

Når heiv jeg bare ut noe 😂men når jeg tenker meg litt om så synes jeg at det hadde vært litt kult med en fancy lilla glitter disco kjole på Alexandra. 😅

Enig med deg! . Det hadde vært fint 🥰

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Den ble slaktet nord og ned i avisen.

Og andre ga de høye terningkast… Sånn er det jo alltid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (4 timer siden):

På en måte er jeg enig. Men så gikk de ut og plutselig var det 2019 igjen. Mørke klær, lang lys hestehale, geometriske strukturer i bakgrunnen, blåfarger, samme oppstilling... Det blir for likt! Få på de noe rosa klær eller noe.

Screenshot_20240128-120840~2.png

Screenshot_20240128-120918~2.png

Du har veldig rett, det ble litt likt. Håper de gjør noe med sceneshowet, men de som danset var veldig bra👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Enig. Jeg synes Keiino sin er en glad låt, sammenligner den litt med finske Cha Cha Cha i fjor. :) . Ingen av de andre  norske låtene er noe bedre, synes jeg. Jeg synes sceneshowet til Keiino var proffesjonellt!.

Jeg tror Keiino og Miia vil kunne gjøre det best i eurovision-sammenheng. 

Er flere land som dessverre prøver å være den nye Finland i år. Rim tim dagi tim 😅 fra Croatia er ganske fengende. Føler Keiino sin dam diggi da er litt blek i forhold til denne. 

Når går det litt i surr her. Vet ikke om jeg skrev riktig engang 😂

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Valyria83 said:

Er flere land som dessverre prøver å være den nye Finland i år. Rim tim dagi tim 😅 fra Croatia er ganske fengende. Føler Keiino sin dam diggi da er litt blek i forhold til denne. 

Den var ok og fengende! Takk for at du delte låten 🥰.  Den var bra!!!. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Rosa klær? Er du 12 år😂

Den sangen er så hubba-bubba aquabarbie at jeg kan HØRE rosafarger. Det er bare robotlåta som slår den, og de har jo mildt sagt kledd seg passende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (17 minutter siden):

Den sangen er så hubba-bubba aquabarbie at jeg kan HØRE rosafarger. Det er bare robotlåta som slår den, og de har jo mildt sagt kledd seg passende.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino har gått ut på (Eurovision) dato.

I år bør vi sende Gåte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zenhouse said:

Keiino har gått ut på (Eurovision) dato.

I år bør vi sende Gåte. 

Vil ikke si at det fins noen Eurovision-dato når det gjelder låta til Keiino. Det er fortsatt populær musikk. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater:

best-mgp-delfinale-3.png

Hvis man bare teller unike stemmer:

16 KEiiNO
10 Miia
1 Thomas Jenssen
1 Annprincess
0 Vidar Villa
0 Mistra

Tidligere avstemninger:

Best-i-DF-1.png

delfinale-3.png

Endret av iBygda
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, iBygda said:

Resultater:

best-mgp-delfinale-3.png

Hvis man bare teller unike stemmer:

16 KEiiNO
10 Miia
1 Thomas Jenssen
1 Annprincess
0 Vidar Villa
0 Mistra

Tidligere avstemninger:

Best-i-DF-1.png

delfinale-3.png

Jeg har svart Keiino som min favoritt I denne tråden 🥰. Jeg tipper at de fleste svarer Gåte 😅

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementina123 skrev (15 minutter siden):

Wow. Denne var jo absolutt helt fantastisk!

Det er en egen ESC-tråd, dette er en MGP-tråd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Valyria83 skrev (14 timer siden):

Ser folk er dritt forbannet på NRK på twitter. Mener de rigger en seier for Keiino. 

GO_A-Shum fra Ukraina hadde også med en veldig gammel tekst som de måtte gjøre om. De kom på 5 plass i Esc. 

Gåte kommer ikke til å vinne uansett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker damdiggida. Gåte klarer jeg ikke helt å like syngingen til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg prøve å nullstille meg litt foran finalen. 

Er mye snakk om Keiino vs Gåte. Jeg er slett ikke så sikker på at noen av dem vinner på lørdag. Hun som var på tredje plass på oddsen vant Irland sin finale. Her kan alt skje. Slik jeg ser det så er det 4 eller 5 andre som kan utfordre Gåte og Keiino på lørdag. Så på Mgp 2023 finalen om igjen. Da var det 50/50 jury og publikum stemmer. Alessandra vant klart med masse publikum stemmer. Men det var kun 10 poeng ned til Atle Pettersen etter juryen hadde delt ut sine. Tror de fleste jury poeng kommer til å bli jevnt fordelt blant flere artister. På lørdag har juryen mindre makt. 40/60 Det kommer til å være mye jevnere i år. 

Margaret Berger - Oblivion 🎶 Denne kan bli en jury favoritt. Sangen høres litt ut som den kunne kommet fra melodifestivalen Sverige. Denne sangen blir bedre jo mer du lytter til den. Scene showet må oppgraderes litt. Ekstrem proff på scenen og godt kjent i Norge. Kan få en del stemmer fra folket i tillegg. 

Gothminister- We come alive 🎶 fengende låt med tekst som er lett å huske. Tror ikke denne blir like populær hos juryen på grunn av teksten, men kan likevel kapre litt poeng. Han har noen vannvittige  loyale fans( mange fra utlandet) som har drevet med stemme pr kampanje på forskjellige Esc forum. Kan få inn en del stemmer fra publikum. 

Erika Norwich og 🤖 My al 🎶 var populær i starten hos mange( særlig yngre)  Dårlig vokal presentasjon kan felle henne igjen og teksten litt vel mye Barbie girl. Har ikke noe tro på at denne vil bli så godt likt hos juryen. De kan likevel bli litt skjarmert av showet og gi henne litt poeng. Tror Erika har trent som bare pokker og synger bedre i finalen. Leste en plass at hun har 200 000 følgere på tiktok? Avis oppslagene om mobbing i sosiale medier. Denne tror jeg får sjokkerende mye publikum stemmer.

Jeg håper for guds skyld at denne ikke vinner. Vi sendte Subwolfer 2022. Kommer slite med å bli tatt seriøst i Esc fremover. Hadde det ikke vært for 🐺 og 🍌 sangen så hadde nesten vært kult å sende 🤖. Nesten!! 

Anne Fargemo og Dag Erik - Judge tenderly of me 🎶 har vokst i popularitet og streaming tall. Tror denne også faller i smak hos juryen. Fin vokal og kjemi mellom de to. Country sangen skiller seg ut i mengden. Kan sanke stemmer. 

Ingrid Jasmin- Eya 🎶 spennende artist og låt. God blanding av sjangere. Synger fint. Litt vel kort låt og lite tekst. Usikker på hvor hun havner hos begge. Liten utfordrer. 

Miia - Green lights 🎶 denne kan også overaske. Hun har hatt stor suksess tidligere på Spotify og ser at sangen har en del stjerner på Esc nettsider. Bli litt skuffet av scene opptreden i delfinalen. Følte hun ikke så veldig selvsikker ut. Ble ikke helt overbevist. Kan bli bedre i finalen. 

Litt mindre tro på de 2 siste. Annprincess tror jeg dessverre ikke har noen sjanse. 

Favorittene i følge oddsen. 

Keiino - Damdiggida 🎶 Alexandra synger fint som hun alltid pleier å gjøre. Men hvor er de to andre? De skal ha ros for at den var bedre live enn studio versjonen. Sangen er dessverre mye svakere enn Spirit in the skye og Monument. Keiino er godt likt i Esc miljøet. Har sjekket forskjellige forum og det er ikke til legge skjul på at Esc fansen synes at Dam diggi da er den svakeste sangen til Keiino av de tre de har stilt opp med. Er ingen karakteristisk joik som vi forbinder med Keiino. Damdiggida delen i sangen blir litt irriterende. De kommer aldri til å vinne Eurovision med denne😔 Sangen var bedre live og tror likevel at de er med å kjemper om seieren på lørdag. Tipper Keiino havner på 4 plass hos juryen på lørdag. Top 3 i folkestemmer. 

Vinner Keiino så tipper jeg beste fall enn plass mellom 10 - 15 i Esc. Slakt av jury +folkestemmer som redder den til bedre plassering. 

Gåte-Ulveham 🎶 kjent band som fokuserer på folkemusikk blanding med rock. 1000 år gammel inspirert tekst. Gåte er brunosten vår og har den mest unike sangen i konkurransen. Er litt delte meninger om denne. Noen kaller denne urnorsk og magisk. Kommer til å kjempe i toppen i Eurovision. Noen mener den er for sær. Tipper topp 2 i juryen sammen med Margaret og blant top 3 i folkestemmer. 

Denne tror jeg blir enten gull eller gråstein i Esc. Er risky. Ser ingen andre i konkurransen som kan gjøre det like bra. Har en god magefølelse her på at det kan bli gull. 

Jeg mener at Gåte har x faktoren og vil komme langt. 

Støtter uansett den som vinner på lørdag og skal heie i mai. Heia heia 💃🇳🇴

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (22 timer siden):

Her har Kroatia én jobb å gjøre! Elsker denne låta!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...