Gå til innhold

Overøst med gaver fra menigheten, når man faktisk trenger det er det stopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tilfeldig med i en menighet, mest som venner og sosialt. De visste vi da slet en del med familien og var endel alene.

De kom for eksempel med mat når jeg var syk, og ellers ganske ofte bare sporadisk. Det kunne vært bakst, blomster, julekalender osv.

Det er ikke slik at jeg forventer å få noe i mange år, men nå ligger jeg rett ut etter et lite inngrep og snart skal en annen i familien hadde en operasjon. Det er i slike tilfeller jeg hadde ønsket meg støtte og godhet.

Er vi bare kjøpt???

Anonymkode: fa403...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du virker storforlangende. Det var snilt gjort av dem å komme med mat når du var syk, det var jo et tilfelle hvor du hadde behov for støtte og godhet.

Man kan ikke forvente at folk skal fortsette å gjøre det etter et "lite inngrep". Og hvorfor skal de gi deg mat og blomster fordi en annen i familien din skal opereres?

Anonymkode: f66a5...3d0

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med kjøpt, har du gitt dem penger? 
du slet, de kom med mat og bakst når du var syk. Men NÅ som du trenger støtte og godhet får du det ikke? Trengte du det ikke forrige gang? Hva konkret er støtte og godhet som du trenger? 

Anonymkode: 23253...f3b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du virker storforlangende. Det var snilt gjort av dem å komme med mat når du var syk, det var jo et tilfelle hvor du hadde behov for støtte og godhet.

Man kan ikke forvente at folk skal fortsette å gjøre det etter et "lite inngrep". Og hvorfor skal de gi deg mat og blomster fordi en annen i familien din skal opereres?

Det fortsatte mye etter det og. I settinger hvor man ikke var syk. Jeg vet at mange andre også har fått sporadiske gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det fortsatte mye etter det og. I settinger hvor man ikke var syk. Jeg vet at mange andre også har fått sporadiske gaver.

Da har du jo allerede fått mye. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du selv flink til å gi oppmerksomhet videre til andre som trenger det da?

Anonymkode: e5433...48c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har da ingen plikt å gi deg gaver hver gang du føler du trenger noe og det er kanskje andre som trenger det også. Kanskje de har egne problemer og ikke alltid har råd å dele ut blomster og gaver til alle trengende, de har vel også egne familier å tenke på. Har du selv stilt opp for andre hvis de har behov for støtte? Du er hvertfall ikke kjøpt. Her har de støttet deg flere ganger og du er ikke fornøyd, du vil ha mer - mye vil ha mer, sies det - og utakk er verdens lønn. 

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver fra menigheten? Wow! 🤩 Hvilken menighet er dette? Må melde meg inn nå i dyrtida!

Anonymkode: e3735...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...