Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt

Gjest tøttaa

Anbefalte innlegg

LibertyNoCap skrev (7 minutter siden):

Har du kilder på den påstanden,så vi kan lese oss opp?

Jeg regner med at din vinkling er at systemet sviktet han i de overgrepsakene der også (i tillegg til barndommen hans) Med tanke på han sin mentale utvikling.

Tenker du at han på det tidspunktet burde blitt dømt til forvaring/tvungen omsorg. Bli fratatt myndigheten sin, flytte på instutisjon og bli passet på 24/7 resten av livet.

Ble han sviktet når han fikk leve fritt til å reise utenlands, finne seg kone, få barn, og leve på trygden sin i Fillipinene?

Hvordan ser egentlig det perfekte løpet ut for en av Granfoss sin mentale kapasitet?

Du må gjerne ta kontakt med feks bufdir for mer informasjon. 

Og ja, JE ble absolutt sviktet. Hva slags oppfølging han burde og skal ha videre, overlater jeg til de som skal behandle han å gjøre. 

JennieB skrev (1 minutt siden):

For barnet er det ikke det. For den voksne med barnesinn kan det være det.

Rettet deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LibertyNoCap skrev (3 minutter siden):

Har du kilder på den påstanden,så vi kan lese oss opp?

Jeg regner med at din vinkling er at systemet sviktet han i de overgrepsakene der også (i tillegg til barndommen hans) Med tanke på han sin mentale utvikling.

Tenker du at han på det tidspunktet burde blitt dømt til forvaring/tvungen omsorg. Bli fratatt myndigheten sin, flytte på instutisjon og bli passet på 24/7 resten av livet.

Ble han sviktet når han fikk leve fritt til å reise utenlands, finne seg kone, få barn, og leve på trygden sin i Fillipinene?

Hvordan ser egentlig det perfekte løpet ut for av Granfoss sin mentale kapasitet?

Det er det dette som burde vært den egentlige diskusjon og det som er interessant tematikk. 

Det ville jo i såfall vært snakk om svære lovendringer og svært inngripende lovendringer som ville favnet om mange hundre tusen mennesker. 

Jeg reflekterer ofte rundt dette og har gjort det mange år grunnet arbeidet mitt. Men jeg er svært usikker på om tilhengere av denne serien evner og se at tematikken er kompleks. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (13 minutter siden):

Det er mye føleri i denne saken og litt merkelig hvordan vi sitter og mener og spekulerer om alt mulig.  Jeg vet ikke hva som egentlig har foregått, og når man ikke vet, så tror man kanskje at man forstår?  Jeg tror at det finnes mange som har vært utsatt for overgrep og kan ikke motbevise noe andre forteller.  Men hvordan i all verden kan man motbevise det?  Bevise at man er uskyldig?  I slike tilfeller tror jeg det er umulig.

Mange menn ble redde etter at det begynte å dukke opp mange stygge saker om pedofili for noen år siden. Fedre ble engstelige for å delta i stell av egne barn, eller ha dem sittende på fanget. De var redde for å bli tillagt  feil hensikter og trakk seg unna.

Hva er poenget ditt egentlig? Jeg synes det er mye diskusjon rundt fakta man prøver å få tak i. Pedofil-eller-ei diskusjonen er et unntak i så måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (2 minutter siden):

Nå får du slutte med disse repeterende, tynnslitte fagfolk-kommentarene og evne å gjøre deg opp et par egne tanker.

Hvis bamsegutt er så mentalt tilbakestående så må han bo på instutisjon under tilsyn slik at han ikke kan begå handlinger han ikke forstår og som kan skade andre. 

Det er som sagt ikke opp til meg å bestemme, men de som eventuelt skal behandle han. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (Akkurat nå):

Rettet deg. 

Jeg skrev kan. Jeg var ikke bombastisk på noen som helst måte. Det var ikke behov for å rette på den setningen. At du nekter å ta inn over deg at barn må beskyttes uavhengig av om overgriperen har et barnesinn eller ikke får stå på din regning. Jeg vil alltid beskytte barnet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JennieB skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev kan. Jeg var ikke bombastisk på noen som helst måte. Det var ikke behov for å rette på den setningen. At du nekter å ta inn over deg at barn må beskyttes uavhengig av om overgriperen har et barnesinn eller ikke får stå på din regning. Jeg vil alltid beskytte barnet.

Jeg har aldri skrevet at ikke barn skal beskyttes mot overgrep! Da legger du inn ting jeg ikke har skrevet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri skrevet at ikke barn skal beskyttes mot overgrep! Da legger du inn ting jeg ikke har skrevet.

Utgangspunktet er at barn må forsvares. Når du mener at fokuset bør være på JE og at han ikke er pedofil, så gir ikke det tilstrekkelig beskyttelse for barn i hans nærhet. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (1 time siden):

(..)

Du er tydeligvis veldig opptatt av at han ikke er gitt legningen pedofil av fagfolk. Det er merkelig å være opptatt av slike uvesentligheter dersom man ikke har til intensjon om å forsvare handlingene til vedkommende. Det er min påstand at du burde revurdere hva du fokuserer på, her.

Signerer denne!!👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Endret av Marvelous
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (Akkurat nå):

Utgangspunktet er at barn må forsvares. Når du mener at fokuset bør være på JE og at han ikke er pedofil, så gir ikke det tilstrekkelig beskyttelse for barn i hans nærhet. 

Jeg har heller ikke sagt at fokuset bør være på JE og at han ikke er pedofil. Du får begynne å lede det jeg faktisk skriver, så slipper du å svare på noe helt annet...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (6 minutter siden):

Jeg har heller ikke sagt at fokuset bør være på JE og at han ikke er pedofil. Du får begynne å lede det jeg faktisk skriver, så slipper du å svare på noe helt annet...

Du presiserer igjen og igjen at han ikke har denne diagnosen av fagfolk. Jeg mener det er uvesentlig så lenge han er dømt for overgrep av barn. Det er helt i orden at vi er uenig om det.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (3 timer siden):

Om han ikke er pedofil er han jo enda mer uforutsigbar med tanke på hva han er i stand til og er villig til å gjøre mot barn. 

Pedofile fantaserer om og er tiltrukket av barn. Mange drømmer om bare å ha sjansen til å voldta unger. Får de sjansen, tar de den. 

Husk at det skjedde før allmenn internettbruk. Mange pedofile er i dag tilfreds med det materiale som finnes på nett og føler ikke for å ta sjansen med mindre de er opportunistiske. 

Men når en person for 30 år siden har sonet sin straff og ikke gjort det igjen .. hvem er vi folket til å settes over han og dømme han livstid? Han fikk ikke livstid. Han har vært svikta av hele systemet i Norge siden han ble født. Skremmende hvordan folk driver hekse jakt på folk så fort ordet pedofili nevnes og det ikke en gang aldri har blitt satt en diagnose på mannen. Hvertfall ingen her som har kommet med en kilde at han er det.

jeg syns det er skremmende hvor dømmende folk viser seg å være i denne diskusjonen. Måten lynsjestemninga har gått amok her er ikke mindre enn sjokkerende. 

Ikke rart barna blir dømmende ovenfor den svake part i samfunnet når voksne er verre på sosiale medier. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Ja det etterspurte jeg og. Resten enig med du. Han har blitt skikkelig forhåndsdømt. Neste steg nå må vel å få eksperter på pedofili til å undersøke om han virkelig er det? Har han den diagnosen så er jeg enig. Men viser det seg at han ikke har det. Så blir historien noe helt annet.

Hvilken historie blir "noe helt annet"? For ofrene, mener du? De han begikk overgrep på? For de stakkars barna er det jo helt klinkende likegyldig hvorvidt Granfoss har eller får DIAGNOSEN pedofil eller om han begikk pedofile handlinger uten diagnose.

Det spiller ingen verdens rolle for utfallet for ofrene! Du får det til å høres ut som om det skulle være noen form for formildende omstendighet om en seksuell barneovergriper har diagnosen eller ei.

• Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alivamale skrev (1 time siden):

Det er ikke sikkert at noen forklaring i verden ville fått ham til å forstå dette - Granfoss ville jo bo på Filippinene, men han ønsket ikke godta at han mistet tilleggene sine. 

Men siden Tore Strømøy var så opprørt over dette, så virker det som om han mener at dersom Granfoss bare hadde FORSTÅTT at han mistet 3-4000 kr i tillegg dersom han meldte flytting, ja - se da ville han sporenstreks sette seg på et fly og flytte tilbake igjen til Norge. 

NAV har jo gjort alt rett her: Mann flytter til utlandet. Mann fyller ut skjema for å melde fra at han flytter til utlandet. NAV reduserer trygd på bakgrunn av de lovene og reglene de skal følge. Mann blir sur.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokia skrev (2 minutter siden):

Men siden Tore Strømøy var så opprørt over dette, så virker det som om han mener at dersom Granfoss bare hadde FORSTÅTT at han mistet 3-4000 kr i tillegg dersom han meldte flytting, ja - se da ville han sporenstreks sette seg på et fly og flytte tilbake igjen til Norge. 

NAV har jo gjort alt rett her: Mann flytter til utlandet. Mann fyller ut skjema for å melde fra at han flytter til utlandet. NAV reduserer trygd på bakgrunn av de lovene og reglene de skal følge. Mann blir sur.

Godt oppsummert. 😊 Men det ville blitt en ganske kjedelig dokumentar.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Alivamale said:

Godt oppsummert. 😊 Men det ville blitt en ganske kjedelig dokumentar.

Men kanskje det faktisk ville blitt en dokumentar. 😝

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liil skrev (12 minutter siden):

Her blir det liv!!

Skjermbilde 2023-11-24 kl. 15.58.54.jpg

Den hunden de ville ha med har de nok ikke rukket å få vaksinert, så nå må en god andel av spleisen gå til karantene.

Endret av Alivamale
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Men når en person for 30 år siden har sonet sin straff og ikke gjort det igjen .. hvem er vi folket til å settes over han og dømme han livstid? Han fikk ikke livstid. Han har vært svikta av hele systemet i Norge siden han ble født. Skremmende hvordan folk driver hekse jakt på folk så fort ordet pedofili nevnes og det ikke en gang aldri har blitt satt en diagnose på mannen. Hvertfall ingen her som har kommet med en kilde at han er det.

jeg syns det er skremmende hvor dømmende folk viser seg å være i denne diskusjonen. Måten lynsjestemninga har gått amok her er ikke mindre enn sjokkerende. 

Ikke rart barna blir dømmende ovenfor den svake part i samfunnet når voksne er verre på sosiale medier. 

ABB er heller ikke dømt til livstid. Han er heller ikke noe fare for samfunnet skal vi tro hans egne ord. Virker som han har lagt terrorist-karrieren på hylla da han ikke har begått lovbrudd i ettertid og oppfører seg meget godt. Skremmende hvor hardt folk dømmer ham. Altså hvor langt vil du dra dette..?

Det er mange som er sviktet av systemet og som ikke er hverken pedofile eller begår overgrep mot noen. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...