Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt

Gjest tøttaa

Anbefalte innlegg

Masse sjuke folk som forsvarer han på facebook. Godt å vite at det er greit å misbruke barn så lenge man enten gjør det mens man er ung eller at man lar tiden gå. 

Liker spesielt den som går sånn her: «her er det mange perfekte folk som forhåndsdømmer og aldri har gjort noe galt». 

Endret av Arne Tiholt
  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adobyen skrev (2 minutter siden):

De hadde ikke penger til billett.

Ok, så flyselskapet da? La ham komme hjem?

Når jeg reiser enveis noe sted og vil hjem, henstiller jeg ikke til andre om å "la meg komme hjem". 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at Spleis refunderer alle pengene de har mottatt på de fire spleisene. Så kan heller de som vil opprette spleis etterpå, når samfunnet har fått all fakta på bordet, gjøre det. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være tidenes nedtur å se 4 mill, bare forsvinne som en våt drøm. Håper NRK gir krisehjelp til en suicidal mann.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis said:

Må være tidenes nedtur å se 4 mill, bare forsvinne som en våt drøm. Håper NRK gir krisehjelp til en suicidal mann.

Ja, og at Spleis refunderer alle pengene. Det blir helt feil at advokatkontoret skal motta disse pengene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 timer siden):

Han er gløgg nok til å lære seg i alle fall engelsk, skulle man tro? For han ble jo gift med en filipinsk kvinne, som jeg antar han ikke kunne snakke norsk til. Hun kunne sikkert engelsk, og da må jo han også kunne det, siden de kommuniserer med hverandre. Mulig han til og med har lært seg noe filipinsk etter 11 år i landet?

Han er altså gløgg nok til å lære seg et annet språk (iallfall nok til å bli forstått) enn sitt eget morsmål. Snakker han engelsk med sønnen sin, eller snakker sønnen norsk også, tro?

Han skrev tydelig og klart svar på spørsmålet om hvor lenge utenlandsoppholdet hans skulle vare; "Livet ut". Det han imidlertid ikke forsto før senere, var at deler av trygden hans da ble fjernet. Da skyldte han plutselig på at han "ikke forsto hva han skrev under på". Han forsto flytteskjemaet, der han skrev "livet ut".

Sønnen snakker engelsk, ikke noe norsk, og sier han ikke vet hvor Norge er. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arne Tiholt skrev (3 minutter siden):

Masse sjuke folk som forsvarer han på facebook. Godt å vite at det er greit å misbruke barn så lenge man enten gjør det mens man er ung eller at man lar tiden gå. 

Tipper at av de som forsvarer han, ikke har egne unger som har vært utsatt  for overgrep . De som forsvarer han kan få han som nabo . Værsogo . 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at hun er muslim? De fleste på Filippinene er vel katolske, men det er forsåvidt komplisert å skille seg som katolikk også selv om ekteskapet blir annullert

Hun er ikke muslim, hele poenget er at det er ikke lov med skilsmisse på filipinene (med noen få unntak for muslimer i muslimsk inngåtte ekteskap, altså gjelder ikke de reglene for henne og mannen). For katolikker og andre ikke-muslimer så er det ikke skilsmisse i fillipinene. Kun som du er inne på noen svært snevre unntak for annullering som sjelden gjelder. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Vet vi hva han har gjort mot barna? Utuktig omgang kan være så mangt. Han kan også være uskyldig dømt, selv om jeg ikke tror det. Men han er jo evneveik og kan lett ha tapt en sak hvor han var uskyldig.

Jeg har ikke gitt til spleisen, jeg ville avvente til jeg hadde sett serien og vurdere da. Men har bare sett fleste episode og aner ikke hva som vil bli forandret før den blir lagt ut igjen.

Ja, infoen er tilgjengelig. Du kan finne den i avisarkiver fra den tiden, ligger digitalt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (1 minutt siden):

Ja, og at Spleis refunderer alle pengene. Det blir helt feil at advokatkontoret skal motta disse pengene. 

Da tenker jeg spleisen bør fokusere på guttens muligheter til skolegang.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (2 minutter siden):

Tenker heller at det er du som misforstår og ikke evner å sette deg inn i hva disse menneskene formidler.

Jeg er av en mening at den norske stat så avgjort burde hjelpe ressurssvake nordmenn strandet i utlandet hjem, mye enklere enn hva tilfellet er i dag. Altså burde han og familien få hjelp med å komme til norge. At han har begått overgrep endrer ikke det,

Det betyr derimot ikke at overgrepene han har begått, at de er greit og at de skal bagatelliseres, tolker du de som mener at staten burde hjelpe nordmenn strandet i utlandet slik så er det du som ikke forstår hva andre formidler.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alivamale skrev (1 time siden):

Hvordan kan de sjekke dette på noen annen måte enn å spørre «Har du forstått at du da vil miste ung ufør-tillegget?» Noe sier meg at fyren hadde svart ja, og likevel i ettertid påstått at han ikke forsto.

Har endel erfaring med nav gjennom jobb. Og det er absolutt ikke sikkert det ble informert muntlig. Eller er det bekreftet at dette ble gjort? Finnes det faktisk dokumentasjon på det, eller sier bare nav at dette er deres rutiner? 

Politi og helse har ikke noe problem med å sikre at informasjon og konsekvenser av å gi informasjon/konsekvenser av valg blir forstått. 

Likevel er det mye saker hvor nav ikke har klart dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Apis said:

Da tenker jeg spleisen bør fokusere på guttens muligheter til skolegang.

Men da er det også usikkert på om dette advokatfirmaet er riktig å bruke. Når de har vært på med på spleis-samarbeidet som ikke har gått bra. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (13 minutter siden):

Liker spesielt den som går sånn her: «her er det mange perfekte folk som forhåndsdømmer og aldri har gjort noe galt». 

I know! Blir kvalm av slike mennesker. Noe av det verste jeg vet er folk som enten forsvarer eller bagatelliserer overgrep. De er nesten like ille som overgriperne selv.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (15 minutter siden):

Forhåndsdømmer? LOL. Han er dømt. Folk hører det de vil høre.  

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som fikk med seg siste episode, da mannen gikk rundt i huset og pakket ned alt mulig rart i plastbokser og sa de måtte få tak i flere... Vi forstod det slik at mannen trodde han skulle få med seg alt av ting fra Filippinene og til Norge. Det var en ordentlig flytting han tenkte på antagelig, ikke bare tre flybilletter til Norge. Det må være fryktelig dyrt å få alle tingene derfra i disse boksene fra ett land til et annet? Han stresset jo veldig etter kontakt med Tore og tenkte nok at NÅ skulle han få komme hjem til Norge og dette vil gå i orden fort som fy, men det gjorde jo ikke det. Etter en telefon fra Tore om at kona nå hadde fått oppholdstillatelse i Norge gikk han rett i pakking av ting i utallige sorte plastbokser, som at dette nå hadde ordnet seg helt.

Fullt klar over at de fleste her inne vil snakke om alt annet, det var bare en tanke som slo meg i går kveld. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med NAV-systemet er at det er for firkantet og at det er for lite rom for at vedtak gjøres individuelt og basert på skjøn, denne saken kunne vært løst enkelt og mye tidligere dersom systemet var noe mer fleksibelt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tvertimot said:

Tenker heller at det er du som misforstår og ikke evner å sette deg inn i hva disse menneskene formidler.

Jeg er av en mening at den norske stat så avgjort burde hjelpe ressurssvake nordmenn strandet i utlandet hjem, mye enklere enn hva tilfellet er i dag. Altså burde han og familien få hjelp med å komme til norge. At han har begått overgrep endrer ikke det,

Det betyr derimot ikke at overgrepene han har begått, at de er greit og at de skal bagatelliseres, tolker du de som mener at staten burde hjelpe nordmenn strandet i utlandet slik så er det du som ikke forstår hva andre formidler.

Umm jeg vil at han skal hjem til Norge! Heller enn å herje der borte. Han er norsk statsborger. Tror det er du som ikke forstår hva slags kommentarer det er snakk om. «Det er 30 år siden så det  betyr ikke noe» «vi har alle gjort noe dumt» «her er det mye rykter og misunnelse» «han visste ikke bedre»

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt av å tenke på vurderingene som er gjort av Tore Strømøy og redaksjonen i NRK. De fremstiller ham som om han ikke vet sitt eget beste, likevel utnytter de ham for å lage underholdning, noe som resulterer i en vanvittig mediestorm rundt ham og hans familie og ripper opp i traumene til de som har vært hans overgrepsofre. Tenk å se på at overgriperen din får fortelle sin tragiske historie over flere episoder og vekke folkets sympati til den nette verdi av 4 mill. Hvor er pengene til de han begikk overgrep mot? 

Og tenk å få 4 mill også miste de igjen på direkten! Det er jo ren sadisme å utsette noen for det. Også i full offentlighet til og med. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...