Lillemor_Meg Skrevet 15. november 2023 #1 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) En av sakene i nyhetsbildet i dag er Bjarne Brøndbo. https://www.vg.no/rampelys/i/q1opbg/bjarne-broendbo-sur-hevder-han-fikk-kjeft-paa-namsos-flyplass Bjarne Brøndbo fikk kjeft da han kom ett minutt for sent til å få sjekket inn innenfor fristen, og hevder det er janteloven som er grunnen til at han fikk tilsnakk. Sitat Tror ikke kommentaren om at «nå har vi egentlig stengt innsjekken» hadde kommet om at jeg ikke var Bjarne Brøndbo. Janteloven lever også på flyplassen», skriver musikeren. Jeg har selv sett mennesker som har blitt avvist til innsjekk fordi de var ett minutt eller to for sent ute, og så vidt jeg vet var ikke disse kjendiser. I tillegg skriver han: Sitat det kan være vanskelig å beregne «29–30–31 minutter når du bor to minutters kjøring fra flyplassen, og drosje er bestilt». Her må han vel ha misforstått litt? Hvordan skal han klare å være ferdig innsjekket 30 minutter før avgang når han møter enten presis på tiden, eller ett minutt før? Men spørsmålet er, fikk han tilsnakk på grunn av janteloven, eller ville alle andre også fått samme beskjed? Endret 15. november 2023 av Lillemor_Meg 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 15. november 2023 #2 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Nope han ble derimot satt på plass som seg hør og bør, å komme med "jeg reiser så ofte dere bør være mer romslig" er å be om spesialbehandling.. Det er ikke greit, om han reiser så ofte bør han klare time tiden bede enn noen som reiser sjelden.. Sutring og såret ego kanskje, men jantelov? Nja.. han tror jo tydeligvis han er "bedre" enn andre kunder da så kanskje omvent? en ting til: at han bruker reisetid som et argument for lempelighet i hans favør for så å "true" med å bruke en flyplass ennå lengre reisevei unna virker ikke så smart akkurat.. Endret 15. november 2023 av Carrot 29 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 15. november 2023 #3 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Hehe, kanskje det er jantelov for han siden han ikke ble behandlet som en kjendis? 😄 Edit. Etter å ha tenkt litt mer var det kanskje jantelov. Han tror jo faktisk han er bedre enn andre, og fikk beskjed om å jenke seg ned. Du skal ikke tro du er noe (mer) enn andre Endret 15. november 2023 av venus* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 15. november 2023 #4 Del Skrevet 15. november 2023 Alle andre ville fått samme beskjed, når innsjekk stenger er den stengt. Og det er slett ikke vanskelig å beregne nok tid når man attpåtil tar taxi og ikke må forholde seg til kollektivtrafikk. Så her tar Brøndbo feil. Han har sikkert derimot rett i at det blir liv, rai rai, og at han er glad i r**** si. Han bare glemte å ta Esæks strakaste veien. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 15. november 2023 #5 Del Skrevet 15. november 2023 Høres ut som om han vil bare rulle ut av sofaen med chips biter på t-skjorten og gå rett inn på flyet uten å vente. Makan. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 15. november 2023 #6 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg ble skikkelig flau på hans vegne da jeg leste den artikkelen. Uansett om du bor to minutter eller to timer unna tar legger du inn et ekstra slingringsmonn når du beregner tid til reise. Bor du to minutter unna burde det være den enkleste saken i verden å komme tidsnok. Han kan til å med gå, noe han vil ha ekstremt godt av også. 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 15. november 2023 #7 Del Skrevet 15. november 2023 Skjønner ikke hva dette har med janteloven å gjøre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 15. november 2023 #8 Del Skrevet 15. november 2023 Han høres ut som en av de tanketomme influencerne. Dette er noe de kunne funnet på å sutre over. Hat og hets og jantelov og sånn, lizm. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 15. november 2023 #9 Del Skrevet 15. november 2023 Vet iallefall at han er skrekkens gjest på hotellet her i byen. Storkar som forventer å bli båret på gullstol! Ekkelt… 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 15. november 2023 #10 Del Skrevet 15. november 2023 Ser nå at han faktisk kom med selv om det "egentlig" var for sent, så da har han jo allerede fått spesialbehandling i forhold til det vanlige på flyplasser. Og å bruke det at han bor to minutter fra flyplassen som argument for at det er vanskelig å beregne tiden? Mannen må ha vært full da han skrev det innlegget. Jeg er selv avhengig av flere etapper med kollektivt for å komme til nærmeste flyplass. Beregner alltid å være på flyplassen et par timer før, mer ved dårlig vær. Og tar aldri siste mulige avgang for å rekke det. Planlegge for å komme i siste minutt er utelukket når jeg skal noe viktig. Jeg reiser mye i jobbsammenheng, men har likevel såpass respekt for arbeidsgiver at jeg ikke lar det bli deres problem at jeg planla å komme 1 minutt før tiden. 13 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 15. november 2023 #11 Del Skrevet 15. november 2023 Komisk å klage på jantelov og samtidig forvente spesialbehandling i ett og samme innlegg, flaut 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss perfect Skrevet 15. november 2023 #12 Del Skrevet 15. november 2023 Nei, dette ble bare flaut Bjarne Brøndbo 🙈 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spissrotte Skrevet 15. november 2023 #13 Del Skrevet 15. november 2023 Nå har jeg selv bed flere anledninger tatt samme fly som Bjatne Brøndbo, og dermed vært på flyplasser samtidig som ham, og kan si at hans behandling av personalet har vært langt under pari ved flere anledninger. Altså fikk han som fortjent. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 16. november 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 16. november 2023 (endret) Spissrotte skrev (12 timer siden): Nå har jeg selv bed flere anledninger tatt samme fly som Bjatne Brøndbo, og dermed vært på flyplasser samtidig som ham, og kan si at hans behandling av personalet har vært langt under pari ved flere anledninger. Altså fikk han som fortjent. Jeg synes ikke han fikk som fortjent. Et surt(?) "nå har vi egentlig stengt innsjekkingen!" før han fikk sjekket inn, og gått på flyet er jo det samme som absolutt ingen konsekvenser. Endret 16. november 2023 av Lillemor_Meg 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 16. november 2023 #15 Del Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (12 timer siden): Nå har jeg selv bed flere anledninger tatt samme fly som Bjatne Brøndbo, og dermed vært på flyplasser samtidig som ham, og kan si at hans behandling av personalet har vært langt under pari ved flere anledninger. Altså fikk han som fortjent. Det tror jeg på etter denne saken. SÅ pinlig!! Trodde ikke mine egne øyne.» Jeg er kjendis og frister gjelder ikke meg. Og jeg er unnskyldt for jeg bor 2 minutter unna. « Altså?!😂 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 16. november 2023 #16 Del Skrevet 16. november 2023 Dette er ekstremt pinlig av Brøndbo, nesten så jeg må sjekke datoen for å se at vi ikke skriver april. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. november 2023 #17 Del Skrevet 16. november 2023 Lillemor_Meg skrev (22 timer siden): Men spørsmålet er, fikk han tilsnakk på grunn av janteloven, eller ville alle andre også fått samme beskjed? Hadde han vært utsatt for janteloven, hadde han ikke fått være med. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 16. november 2023 #18 Del Skrevet 16. november 2023 Noen bør beskyttes mot seg selv med offentlig surving. Ser ut som denne karen har for vane å komme for sent til innsjekk. Sitat VG: Det kan av noen kanskje oppleves urettferdig eller ubehagelig når de nok en gang blir informert om at fristen for innsjekk er forbi, men de skal vite at det er for den enkeltes og øvrige medpassasjerers gevinst at vi opprettholder nettopp disse fristene. Igjen, denne påminnelsen gir vi alle som ankommer flyplassen for sent, skriver kommunikasjonssjef Catharina Solli i en e-post til VG. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idk_ Skrevet 16. november 2023 #19 Del Skrevet 16. november 2023 Synes ikke det tar seg bra ut å klage når han faktisk fikk lov å komme med. Vil tro at det er vanlig at de som kommer for sent får tilsnakk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 16. november 2023 #20 Del Skrevet 16. november 2023 Typisk viktigperer som forventer særbehandling, fordi de er jo så viktige. De som reiser ofte er gjerne de som gambler mest på tidsfristene. Så her må han nok skylde på seg selv. Dette har ingenting med Janteloven å gjøre. Brøndbo får trøste seg med at "det går likar no!", eller så får han kjøre "E6" heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå