Gå til innhold

Spørsmål om kosmetisk behandling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å få litt botox i sinnarynken og fillers i leppene til 40 årsdagen. Har aldri vært borti slike behandlinger så spør her om råd. Er det slik at jeg kan gå tilbake på jobb etterpå eller bør jeg få gjort det på en fredag? Jeg ser at det er gratis kontroll i etterkant, er korrigeringen også gratis eller betaler man om skal fylle på mer? Og jeg har sett at prisen for 1 ml filler ikke er så mye mer enn for 0,5 ml. Bør jeg da ta alt på en gang, så jeg slipper å betale for 2 x 0,5 ml? 

Anonymkode: f639c...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får små synlige stikk i huden etter botox, som blør litt først. Og du kan ikke sminke over disse 1 døgnet grunnet hygiene. 

Leppene blir blå og hovner opp. De kan også få synlige stikk. 

Hvis du har små, tynne lepper og mener at de tåler 1 ml så ville jeg gått for det med en gang. Man blir uansett fort avhengig og vil stadig ha større lepper 🙈

Mitt råd er å ta det etter jobb. 

Anonymkode: 7f748...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man får små synlige stikk i huden etter botox, som blør litt først. Og du kan ikke sminke over disse 1 døgnet grunnet hygiene. 

Leppene blir blå og hovner opp. De kan også få synlige stikk. 

Hvis du har små, tynne lepper og mener at de tåler 1 ml så ville jeg gått for det med en gang. Man blir uansett fort avhengig og vil stadig ha større lepper 🙈

Mitt råd er å ta det etter jobb. 

Anonymkode: 7f748...f74

Takk for svar! Da tenker jeg at jeg avtaler en fredag ja, evt en ferie i tilfelle det blir hovent lenge. Hvorfor anbefaler du 1 ml med en gang om man har tynne lepper? Er det annerledes enn om man har større?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt sinnarynka så svare bare for de stikkene, helt usynlig etterpå. Kunne fint gjort det i lunsjen på jobb liksom.

Anonymkode: ecde2...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får botox pga kronisk migrene og jeg har med Jane Iredale pudder som jeg pudrer over huden etterpå og aldri hatt noe problemer med dette (råd fra nevrolog) 
fillers har jeg ikke noe forhold til men jeg vil tro du kan gå på jobb rett etterpå uten problemer.. Man blir kanskje litt hoven men hele poenget er vel å få fyldigere lepper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (30 minutter siden):

Jeg får botox pga kronisk migrene og jeg har med Jane Iredale pudder som jeg pudrer over huden etterpå og aldri hatt noe problemer med dette (råd fra nevrolog) 
fillers har jeg ikke noe forhold til men jeg vil tro du kan gå på jobb rett etterpå uten problemer.. Man blir kanskje litt hoven men hele poenget er vel å få fyldigere lepper?

Takk for svar. Har sett noen si de blir veldig hovne, men det er kanskje individuelt. Kjekt at jeg kan bruke litt pudder etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vurderer å få litt botox i sinnarynken og fillers i leppene til 40 årsdagen. Har aldri vært borti slike behandlinger så spør her om råd. Er det slik at jeg kan gå tilbake på jobb etterpå eller bør jeg få gjort det på en fredag? Jeg ser at det er gratis kontroll i etterkant, er korrigeringen også gratis eller betaler man om skal fylle på mer? Og jeg har sett at prisen for 1 ml filler ikke er så mye mer enn for 0,5 ml. Bør jeg da ta alt på en gang, så jeg slipper å betale for 2 x 0,5 ml? 

Ikke se på pris, se hva du har «trenger». Hvis det er første gang du gjør noe kosmetisk, ville jeg startet med det som plager deg mest , feks sinnarynken og tatt den. Less is more!

Anonymkode: 0f254...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke se på pris, se hva du har «trenger». Hvis det er første gang du gjør noe kosmetisk, ville jeg startet med det som plager deg mest , feks sinnarynken og tatt den. Less is more!

Nei jeg tenkte mer om jeg uansett trengte 1 ml så er det dumt å betale dobbelt for 0,5 ml. Men usikker på hvordan det virker. Takk for svar, mulig det bare blir botox i første omgang så jeg evt kan gjøre det i lunsjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraråder leppefillers, det havner bare utenfor leppen. Enten med en gang eller over tid. Bare observer andre som har det, det ser aldri bra ut. Bruk heller pengene på andre behandlinger som er mer diskre. Gjør god research først, det følger med visse risikoer med sånne behandlinger.

Anonymkode: e11d0...d42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg tenkte mer om jeg uansett trengte 1 ml så er det dumt å betale dobbelt for 0,5 ml. Men usikker på hvordan det virker. Takk for svar, mulig det bare blir botox i første omgang så jeg evt kan gjøre det i lunsjen. 

Skjønner. Jeg ville uansett startet i det små siden man alltids kan fylle på mer. Hyalase (sånn som skal løse opp filler) har også en risiko. I min mening har en fillerjomfru bedre av å starte så konservativt som mulig, og gjøre så lite og sjelden som mulig. Jeg har bare gått ut fra at du vil se fresh og naturlig ut, hvis du ønsker tydelig fiksapå-looken, gjør motsatt av hva jeg forslår 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fraråder leppefillers, det havner bare utenfor leppen. Enten med en gang eller over tid. Bare observer andre som har det, det ser aldri bra ut. Bruk heller pengene på andre behandlinger som er mer diskre. Gjør god research først, det følger med visse risikoer med sånne behandlinger.

Anonymkode: e11d0...d42

Migrering av filler og fillerbart er absolutt noe som kan skje. Bra du skriver om dette, viktig at folk vet hva de går til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skjønner. Jeg ville uansett startet i det små siden man alltids kan fylle på mer. Hyalase (sånn som skal løse opp filler) har også en risiko. I min mening har en fillerjomfru bedre av å starte så konservativt som mulig, og gjøre så lite og sjelden som mulig. Jeg har bare gått ut fra at du vil se fresh og naturlig ut, hvis du ønsker tydelig fiksapå-looken, gjør motsatt av hva jeg forslår 😝

Fresh og naturlig er det jeg ønsker å gå for ja😂 Takk for gode råd, regner med klinikken også har en del å si på hva som er lurest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt botox i pannen ca 8 ganger og har sjeldent fått annet enn helt små nærmest usynlige stikk. De bruker en tynn, tynn, nål. èn gang blødde det en del, og da fikk jeg et bittelite blåmerke på stikkstedet. 

Lip fillers har jeg tatt en gang, aldri igjen. Ble ekstremt hoven etterpå. Så ikke ut, og etter 2 dager fikk jeg stygge blåmerker som viste under leppestiften. 

Anonymkode: 2b0f3...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar botox et par ganger i året i sinnarynken, det er det ingen som ser. Testet ved øynene også, men de kjente jeg «noe» under øynen, som om noe «trakk» eller var numment, så det gjør jeg ikke igjen. Har en venninne med fillers, ser grusomt ut, spesielt med en gang.

Det er lett å si at alle ser litt rare ut med fillers, men de som ev. ikke gjør det legger man jo ikke merke til så kan bare uttale meg om de jeg ser har det. Leppene får et spesielt «sprengt» utseende som ikke ser bra ut, man mister de naturlige «rynkene» på leppene. Jeg har vurdert det, er ikke prinsipielt mot fillers, men vil ikke risikere å se slik ut.

Anonymkode: 14f80...0fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox synes ikke etterpå, det kan du fint ta på ettermiddagen og gå på jobb dagen etter. Fillers i leppene hadde jeg derimot tatt en dag jeg ikke skulle på jobb dagen etter, spesielt dersom det er første gangen, man blir gjerne ekstra hoven da. Etterkontrollen er gratis. Bedre å begynne med 0,5 og så eventuelt ta resten av sprøyten på etterkontrollen dersom du ønsker mer da, fort gjort å ta for mye og det er ikke pent. 

Anonymkode: ca1cc...29e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fresh og naturlig er det jeg ønsker å gå for ja😂 Takk for gode råd, regner med klinikken også har en del å si på hva som er lurest.

Ja, men vær obs på at de er selgere og noen har også sett seg litt blinde på hva som er naturlig. Lykke til, håper du blir fornøyd!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...