Gå til innhold

Hva skjer?? Bør jeg slutte å ta taxi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4o4nEE/28-taxier-fikk-bruksforbud-etter-en-dag-med-kontroll
En dag med storkontroll av taxier på Romerike. Hele 28 taxier fikk bruksforbud. Pluss 3 stk som låste seg inn😳 i bilene sine og forsvant for å unngå kontroll. 
Dette høres jo helt sinnsykt ut. Trodde man kunne stole på at alt er på stell når man setter seg inn i en taxi. Hva slags folk er dette? Bør jeg slutte å ta taxi?

Anonymkode: 55ef8...65e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe nytt, men det er bare ikke lov til å si det siden bransjen består av hovedsaklig innvandrere. Forrige gang de tok sjekket drosjene i Oslo så  ble 498 av 500 dømt. Samtlige hadde begått skattesvindel og i tillegg hadde de fleste trygdesvindel i samme pakken. Det samme ser man nok på denne kontrollen, her er det nok mange som kjører mens de er sykmeldte, trygdede og med andre kreative løsninger. Mange lurer på hvorfor type taxisjåfører i dårlige betalte jobber kjøper hus, Tesla/Mercedes og generelt ser ut til å god råd...de drikker ikke alkohol sier man. Vel det gjør ikke akkurat mange norske arbeidsfolk i stor grad heller, men de kommer seg ikke videre økonomisk uansett hvor mye de spinker og sparer. Det har nok sin grunn. Taxinæringen burde ha helårs-fokus fra Skatteetaten og andre etater. Nytter ikke sjekke de hvert tiende år. 

Anonymkode: 530f6...146

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåførene der gir jo blaffen i norske lover og regler, de lever stort sett i egne samfunn og forholder seg til egne kulturelle levesett. Det er ikke uvanlig at de låner bort både bil og løyve til familie eller venner og det jukses og svindles ved den minste mulighet.

De burde blitt fratatt løyve, førerkort og bilene burde beslaglegges og selges på auksjon.

Jeg tar ikke taxi med mindre jeg kan velge sjåføren selv, gidder ikke sponse disse luringene med en eneste krone.

Anonymkode: 1d1ec...907

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det blitt en cowboy-bransje. Alle gjør som de vil, og ingen blir sjekket. Jeg bor i en mellomstor by, her var det bedre for noen år siden, men det begynner å bli suspekte tilstander her også nå. Det brer om seg, de skulle aldri ha gitt frislipp av løyvene. 

Anonymkode: 81804...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...