AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #1 Del Skrevet 14. november 2023 Gitt at huset ditt begynner å brenne eller dere måtte flykte, hva er 5 ting du ville tatt med deg ut av huset (barn og kjæledyr teller ikke da jeg tar det for gitt at folk redder ungene sine😂)? For meg hadde det blitt 1. Bunaden min 2. Barnevogn 3. Sminkepungen min💅🏼 4. Telefonen min 5. Pc Anonymkode: a2c02...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. november 2023 #2 Del Skrevet 14. november 2023 1. Telefon 2. Pad (der har jeg alt jeg trenger av underholdning) 3. Strikketøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Del Skrevet 14. november 2023 Lommebok og mobil. Ellers kunne alt bare brent ned, så jeg fikk nytt på forsikringen. Anonymkode: 2fd54...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Del Skrevet 14. november 2023 1. Telefonen 2. Harddisken 3. Bunad 4. Pc 5. Viktige dokumenter (pass, osv) Da har jeg både underholdning, og ting som ikke kan erstattes (harddiskens innhold og bunaden mamma har sydd) Anonymkode: 6fb3f...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 14. november 2023 #5 Del Skrevet 14. november 2023 Bunadene, albumene og filmene av barna, pc 1 og 2 og smykkeskrinet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Del Skrevet 14. november 2023 katta og passet Alle papirer og bilder har vi kopi av i skyen. Anonymkode: 694dc...162 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Del Skrevet 14. november 2023 Utenom barn og katt: 1. Pass 2. Telefon (som har diverse betalingskort) 3. Medisiner 4. Data 5. Toalettsaker Anonymkode: 46ef2...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 14. november 2023 #8 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gitt at huset ditt begynner å brenne eller dere måtte flykte, hva er 5 ting du ville tatt med deg ut av huset (barn og kjæledyr teller ikke da jeg tar det for gitt at folk redder ungene sine😂)? For meg hadde det blitt 1. Bunaden min 2. Barnevogn 3. Sminkepungen min💅🏼 4. Telefonen min 5. Pc Anonymkode: a2c02...488 Ser mange nevner bunad. Det er ok ved brann, men flykte? Ville dere virkelig dratt med dere en tung kjole på flukt? Tror dere hadde kastet den fra dere etter 36timer max. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 14. november 2023 #9 Del Skrevet 14. november 2023 Vi har oh shit-bag pakket i skapet. Er bare ta den og dra. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #10 Del Skrevet 14. november 2023 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): Ser mange nevner bunad. Det er ok ved brann, men flykte? Ville dere virkelig dratt med dere en tung kjole på flukt? Tror dere hadde kastet den fra dere etter 36timer max. For meg er det verdt det, det er min oldemor som har sydd den og den har blitt brukt av både bestemor og min mor. Hadde det vært en bunad jeg kjøpte på husfliden for to år siden uten særlig historikk kan den jo derimot erstattes Anonymkode: a2c02...488 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 14. november 2023 #11 Del Skrevet 14. november 2023 Hvor mye tid hadde jeg hatt? Sånn ideelt sett tenker jeg at jeg ville reddet samlinga med fotoalbum og "mine første år"-bøker, og folderne mine med viktige papirer (alt fra kvitteringer til lånekontrakter, skjøte på huset, vitnemål, attester..). De viktigste tingene på PC/mobil har jeg i skyen eller på mail, så jeg ville ikke mistet (mye) som ikke kan kjøpes for penger ved å miste PC og mobiltelefon. For å gjøre livet litt enklere hadde jeg antagelig valgt stasjonær-PCen til mannen min (der ligger det MYE bilder) som ting #3. Da har jeg egentlig fått med meg det jeg anser som "uerstattelig" (utover mann, barn og kjæledyr). Og igjen, har jeg god tid til å pakke, eller er det rive-med-seg-ting-i-farta, og hvor skal jeg videre? Hvis vi tar et scenario der JEG har reddet alt ut av huset, fra en brann, kanskje på vinteren tilogmed, så tenker jeg at det jeg virkelig trenger som ting #4 og #5 er et stort kattebur og bilnøklene mine så jeg får stappet katter og barn inn i bilen og parkert den i trygg avstand. Uten bur så hjelper det ikke at kattene mine er UTE av huset, sannsynligheten er jo stor for at de stryker til skogs (innekatter) og fryser ihjel eller blir tatt av rev. Og små barn unner jeg ikke å stå lenge i kulda i undertøy/innetøy heller. Står derimot brannbilen klar på tunet med kattebur og varmetepper til ungene og jeg har, si, 5 minutter og en bag/pose, så hadde jeg sikkert prøvd å få med smykkeskrin og en haug av favoritt-bøkene/LPene fra stua også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #12 Del Skrevet 14. november 2023 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Vi har oh shit-bag pakket i skapet. Er bare ta den og dra. Elsker navnet, var ikke dumt å ha det klart i skapet ts Anonymkode: a2c02...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Del Skrevet 14. november 2023 Mamajune11 skrev (3 minutter siden): Ser mange nevner bunad. Det er ok ved brann, men flykte? Ville dere virkelig dratt med dere en tung kjole på flukt? Tror dere hadde kastet den fra dere etter 36timer max. 36 timer😂 Anonymkode: e32fe...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 14. november 2023 #14 Del Skrevet 14. november 2023 Pass og mobil/lader. Jeg er ikke så knyttet til ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Del Skrevet 14. november 2023 Mamajune11 skrev (6 minutter siden): Vi har oh shit-bag pakket i skapet. Er bare ta den og dra. Kjeks og kakao? Anonymkode: 2fd54...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #16 Del Skrevet 14. november 2023 Skal jeg drar med bil ville jeg tatt om mulig Hundene (uansett) Bunaden Smykkeskrina Noen gamle ullgensere jeg er glad i. To veggpynt jeg er glad i Anonymkode: 1c288...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #17 Del Skrevet 14. november 2023 1 - Bamsen til ungdommen min. Den har vært med henne hele livet, er fremdeles med over alt og husets viktigste gjenstand. 2 - Rammene som henger i gangen med minner fra da ungene var nyfødte 3 - En oppskrift mamma skrev til meg like før hun døde. Oppskriften er ikke viktig, men det er det eneste personlige tingen jeg har etter henne. Dette er det jeg alltid har tenkt på at må bli med ut i et slikt tilfelle. Så hvis jeg må fylle inn de tre siste: 3 - Veska mi hadde nok gått på automatikken da den står ved utgangen, men den er igrunn ikke så viktig. Uansett kjekt å beholde bankkortene. 4 - Har en Jean Paul kjole jeg elsker, den passer til alle anledninger og jeg ville blitt veldig lei meg av å miste den 5 - Anonymkode: 80b77...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #18 Del Skrevet 14. november 2023 7 minutter siden, Mamajune11 said: Vi har oh shit-bag pakket i skapet. Er bare ta den og dra. vi også. Har litt klær, medisiner og mobillader i en sekk som det bare er å raske med seg. Så i tillegg til den ville jeg nappa med meg telefonen (hvor bankkort og førerkort sitter på i en lomme) og bilnøklene. Da kunne vi klart oss en liten stund på flukt. Hvis det var evakuering hvor vi kunne fått fraktet tingene våre til et trygt sted ville jeg tatt med bunaden min og bunaden til eldstejenta. Så mye arbeid som jeg og min mor har lagt ned i de plaggene så ville det vært trist å se de bli ødelagt av vann eller flammer. Ville også reddet ut musikkinstrumentet mitt, det er ganske uerstattelig. Anonymkode: 09d23...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #19 Del Skrevet 14. november 2023 ☝🏻️ Sorry, glemte å redigere numrene før jeg lagret. ☝🏻️ Anonymkode: 80b77...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #20 Del Skrevet 14. november 2023 Mobil, lader og noe å drikke 🙂. Har bankkort og førerkort i mobilen. Kanskje rasket med meg en bag med klær for å ha noen skift. Vi har viktige papirer, bunadsølv, gamle negativer til foto osv i en safe inni våpenskapet. Satser på at det er trygt. Anonymkode: 10706...e62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå