Gå til innhold

Hvordan trene seg til smalere midje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har alltid vært slank og veltrent, men jeg har aldri hatt smal midje. Når jeg trener får jeg lett en litt firkantet kroppsfasong. Jeg har brede hofter og en trent rumpe, men altså ikke midje. Vet jo at ved å øke muskelmasse på siden av magen så blir sidene større og ikke smalere. Så spørsmålet mitt er: hvilke øvelser ble jeg ta og hvilke bør jeg unngå for å få smalere midje/mer feminin fasong?

Anonymkode: 8ecf5...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan trene rygg, som gir illusjon av smalere midje. Man kan ikke trene den smalere

Anonymkode: a1281...467

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan trene rygg, som gir illusjon av smalere midje. Man kan ikke trene den smalere

Anonymkode: a1281...467

Trener godt med rygg 😊

Det er vel litt hvordan jeg bør trene for å unngå å bli så firkantet. Nå er jeg i opptrening etter fødsel igjen og nå når muskelmassen begynner å være på plass og alt fettet har forsvunnet ser jeg så maskulin ut… savner egentlig litt ekstra fett på kroppen, men jeg elsker å trene og liker å være i form og da forsvinner alt selv om jeg spiser godt. Samtidig merker jeg at når jeg først legger på meg havner det på magen fremfor rumpe og hofter. Har vel noe med alderen å gjøre 🙉

Så jeg ønsker å trene og holde meg i form, men ønsker samtidig å se feminin ut… kan vel kanskje ikke få alt man ønsker her i livet, men verdt å høre om noen har erfaringer. Vet jeg leste noe om dette en gang i tiden, altså hvordan man burde/ikke burde trene nettopp for å få smalere midje, men husker ikke hva det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare heller skal tenke at firkantet er bra? Mye lettere enn å endre medfødt anatomi.

Anonymkode: def39...664

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på å trene skuldre, rumpe og lår. Selve midjen handler lite om trening, men om vekt og fettprosent. Øker du muskelmassen på skuldre, rygg, rumpe og lår, så vil midjen fremstå som smalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren skuldre, rygg og rumpe - da vil økt muskelmasse i de områdene få midjen til å se smalere ut i forhold. Selve midjen kan du kun krympe med vektreduksjon og da risikerer du jo fort å miste vekt fra andre områder i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at alle kan få til endringer med trening, men man får ikke endret sin egen bygning med trening eller kirurgi.

Anonymkode: 5a3d4...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (13 timer siden):

Tren skuldre, rygg og rumpe - da vil økt muskelmasse i de områdene få midjen til å se smalere ut i forhold. Selve midjen kan du kun krympe med vektreduksjon og da risikerer du jo fort å miste vekt fra andre områder i tillegg

Taluno skrev (13 timer siden):

Fokuser på å trene skuldre, rumpe og lår. Selve midjen handler lite om trening, men om vekt og fettprosent. Øker du muskelmassen på skuldre, rygg, rumpe og lår, så vil midjen fremstå som smalene.

Trener godt på disse områdene og har bra muskelmasse der, men jobber aktivt for enda mer rumpe. Det jeg merker er at jeg også har fått mer muskelmasse på siden av magen, noe som har gjort midjen bredere enn tidligere. Jeg er veldig lettrent og bygger muskler raskt. Har bmi på 20 og ganske lav fettprosent. Minimalt med fett i midjeområdet, så ikke noe å trene vekk der. Ønsker heller ikke å bli enda mer bredskuldret enn jeg er da jeg er ganske bredskuldret fra før og er 173 cm høy. Er vel kanskje litt derfor jeg savner å føle meg mer feminin. Føler meg mer feminin når jeg er litt lubben 🙉

Målene mine er 96-71-94 og skulle jo veldig gjerne ha fått ned midja 5 cm for å virke mer feminin. Men må vel bare godta kroppen som den er så lenge jeg fortsetter å trene såpass aktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2023 den 11.59):

Kanskje du bare heller skal tenke at firkantet er bra? Mye lettere enn å endre medfødt anatomi.

Anonymkode: def39...664

Ja, skal jobbe med å snu tankegangen 🙃

Det er bare litt kjipt at noe jeg liker å gjøre så godt (trene) skal gjøre at jeg ikke føler meg fin. Litt derfor jeg ønsket veiledning til hvordan fortsette å trene, men likevel beholde det feminine. Når blir jeg mindre og mindre feminin etter hvert som jeg trener (tenker da utelukkende forhold mellom pupper - midje - rumpe). Har feminine armer og bein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dette sitter mest i hodet ditt. Sett pris på og vært stolt av en sterk og funksjonell kropp som appåtil har båret frem et barn! 

Anonymkode: 5a1fc...605

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som dette sitter mest i hodet ditt. Sett pris på og vært stolt av en sterk og funksjonell kropp som appåtil har båret frem et barn! 

Anonymkode: 5a1fc...605

Ja, det gjør nok det. Har båret frem 3 barn uten noe særlig problemer og har en sterk kropp som fungerer 😊 bør vel kanskje fokusere på det fremfor hvordan jeg ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør trening som vanlig og sats heller på korsett for smalere midje.

Anonymkode: e3591...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 12.48):

Trener godt på disse områdene og har bra muskelmasse der, men jobber aktivt for enda mer rumpe. Det jeg merker er at jeg også har fått mer muskelmasse på siden av magen, noe som har gjort midjen bredere enn tidligere. Jeg er veldig lettrent og bygger muskler raskt. Har bmi på 20 og ganske lav fettprosent. Minimalt med fett i midjeområdet, så ikke noe å trene vekk der. Ønsker heller ikke å bli enda mer bredskuldret enn jeg er da jeg er ganske bredskuldret fra før og er 173 cm høy. Er vel kanskje litt derfor jeg savner å føle meg mer feminin. Føler meg mer feminin når jeg er litt lubben 🙉

Målene mine er 96-71-94 og skulle jo veldig gjerne ha fått ned midja 5 cm for å virke mer feminin. Men må vel bare godta kroppen som den er så lenge jeg fortsetter å trene såpass aktivt. 

Feminint nok i massevis. Den eneste sperra i den sammenheng sitter  i hodet. Skal du bli  enda mer feminin kroppslig så kan det gjøres med å legge på deg et par kilo.  Det gir et litt mykere utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (45 minutter siden):

Feminint nok i massevis. Den eneste sperra i den sammenheng sitter  i hodet. Skal du bli  enda mer feminin kroppslig så kan det gjøres med å legge på deg et par kilo.  Det gir et litt mykere utseende. 

Ja, det er det jeg selv kjenner på også, men strever som sagt med å legge på meg hvis jeg skal fortsette å trene aktivt til tross for at jeg spiser næringstett og kaloririk mat. 

Men ja, det er nok hodet jeg må jobbe med, ikke kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også du må jobbe med å godta kroppen din som den er, du høres flott og sterk ut. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Kibbe Body Types, det er kanskje det verktøyet som har gitt meg størst selvtillitsboost av alt jeg har kommet over hittil i livet. 

Jeg gjetter på at du ligger i Natural-familien, kanskje du er Flamboyant Natural? De er sterke og flotte kvinner, som supermodellene på 80-tallet. Alle typer kropper er vakre på sin måte og jeg fikk ihvertfall et kjempeløft av å finne ut hva jeg er (Natural). Har alltid følt meg lite feminin og "firkantet", men nå har jeg begynt å like kroppen min og føle meg vel i klær, fordi jeg skjønner hva jeg kler og hvordan akkurat jeg kan se flott ut som jeg er! 🥰

Sjekk ut noen av videoene til Aly Art på YouTube:

Nå vet jeg ikke sikkert at du er Flamboyant Natural altså, og jeg tror også at mange kan ligge mellom to typer, men det er et sted å begynne, kanskje du også kan finne glede over det som gjør deg unik her? 🥰

Anonymkode: 89f2a...e11

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også du må jobbe med å godta kroppen din som den er, du høres flott og sterk ut. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Kibbe Body Types, det er kanskje det verktøyet som har gitt meg størst selvtillitsboost av alt jeg har kommet over hittil i livet. 

Jeg gjetter på at du ligger i Natural-familien, kanskje du er Flamboyant Natural? De er sterke og flotte kvinner, som supermodellene på 80-tallet. Alle typer kropper er vakre på sin måte og jeg fikk ihvertfall et kjempeløft av å finne ut hva jeg er (Natural). Har alltid følt meg lite feminin og "firkantet", men nå har jeg begynt å like kroppen min og føle meg vel i klær, fordi jeg skjønner hva jeg kler og hvordan akkurat jeg kan se flott ut som jeg er! 🥰

Sjekk ut noen av videoene til Aly Art på YouTube:

Nå vet jeg ikke sikkert at du er Flamboyant Natural altså, og jeg tror også at mange kan ligge mellom to typer, men det er et sted å begynne, kanskje du også kan finne glede over det som gjør deg unik her? 🥰

Anonymkode: 89f2a...e11

Se der ja! Dette er min type kropp. Tusen takk 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det jeg selv kjenner på også, men strever som sagt med å legge på meg hvis jeg skal fortsette å trene aktivt til tross for at jeg spiser næringstett og kaloririk mat. 

Men ja, det er nok hodet jeg må jobbe med, ikke kroppen.

Trener du for mye?

Gunde Svan har visstnok sagt om hvorfor han ikke  trente mer: "Skulle jag trena mer, da måste jag eta mer, og skulle jag eta mer, då kreks jag".

Du kan få inn en del kalorier i drikke også, f.eks juice, sukkerholdig saft/brus, kaffelatte...

Jeg kan forresten forestille meg hvordan du ser ut: Veltrent og elegant. Jeg skulle ønske jeg var mer veltrent og elegant selv ;)   Konklusjon, fortsett å vær slik du er (jeg tror det var en berømt fotballtrener som sa "never change a winning team")

Hvorfor være så innmari feminin. Du er fysisk sterk, og det er faktisk en sterk side! De gutta som blir skremt av det trenger du ikke.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (9 minutter siden):

Trener du for mye?

Gunde Svan har visstnok sagt om hvorfor han ikke  trente mer: "Skulle jag trena mer, da måste jag eta mer, og skulle jag eta mer, då kreks jag".

Du kan få inn en del kalorier i drikke også, f.eks juice, sukkerholdig saft/brus, kaffelatte...

Jeg kan forresten forestille meg hvordan du ser ut: Veltrent og elegant. Jeg skulle ønske jeg var mer veltrent og elegant selv ;)   Konklusjon, fortsett å vær slik du er (jeg tror det var en berømt fotballtrener som sa "never change a winning team")

Hvorfor være så innmari feminin. Du er fysisk sterk, og det er faktisk en sterk side! De gutta som blir skremt av det trenger du ikke.

Neida, men jeg er veldig lettrent og har naturlig høy forbrenning. Trener 3 dager i uka (løping og styrke). Trener jo litt for å ha en «sterk kropp», men mest for psyken sin del. Er rett og slett avhengig av et fysisk utløp ( i tillegg til sex) for å ha det bra.

Jeg har en mann som forguder kroppen min, så det er ikke et problem. Det er mest for min egen del egentlig. Hvordan jeg føler meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, men jeg er veldig lettrent og har naturlig høy forbrenning. Trener 3 dager i uka (løping og styrke). Trener jo litt for å ha en «sterk kropp», men mest for psyken sin del. Er rett og slett avhengig av et fysisk utløp ( i tillegg til sex) for å ha det bra.

Jeg har en mann som forguder kroppen min, så det er ikke et problem. Det er mest for min egen del egentlig. Hvordan jeg føler meg. 

Og nå føler du deg sterk, veltrent..., kos deg med den følelsen, og hold på den i 80 år til :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...