AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg får veldig tørr og sår hodebunn, sånn at det legger seg flak av tørr hud helt nede ved røttene , når det klør blir det også blødende sår. I tillegg er håret , spesielt på vinteren ekstremt statisk. Har noen erfaring med gode produkter eller andre tips? Anonymkode: 8a662...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Del Skrevet 13. november 2023 Gå til legen og få kortison flytende til hårbunn. Fungoral shampo og Elocon flytende hårsalve. Anonymkode: 1db7d...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #3 Del Skrevet 14. november 2023 Apotek, ikke frisør. Daxxin har god shampo mot tørr og kløende hodebunn. Jeg har også hatt god hjelp av Tea Tree serum til hodebunnen. Anonymkode: 44e12...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #4 Del Skrevet 14. november 2023 jeg ville unngått kortison i allefall! Det er "djevelens medisin" i alle former.. Anonymkode: e9cb6...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #5 Del Skrevet 14. november 2023 Hudlege Anonymkode: 75917...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #6 Del Skrevet 14. november 2023 Har samme problem. Prøver nå sjampo fra Vossabia, føler den hjelper mer enn alt annet jeg har prøvd. https://vossabia.no/products/sjampo-med-ville-urter Anonymkode: ac535...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #7 Del Skrevet 14. november 2023 Fungoral funker alltid på meg. Jeg får tørr/kløende hodebunn et par ganger i håret. Kløen går vekk etter én vask med fungoral, og alt av flass forsvinner etter vask nummer 2. Tar to vasker med det på én uke, også én gang i uken i to uker. Anonymkode: fcb4f...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #8 Del Skrevet 14. november 2023 Fikk ekstrem tørr hodebunn av isotretinoin-medisin mot akne. Brukte et produkt (en slags gelé) fra Aco som hette intensive dry scalp treatment eller noe sånt. Funka veldig bra. De har sjampo i serien også. Anonymkode: a6751...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #9 Del Skrevet 14. november 2023 Har du veldig tørr luft hjemme? Det kan hjelpe med en luftfukter 😊 Anonymkode: 7ee67...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #10 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): jeg ville unngått kortison i allefall! Det er "djevelens medisin" i alle former.. Anonymkode: e9cb6...ba1 Det funker i allefall, i motsetning til alle mildere ting man heller har blitt anbefalt de siste 10 årene. Anonymkode: eb306...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #11 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har også hatt god hjelp av Tea Tree serum til hodebunnen. Jeg har faktisk brukt den der hodebunnserien til Tea Tree. Jeg følte jeg brukte en slags krem, men det må vel ha vært balsam. Jeg kjøpte den faktisk på normal. Det fungerte veldig fint. Men det sved litt...men det var jo fordi det var sårt i utgangspunktet. Anonymkode: 06a9c...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 14. november 2023 #12 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg sliter med det samme. På grunn av psoriasis så bruker jeg Diprosalic Liniment. Det er reseptbelagt. Før jeg fikk diagnosen, så slet jeg mye med sår hodebunn og kløe. Ble anbefalt av frisør til å kjøpe noe som het I*M*U*N*A*L Mineral Tonic. Scalp revitalizer. Det inneholdt havmineralsalt og menthol. Mener det var et Kadus produkt. Det hjalp meg veldig.Nå er det ikke sikkert at det eksisterer i dag, men kan jo innom en frisør å spørre om de har noe for sår hodebunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #13 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg ville unngått kortison i allefall! Det er "djevelens medisin" i alle former.. Anonymkode: e9cb6...ba1 Jepp, fikk masse sår i hodebunnen av Elocon kortison, hodebunnen var vond og øm å ta på. Anonymkode: 49385...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #14 Del Skrevet 14. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fungoral funker alltid på meg. Jeg får tørr/kløende hodebunn et par ganger i håret. Kløen går vekk etter én vask med fungoral, og alt av flass forsvinner etter vask nummer 2. Tar to vasker med det på én uke, også én gang i uken i to uker. Anonymkode: fcb4f...3cf Jeg har kløende hodebunn og er på min tredje uke med Fungoral, kløen er fortsatt der. Anonymkode: 49385...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2023 #15 Del Skrevet 14. november 2023 Definitivt hudlege Anonymkode: ad24d...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå