Gå til innhold

Er det vanlig å føle seg så "ustelt" og "ekkel"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ser liksom ikke for meg at folk med barn og jobb har tid til å dusje om morgenen? Vertfall ikke hver dag. Og har jo fått litr inntrykk her inne av at folk syns det er unødvendig å dusje hver dag..

Anonymkode: 5bcc9...2c3

100% alenemor her i 17 år. Har ikke gått en eneste dag uten å dusje om morgenen! 
Hvorfor tenker du at folk med barn ikke dusjer? 
Synes du setter opp en høyst urealistisk problemstilling!!

Jeg bruker som regel ikke hårføner etter hårvask, så sånn sett er det jo litt enklere, men å dusje og sminke meg er noe jeg prioriterer. Også da jeg hadde 2 helt små barn! 

Anonymkode: 89940...39c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Harlekin said:

Jeg skjønner ikke helt at dere føler dere så skitne om dere ikke dusjer om morgenen? Hvor skitten man egentlig bli i løpet av en natt? Men selvfølgelig, hvis man trives best med det og får tid til det, er det ikke noe problem. 

Jeg har forøvrig ingen tro på at man kan LUKTE at noen ikke har dusjet om morgenen. At man ikke har dusjet på dagesvis, ja, men ikke én dag. 

Jeg dusjer stort sett alltid om kvelden, eller om ettermiddagen hvis jeg har trent. Dusjer annenhver dag. 

Jeg kan noen ganger lukte at noen ikke har dusjet om morgenen. Det er en egen "sove-lukt" som kan sitte i. Det er også derfor jeg alltid dusjer om morgenen.

Anonymkode: 422a0...e1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan noen ganger lukte at noen ikke har dusjet om morgenen. Det er en egen "sove-lukt" som kan sitte i. Det er også derfor jeg alltid dusjer om morgenen.

Hm, jaja, hvis man har ekstra god nese og er veldig tett på noen, så kanskje. Uansett er det vel ikke så ille? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid hver morgen, jeg er veldig varm av meg om natten. Men det er en kjapp 1-2 minutters dusj. Vasker håret hver 2-3 dag. Alltid dusjet om morgenen, uansett om jeg har hatt baby eller småbarn. 

Anonymkode: 4597f...87a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at de fleste dropper dusj om morgenen?

Anonymkode: f24d2...18c

Mange som dusjer om kvelden. Ikke alle har tid å dusje om morgenen med hund og barn og jobb. 

Anonymkode: ba0e1...94b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Harlekin said:

Hm, jaja, hvis man har ekstra god nese og er veldig tett på noen, så kanskje. Uansett er det vel ikke så ille? 

Jeg synes det er uhygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du er ganske opptatt av eget  utseende? Type ekstremt siden du må ha perfekt hår før du kan gå ut. Høres slitsomt ut å ha det sånn. 

Personlig vasker jeg ikke håret mer enn 3-4 ganger i mnd. Fukter med spray de dagene jeg skal noe som gjør at jeg må strigles. 

Anonymkode: 3347e...aee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men da tenker jeg det har med hygiene generelt og ikke nødvendigvis dusjen som ikke ble gjort om morgenen. Mange har skittent sengetøy og merker ikke det selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener. Når man selv lukter såpe og er helt ren, så kjenner man jo bedre helt normal kroppslukt hos andre. Men det er jo fordi du har fjerna din egen naturlige lukt, ikke fordi det er feil at andre har sin. 

Dette med å dusje hver dag er jo ikke bra for noen. At noen velger å gjøre det, får være deres sak. Men det er altså ikke nødvendig. At mennesker skal lukte parfyme i stedet for menneske, er jo noe noen har funnet på. 

TS, jeg syns det høres ut som at du selv synes dette vaskeregimet ditt er slitsomt. Det å ikke kunne gå på butikken en gang uten en dusj og at håret ligger perfekt, høres jo nesten litt tvangsprega ut. Men det er bare tankene dine som står i veien for deg her. Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt å utfordre det der i små steg av gangen. Friheten til å bevege deg fritt uten et sånt oppheng på om du lukter godt eller ser stelt ut venter på andre siden. Det er deiligere enn å MÅTTE gjøre alle disse tingene altså. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

100% alenemor her i 17 år. Har ikke gått en eneste dag uten å dusje om morgenen! 

Jeg bruker som regel ikke hårføner etter hårvask, så sånn sett er det jo litt enklere, men å dusje og sminke meg er noe jeg prioriterer. Også da jeg hadde 2 helt små barn! 

Her hører jeg mye forskjellig. Vi har lang reisevei til jobb, og må stå opp kl kvart over 4 om natta hvis alle 5 skal dusje om morgenen og hunden skal ut. Det er stort sett aldri ett problem å dusje før man legger seg. Man lukter ikke av det, men er heller ikke skitten med mindre sengetøyet er skittent eller man svetter mye. Jeg dusjer også innimellom om morgenen, men som oftest om kvelden. Jeg dusjer om morgenen de dagene jeg vasker håret. 
Barna dusjet alltid om kvelden da de var små. Som ungdommer dusjer de på eget initiativ om morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde generelt følt meg ganske skitten om jeg ikke fikk vasket meg nedentil og sånn også liksom.

Jeg er sånn at jeg MÅ dusje hver morgen/dag før jeg evt drar noe sted. Og når jeg dusjer så må jeg også vaske håret. Om jeg bare skulle stått opp og stelt meg sånn som sikkert de fleste gjør så hadde jeg følt meg skikkelig ufresh resten av dagen. 

Sier du da at de som ikke dusjer om morgen, er ufreshe og skitne? Eller er du så spesiell at  det kun gjelder deg?

Anonymkode: c104d...89f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også dusje og vaske håret hver dag, ikke noe rart med det. 

Anonymkode: a624e...601

Jo, at man må er veldig rart.

Anonymkode: 9db17...e46

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (13 timer siden):

Så slitsomt det må være for deg! Jeg kunne gått på butikken i pysjamas, og sminker meg bare et par ganger i måneden. Har jeg flokete går, og føler meg uggen, så sier jeg bare til folk at jeg har vært på hyttetur. 

Da måtte jeg sagt til folk at jeg har vært på hytta hver dag. Flokete hår og føle seg uggen, eneste som hjelper meg da er å komme meg i dusjen ❤️

Anonymkode: 787eb...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle friske, voksne mennesker svetter ca. en halvliter hver natt, så dusj om morgenen ser jeg på som en selvfølge. Hvem vil gå rundt hele dagen med et lag nattesvette på seg liksom....

Anonymkode: 1fe13...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nesten utrolig at du har hatt tilgang til dusj i over 6205 dager i strekk og faktisk brukt den hver eneste gang. Syk eller ikke, på reise eller ikke. Fjelltur eller ikke.

Impresdive

Anonymkode: 9db17...e46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer kroppen hver kveld og dusjer håret annenhver-tredje dag (bruker tørrsjampo). 

Dere som dusjer hver morgen; Dusjer dere på kveldstid i tillegg? Eller tar dere kun morgendusjen? Hvordan gjør dere det etter trening/fysisk aktivitet utpå dagen/ettermiddagene? Går dere rundt utendørs med vått hår?

Hadde jeg dusjet morgen OG kveld hadde jeg blitt knusktørr og gusten i huden.

Hadde nok også følt meg mer skitten av å dusje på morgen og ta en "kort dusj" eller "klut vask" på kveldstid etter trening o.l. , men alt er vel en vanesak. Jeg syns ikke andre som gjør det er "skitten", men jeg er ikke vant til det. 

Anonymkode: 11d88...9bb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg dusjer kroppen hver kveld og dusjer håret annenhver-tredje dag (bruker tørrsjampo). 

Dere som dusjer hver morgen; Dusjer dere på kveldstid i tillegg? Eller tar dere kun morgendusjen? Hvordan gjør dere det etter trening/fysisk aktivitet utpå dagen/ettermiddagene? Går dere rundt utendørs med vått hår?

Hadde jeg dusjet morgen OG kveld hadde jeg blitt knusktørr og gusten i huden.

Hadde nok også følt meg mer skitten av å dusje på morgen og ta en "kort dusj" eller "klut vask" på kveldstid etter trening o.l. , men alt er vel en vanesak. Jeg syns ikke andre som gjør det er "skitten", men jeg er ikke vant til det. 

Jeg dusjer på morgenen og dusjer ikke på kvelden, bortsett fra hvis jeg har trent.

Ja, jeg går utendørs med vått hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg ikke skitten, så jeg dusjer av meg dagen på kvelden. På morgenen tar jeg en enkel kattevask. 

Anonymkode: cd877...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg dusjer på morgenen og dusjer ikke på kvelden, bortsett fra hvis jeg har trent.

Ja, jeg går utendørs med vått hår.

Blir du ikke kald?? 🥶 Hadde jeg gjort det her jeg bor (allerede -11) så hadde håret mitt fryst og hvis jeg har lue over vått hår føler jeg at jeg får skikkelig lue sveis 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...