AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #1 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er sånn at jeg MÅ dusje hver morgen/dag før jeg evt drar noe sted. Og når jeg dusjer så må jeg også vaske håret. Om jeg bare skulle stått opp og stelt meg sånn som sikkert de fleste gjør så hadde jeg følt meg skikkelig ufresh resten av dagen. Greia er jo at dette hemmer meg jo en del i hverdagen. Om jeg virkelig skal være rask så bruker jeg jo kanskje en halvtime på å gjøre meg klar. Og syns ikke det er så mye når det er inkludert hårvask/sminke/hårføner osv. Men jeg tar meg stort sett lengre tid fordi jeg kan. Jeg føler rett og slett ikke jeg har noe annet valg enn å dusje hver morgen. Håret mitt hadde jo vært helt umulig å fått på plass om det ikke var vått fra start av.. Men jeg føler jo det hemmer meg litt at jeg ikke bare kan dra på butikken etter en liten kikk i speilet og tannpuss liksom.. Er jeg veldig unormal? Jeg hadde generelt følt meg ganske skitten om jeg ikke fikk vasket meg nedentil og sånn også liksom. Anonymkode: 5bcc9...2c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #2 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er sånn at jeg MÅ dusje hver morgen/dag før jeg evt drar noe sted. Og når jeg dusjer så må jeg også vaske håret. Om jeg bare skulle stått opp og stelt meg sånn som sikkert de fleste gjør så hadde jeg følt meg skikkelig ufresh resten av dagen. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Hvor har du det fra at de fleste dropper dusj om morgenen? Anonymkode: f24d2...18c 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 13. november 2023 #3 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er mere sånn om kvelden. At jeg må få dusjet og være ren før jeg legger meg. Men også fordi jeg har en del smerter i kroppen, som kommer seg etter en varm dusj. Da sover jeg mye bedre. Ekstremt sjeldent at jeg dusjer om morgenen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #4 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor har du det fra at de fleste dropper dusj om morgenen? Anonymkode: f24d2...18c Ser liksom ikke for meg at folk med barn og jobb har tid til å dusje om morgenen? Vertfall ikke hver dag. Og har jo fått litr inntrykk her inne av at folk syns det er unødvendig å dusje hver dag.. Anonymkode: 5bcc9...2c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #5 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg dusjer aldri om morgenen. Jeg dusjen kveld. Og ikke hver kveld heller. For da blir jeg så tørr og det klør over hele kroppen. Men jeg brur meg om utseende jeg å. Seer meg i speilet før jeg drar ut døra. Har blitt flinkere til å bruke mindre sminke hvis jeg ikke skal på jobb. Anonymkode: c7af1...908 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 13. november 2023 #6 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser liksom ikke for meg at folk med barn og jobb har tid til å dusje om morgenen? Vertfall ikke hver dag. Og har jo fått litr inntrykk her inne av at folk syns det er unødvendig å dusje hver dag.. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Jeg dusjer så og si hver dag. Men om kvelden før jeg legger meg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg må også dusje og vaske håret hver dag, ikke noe rart med det. Anonymkode: a624e...601 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 13. november 2023 #8 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er sånn at jeg MÅ dusje hver morgen/dag før jeg evt drar noe sted. Og når jeg dusjer så må jeg også vaske håret. Om jeg bare skulle stått opp og stelt meg sånn som sikkert de fleste gjør så hadde jeg følt meg skikkelig ufresh resten av dagen. Greia er jo at dette hemmer meg jo en del i hverdagen. Om jeg virkelig skal være rask så bruker jeg jo kanskje en halvtime på å gjøre meg klar. Og syns ikke det er så mye når det er inkludert hårvask/sminke/hårføner osv. Men jeg tar meg stort sett lengre tid fordi jeg kan. Jeg føler rett og slett ikke jeg har noe annet valg enn å dusje hver morgen. Håret mitt hadde jo vært helt umulig å fått på plass om det ikke var vått fra start av.. Men jeg føler jo det hemmer meg litt at jeg ikke bare kan dra på butikken etter en liten kikk i speilet og tannpuss liksom.. Er jeg veldig unormal? Jeg hadde generelt følt meg ganske skitten om jeg ikke fikk vasket meg nedentil og sånn også liksom. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Nei, du er helt normal. Digg og nødvendig m/dusj eller vask oppe og nedentil.(om det så er med fuktig klut og uten sepe nedentil som jo er det riktige å gjøre) De fleste har en jobb å ta hensyn til og for sitt eget velværes skyld og i møte med dine omgivelser så er det vesentlig å være ren og velstelt. Den dagen man gir beng er det noe galt/sykelig. Dusjer og steller meg morgen og kveld jeg. Prøver å være flink å smøre kroppen m/fukt.krem. 🤗♥️🚿🛀 Endret 13. november 2023 av Rødstrupa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #9 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg, mannen min dusjer hver kveld og morgen. Tror ikke det ene er mer unormalt eller normalt enn det andre. Anonymkode: 5ba7a...c6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #10 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er akkurat lik. Men i motsetning til deg så ser jeg ikke på det som et "problem" å ta tid til å dusje, vaske håret og stelle seg hver morgen. Det er bare en vane. Og for å være helt ærlig så lukter jeg VELDIG godt de jeg omgås som ikke gidder morgendusjen. Selv om de sannsynligvis ikke tror det selv. Så jeg definerer min hygiene som noe veldig positivt. Har mest med det å gjøre, ikke bare hva du gjør, men hvordan du velger å definere det. Anonymkode: 24588...70c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Del Skrevet 13. november 2023 Dusjer hver morgen, og noen ganger kveld i tillegg dersom jeg har trent. Men dette er da gjerne kjappe 3-min dusjer. Vasker håret kun 1-2 ganger i uka og da skrubber jeg også kroppen og bruker mer tid i dusjen. Hadde også følt meg ufresh hvis jeg ikke dusjet hver dag, men sikkert litt vanesak. Et tips hvis du ikke vil vaske håret hver dag er å væte det med lit vann (på børste eller med sprayflaske) også style det. Det går raskere og dersom du ikke trener mye å blir svett, trenger du sikkert ikke føle deg ufresh av å ikke vaske håret hver dag. Anonymkode: 80956...371 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er akkurat lik. Men i motsetning til deg så ser jeg ikke på det som et "problem" å ta tid til å dusje, vaske håret og stelle seg hver morgen. Det er bare en vane. Og for å være helt ærlig så lukter jeg VELDIG godt de jeg omgås som ikke gidder morgendusjen. Selv om de sannsynligvis ikke tror det selv. Så jeg definerer min hygiene som noe veldig positivt. Har mest med det å gjøre, ikke bare hva du gjør, men hvordan du velger å definere det. Anonymkode: 24588...70c Hvordan kan du lukte det?? Jeg dusjer hver morgen, men kan ikke l u k t e om andre ikke gjør det! 😅 Jeg lukter selvfølgelig om noen lukter skikkelig svette, men om en person ikke dusjet i går, kan jeg ikke kjenne. Er det noe spesielt med nesa di? 😂 Anonymkode: a776e...b92 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #13 Del Skrevet 13. november 2023 Ok, godt å høre at andre gjør det samme 😅 Har vel bare litt inntrykk av at andre liksom bare kan børste håret og sette det opp så er de liksom klar 😅 Jeg liker jo veldig å føle meg ren, at jeg lukter godt og generelt er velstelt. Men føler kanskje at det er litt dumt at jeg føler jeg ikke kan gå ut av huset før jeg har hatt morgenrutinen min. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 13. november 2023 #14 Del Skrevet 13. november 2023 Så slitsomt det må være for deg! Jeg kunne gått på butikken i pysjamas, og sminker meg bare et par ganger i måneden. Har jeg flokete går, og føler meg uggen, så sier jeg bare til folk at jeg har vært på hyttetur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #15 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg dusjer ALDRI om morgenen. Dusjer heller ikke hver dag(vel, nå har jeg kontorjobb da). Står opp sånn 30 min før jeg skal med bussen og rekker da klutvask under armer, nedentil osv., tannpuss, sminking(kun mascara og fylle i bryna litt) og børste hår, påkledning og tusle til busstoppet. Jeg kan fint gå ut i joggebukse, usminka med litt fet hestehale og handle sjokkis på en søndag, gir katten:P En ting er å roe ned på dusjinga(ikke bra for hverken hud, hår, økonomi eller miljø!), men hva slags frisyre har du? Kunne du hatt noe mer lettvint? Og hvor stylet må det uansett være for hverdags? For meg personlig er langt hår langt enklere enn kort hår(det var et leven uten sidestykke og måtte vaskes, fønes og glattes hver bidige dag!). Kan du forberede andre ting som klær, mat osv. dagen før? Anonymkode: 99a43...ebf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #16 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg er helt motsatt, gir blanke i hvordan jeg ser ut om morgenen. Bare får på meg klær og håret i hestehale, pusser tenner og har på noe klær jeg finner. Bryr meg ikke... Må være et formelt møte om jeg skal orke noe mer. Anonymkode: cc4ee...6d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #17 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ser liksom ikke for meg at folk med barn og jobb har tid til å dusje om morgenen? Vertfall ikke hver dag. Og har jo fått litr inntrykk her inne av at folk syns det er unødvendig å dusje hver dag.. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Tre barn og full jobb. Dusjer og vasker håret hver morgen.. Går fint, men må stå opp en halvtime før. Anonymkode: cecc5...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #18 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg dusjer alltid om morgenen, hadde følt meg skitten og ekkel hvis ikke. Men jeg dusjer ikke håret hver dag. Jeg dusjer det annenhverdag Tredjehverdag hvis jeg bare skal være hjemme. Anonymkode: 422a0...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #19 Del Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg dusjer ALDRI om morgenen. Dusjer heller ikke hver dag(vel, nå har jeg kontorjobb da). Står opp sånn 30 min før jeg skal med bussen og rekker da klutvask under armer, nedentil osv., tannpuss, sminking(kun mascara og fylle i bryna litt) og børste hår, påkledning og tusle til busstoppet. Jeg kan fint gå ut i joggebukse, usminka med litt fet hestehale og handle sjokkis på en søndag, gir katten:P En ting er å roe ned på dusjinga(ikke bra for hverken hud, hår, økonomi eller miljø!), men hva slags frisyre har du? Kunne du hatt noe mer lettvint? Og hvor stylet må det uansett være for hverdags? For meg personlig er langt hår langt enklere enn kort hår(det var et leven uten sidestykke og måtte vaskes, fønes og glattes hver bidige dag!). Kan du forberede andre ting som klær, mat osv. dagen før? Anonymkode: 99a43...ebf Jeg har bare rett hår med pannelugg på siden. Setter det alltid opp i hestehale. Så det er ikke mye styr med det utenom at jeg må føne det. Men om jeg ikke hadde vaska det så hadde det jo stått til alle kanter. Så måtte jo hatt vann i det uansett for å få det på plass. Og da er det nesten mindre styr å bare vaske hele. Bruker ikke lang tid på vask siden jeg bare bruker shampo. Syns også det er greit å vaske det sånn at det er i håndkle mens jeg sminker meg. Har alt klart ellers om morgenen. Så det er jo bare dette med dusj og sminking jeg føler er litt "styr". Men når det får meg til å føle meg vel resten av dagen så er det jo på en måte verdt det. Anonymkode: 5bcc9...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 14. november 2023 #20 Del Skrevet 14. november 2023 Jeg skjønner ikke helt at dere føler dere så skitne om dere ikke dusjer om morgenen? Hvor skitten man egentlig bli i løpet av en natt? Men selvfølgelig, hvis man trives best med det og får tid til det, er det ikke noe problem. Jeg har forøvrig ingen tro på at man kan LUKTE at noen ikke har dusjet om morgenen. At man ikke har dusjet på dagesvis, ja, men ikke én dag. Jeg dusjer stort sett alltid om kvelden, eller om ettermiddagen hvis jeg har trent. Dusjer annenhver dag. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå