Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #121 Skrevet 16. november 2023 Enda en tulling skrev (1 time siden): Ok, flisespikker, jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, så jeg prøver igjen: Når Nettavisen påstår at det ikke er en "psykotisk tvangshandling" så er det en stråmann, siden ingen, meg bekjent, har hevdet at det var psykose med i bildet, og dermed heller ingen strafferettslig utilregnelighet. Ok? Argumentet om at det settes opp en stråmann har noe validitet, men kun noe. Når så mange unnskylder Moxnes med at hans psykiske helse var ansvarlig for dette, så forsvinner det meste av validiteten. 4 3
Warum Skrevet 16. november 2023 #122 Skrevet 16. november 2023 Søviknes sitt offer er nå død. MeToo-grisen Giske er tilbake i politikken. Erna og gubben får ingen konsekvenser. Men en fyr som har nasket småvarer, selv går av som partileder pga disse småtingene, og står fram med en svært stigmatisert psykisk lidelse blir hetset med. Jeg fatter det ikke. Er det fordi folk er uenig med politikken til partiet han ledet, og tar det ut på han som person (som ligger nede) nå? Er det fordi han var utrolig flink i jobben sin, og endelig kan dere fråtse i litt ulykke for han? 4 4 12
Tiuren Skrevet 16. november 2023 #123 Skrevet 16. november 2023 6 minutter siden, Warum said: Søviknes sitt offer er nå død. MeToo-grisen Giske er tilbake i politikken. Erna og gubben får ingen konsekvenser. Men en fyr som har nasket småvarer, selv går av som partileder pga disse småtingene, og står fram med en svært stigmatisert psykisk lidelse blir hetset med. Jeg fatter det ikke. Er det fordi folk er uenig med politikken til partiet han ledet, og tar det ut på han som person (som ligger nede) nå? Er det fordi han var utrolig flink i jobben sin, og endelig kan dere fråtse i litt ulykke for han? Nå må du slutte, tror du Søviknes er eneste som har benyttet anledningen i ungdomspartiene? Du har nok rett i at nevnte dame er død, og det er i noen tilfeller dypt tragisk, men hva spekulerer du egentlig i? 4 1
Warum Skrevet 16. november 2023 #124 Skrevet 16. november 2023 Tiuren skrev (14 minutter siden): Nå må du slutte, tror du Søviknes er eneste som har benyttet anledningen i ungdomspartiene? Du har nok rett i at nevnte dame er død, og det er i noen tilfeller dypt tragisk, men hva spekulerer du egentlig i? Poenget mitt var at Moxnes får ufortjent mye tyn for små forbrytelser som til og med skyldes en psykisk sykdom. Mens andre har gjort ekstremt mye verre ting, men tas raskt inn i varmen igjen. Spekulerer? Er det en unnskyldning, eller noe positivt, at Søviknes ikke er den eneste som har forgrepet seg på ungdommer? Den jenta ble innlagt på psykiatrisk to uker etter overgrepet. Giske er tilbake i politikken. Moxnes har stjålet briller og mat, grunnet en stigmatisert lidelse. Kritiserer du folk med edderkoppfobi fordi de ikke tør å gå ned i kjelleren? Eller er det en psykisk lidelse det er lettere å ha medfølelse med det kanskje. 5 1 2
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #125 Skrevet 16. november 2023 (endret) Warum skrev (26 minutter siden): Søviknes sitt offer er nå død. MeToo-grisen Giske er tilbake i politikken. Erna og gubben får ingen konsekvenser. Men en fyr som har nasket småvarer, selv går av som partileder pga disse småtingene, og står fram med en svært stigmatisert psykisk lidelse blir hetset med. Jeg fatter det ikke. Er det fordi folk er uenig med politikken til partiet han ledet, og tar det ut på han som person (som ligger nede) nå? Er det fordi han var utrolig flink i jobben sin, og endelig kan dere fråtse i litt ulykke for han? *Misbruker sykmeldingsordningen, bidrar til ytterligere stigmatisering av psykisk sykdom for å unnskylde egen kriminalitet. Kjernekar. Endret 16. november 2023 av Spissrotte 5 2
Warum Skrevet 16. november 2023 #126 Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (1 minutt siden): *Misbruker sykmeldingsordningen, bidrar til ytterligere stigmatisering av psykisk sykdom for å unnskylde egen kriminalitet. Kjernekar. Ingen har kalt han en kjernekar. Ikke stemmer jeg rødt heller. Hvordan bidrar han til ytterligere stigmatisering? Han står fram og viser hvor stusselig lidelsen er. Selv ham, som har alt å tape, klarte ikke å stå i mot. Om noe, kan folk finne støtte og fellesskap når framstående folk står fram med samme lidelse som seg selv. De som bidrar til ytterlig stigmatisering av lidelsene er jo dere her inne, som latterliggjør ham, som mener han misbruker sykemeldingsordningen, kaller ham navn og ikke viser noe som helst empati for en mann som ligger nede og faktisk innrømmer at han har en diagnose. 3 2
Tiuren Skrevet 16. november 2023 #127 Skrevet 16. november 2023 1 minutt siden, Warum said: Poenget mitt var at Moxnes får ufortjent mye tyn for små forbrytelser som til og med skyldes en psykisk sykdom. Mens andre har gjort ekstremt mye verre ting, men tas raskt inn i varmen igjen. Spekulerer? Er det en unnskyldning, eller noe positivt, at Søviknes ikke er den eneste som har forgrepet seg på ungdommer? Den jenta ble innlagt på psykiatrisk to uker etter overgrepet. Giske er tilbake i politikken. Moxnes har stjålet briller og mat, grunnet en stigmatisert lidelse. Kritiserer du folk med edderkoppfobi fordi de ikke tør å gå ned i kjelleren? Eller er det en psykisk lidelse det er lettere å ha medfølelse med det kanskje. Nå er du alvorlig ute å sykler, det er ingen her (og i alle fal ikke meg) som forsvarer eller unnskylder overgrep. Du virker veldig opptatt av Søviknes saken, og påberoper deg å kjenne detaljer som jeg aldri har sett i pressen. Men den er uansett ikke relevant for denne saken, det er hva man vel kaller en avledning og en stråmann. Siden du er så vel bevandret i historier rundt politiske feilskjær og grunnstøtinger, hvem har stilt Hr. Moxnes sin diagnose? Og hvordan fikk han så raskt tilgang på psykolog hjelp? 9 2
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #128 Skrevet 16. november 2023 Warum skrev (Akkurat nå): Ingen har kalt han en kjernekar. Ikke stemmer jeg rødt heller. Hvordan bidrar han til ytterligere stigmatisering? Han står fram og viser hvor stusselig lidelsen er. Selv ham, som har alt å tape, klarte ikke å stå i mot. Om noe, kan folk finne støtte og fellesskap når framstående folk står fram med samme lidelse som seg selv. De som bidrar til ytterlig stigmatisering av lidelsene er jo dere her inne, som latterliggjør ham, som mener han misbruker sykemeldingsordningen, kaller ham navn og ikke viser noe som helst empati for en mann som ligger nede og faktisk innrømmer at han har en diagnose. Er du enda en av de som kaller ham kleptoman, selv om han ikke har sagt at han er det? 5 2
O Rakel Skrevet 16. november 2023 #129 Skrevet 16. november 2023 Athod skrev (På 13.11.2023 den 16.17): Hvordan er det mulig å bli tatt 5 ganger på et par måneder? Han virka jo ganske så proff på overvåkingskamera fra flyplassen. Virker konstruert. Ikke tatt før og nå i ett sett? 2 1
norw Skrevet 16. november 2023 #130 Skrevet 16. november 2023 I slike tilfeller bør man miste plassen på Stortinget. 6 1
Grüner Skrevet 16. november 2023 #131 Skrevet 16. november 2023 Hulderen skrev (På 14.11.2023 den 15.24): Jeg er overrasket over at ikke alle påstandene om at Moxnes er kleptoman er moderert bort. For det er kun det det er, påstander. Det er ikke noe poeng i å diskutere kleptomani i denne tråden før det er offentliggjort at det faktisk er det han lider av. Det vi vet er at han påberoper seg psykiske utfordringer, som er uspesifiserte. Vi vet også at han har latt seg sykemelde - igjen, i stedet for å stå i det. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/psykologer-roser-apenheten-til-moxnes/16217465/ 2 1
Warum Skrevet 16. november 2023 #132 Skrevet 16. november 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): Nå er du alvorlig ute å sykler, det er ingen her (og i alle fal ikke meg) som forsvarer eller unnskylder overgrep. Du virker veldig opptatt av Søviknes saken, og påberoper deg å kjenne detaljer som jeg aldri har sett i pressen. Men den er uansett ikke relevant for denne saken, det er hva man vel kaller en avledning og en stråmann. Siden du er så vel bevandret i historier rundt politiske feilskjær og grunnstøtinger, hvem har stilt Hr. Moxnes sin diagnose? Og hvordan fikk han så raskt tilgang på psykolog hjelp? Veldig opptatt av søviknessaken? Jeg nevnte den som et eksempel på politikere som har gjort ekstremt mye verre ting enn å stjele noen småting. Det var masse i media at det overgrepet ødela livet hennes. Om noe virker du veldig opptatt av at vi ikke skal rippe opp i den saken.. Jeg ønsker da virkelig ikke å grafse i hans utredning og psykologbehandling. Man kan da finne psykolog på dagen om man vil. Man kan til og med bli innlagt på dagen dersom man er syk nok. Poenget var at jeg syns det grafses mye i denne saken, all den tid vi har mer alvorlige ting som pågår. Feks Erna og Sindre som bare slapp unna. 4 1
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #133 Skrevet 16. november 2023 norw skrev (1 minutt siden): I slike tilfeller bør man miste plassen på Stortinget. Uenig i det, også straffedømte bør kunne bli folkevalgte. 1
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #134 Skrevet 16. november 2023 Warum skrev (Akkurat nå): Veldig opptatt av søviknessaken? Jeg nevnte den som et eksempel på politikere som har gjort ekstremt mye verre ting enn å stjele noen småting. Det var masse i media at det overgrepet ødela livet hennes. Om noe virker du veldig opptatt av at vi ikke skal rippe opp i den saken.. Jeg ønsker da virkelig ikke å grafse i hans utredning og psykologbehandling. Man kan da finne psykolog på dagen om man vil. Man kan til og med bli innlagt på dagen dersom man er syk nok. Poenget var at jeg syns det grafses mye i denne saken, all den tid vi har mer alvorlige ting som pågår. Feks Erna og Sindre som bare slapp unna. Intet straffbart forhold er ikke verre enn straffbart forhold. 2
Warum Skrevet 16. november 2023 #135 Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (2 minutter siden): Intet straffbart forhold er ikke verre enn straffbart forhold. Jeg syns at det å komme unna med å tjene penger på aksjer med innsideinformasjon, eller klare å ikke bli dømt for overgrep eller voldtekt er verre enn å bli tatt på fersken for småtyveri. Men det er min personlige mening. 2 1
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #136 Skrevet 16. november 2023 Warum skrev (1 minutt siden): Jeg syns at det å komme unna med å tjene penger på aksjer med innsideinformasjon, eller klare å ikke bli dømt for overgrep eller voldtekt er verre enn å bli tatt på fersken for småtyveri. Men det er min personlige mening. Hvorfor refererer du da til personer som ikke har dette på seg? 4
Warum Skrevet 16. november 2023 #137 Skrevet 16. november 2023 Spissrotte skrev (4 minutter siden): Hvorfor refererer du da til personer som ikke har dette på seg? Hva mener du?
Spissrotte Skrevet 16. november 2023 #138 Skrevet 16. november 2023 Warum skrev (8 minutter siden): Hva mener du? Jeg mente å spørre om akkurat det jeg spurte om, og ser ikke helt hvordan jeg kan gjøre det mer tydelig. 1
Chupacabra Skrevet 16. november 2023 #139 Skrevet 16. november 2023 29 minutter siden, Warum said: Søviknes sitt offer er nå død. MeToo-grisen Giske er tilbake i politikken. Erna og gubben får ingen konsekvenser. Men en fyr som har nasket småvarer, selv går av som partileder pga disse småtingene, og står fram med en svært stigmatisert psykisk lidelse blir hetset med. Jeg fatter det ikke. Er det fordi folk er uenig med politikken til partiet han ledet, og tar det ut på han som person (som ligger nede) nå? Er det fordi han var utrolig flink i jobben sin, og endelig kan dere fråtse i litt ulykke for han? De andre sakene du nevner har nok blitt diskutert ganske grundig på KG tidligere. Jeg ser ikke noen grunn til å ta de opp i denne tråden. Det er revnende likegyldig om Moxnes har en lidelse. Han måtta gå av. Skyldes alle løgnene han serverte etter solbrilletyveriet også en lidelse? Dette har ingenting med partitilhørighet å gjøre. Jeg ville ment akkurat det samme om f.eks. noen av disse hadde nasket i butikken: Ine Eriksen Søreide (H), Espen Barth Eide (AP), Olaug Bollestad (KrF), Marit Arnstad (SP), Carl I. Hagen (FrP), Kirsti Bergstø (SV), Guri Melby (V). 6
Nettrollet Skrevet 16. november 2023 #140 Skrevet 16. november 2023 32 minutter siden, Tiuren said: Nå er du alvorlig ute å sykler, det er ingen her (og i alle fal ikke meg) som forsvarer eller unnskylder overgrep. Du virker veldig opptatt av Søviknes saken, og påberoper deg å kjenne detaljer som jeg aldri har sett i pressen. Men den er uansett ikke relevant for denne saken, det er hva man vel kaller en avledning og en stråmann. Siden du er så vel bevandret i historier rundt politiske feilskjær og grunnstøtinger, hvem har stilt Hr. Moxnes sin diagnose? Og hvordan fikk han så raskt tilgang på psykolog hjelp? Det er ingen ventetid hos private psykologer. Han er en oppegående mann med mange oppegående folk rundt seg. Ikke vanskelig å anta det er en sammenheng mellom hans psykiske tilstand og meningsløs stjeling og dermed søke psykologhjelp. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå