Gå til innhold

Når damer kaller en mann "søt" mener de at han har stygt utseende, men fin personlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du ser på alle svarene i tråden her så legges det forskjellig mening i "søt". De fleste kvinnene mener det er svært positivt og noen av svarene som virker som de kommer fra menn, mener det er negativt.

Jeg sier at mannen min er søt ofte. Han er maskulin, kjekk ,deilig og alt det der. Men han er også søt. Jeg sier det gjerne når han er ekstra god, sier noe herlig/morsomt/søtt eller får et ansiktsuttrykk som er ekstra søtt. Å være en søt mann er positivt. Jeg kan være enig at Atle Pettersen er søt, som noen skrev lenger opp. Han er virkelig ikke stygg, men en kjekk mann.

Anonymkode: 94113...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (15 timer siden):

Jeg tolker det som damene mener han ikke verken er stygg eller pen, men at de ikke er seksuelt tiltrukket. Det kan enten bety han ikke er deres type eller de er lesbiske. Friendzone muligens. 

Disse damene kan også være aseksuelle eller ikke binære, så de er kanskje ikke tiltrukket av noen. 

Søt er positivt og er en jeg liker på DEN måten 

Anonymkode: 61523...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedro Pascal er jo definisjonen. Han er definitivt søt, absolutt ikke konvensjonelt pen, men skikkelig "Daddy". 🤩 😃

Anonymkode: f01d5...1ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ofte når jeg hører damer kalle en mann søt er det med et slags medlidende "åå dakkar lille han, men han er nå søøt daaa...." tonefall. Jeg leste en kommentar av en bruket her som sa at hun anså "søte" menn som stygge utvendig, men pene innvendig. Så hva mener egentlig damer når de kaller en mann søt? For meg føles det ikke som et kompliment i det hele tatt. 

Anonymkode: e0992...cc7

er iallefall ikke det man mener. Aldri tenkt om stygge menn at de er søte på noen måte

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Pedro Pascal er jo definisjonen. Han er definitivt søt, absolutt ikke konvensjonelt pen, men skikkelig "Daddy". 🤩 😃

Hva mener du med ikke "konvensjonelt pen"? Fyren ser jo bra ut. Argh.. merker jeg blir irritert nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med ikke "konvensjonelt pen"? Fyren ser jo bra ut. Argh.. merker jeg blir irritert nå.

Jeg synes ikke at han ser vakker eller fin ut, nei. Han har øyne som er plassert litt for langt fra hverandre, og i tillegg på forskjellig høyde på ansiktet, samme med øyenbryn. Nese er skeiv. Når han smiler, blir ansiktet hans enda mindre symmetrisk, da han har bare ett smilehull. Så nei, ikke konvensjonelt pen, for det ville i det minste bety mer eller mindre symmetriske trekk, + rett nese, store øyne, klare linjer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke at han ser vakker eller fin ut, nei. Han har øyne som er plassert litt for langt fra hverandre, og i tillegg på forskjellig høyde på ansiktet, samme med øyenbryn. Nese er skeiv. Når han smiler, blir ansiktet hans enda mindre symmetrisk, da han har bare ett smilehull. Så nei, ikke konvensjonelt pen, for det ville i det minste bety mer eller mindre symmetriske trekk, + rett nese, store øyne, klare linjer.

Makan til standarder! Du høres ut som en arisk rase teoretiker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis Pedro Pascal ikke er fin i dine øyne, er jeg i praksis et undermenneske. Ikke rart mange menn sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvis Pedro Pascal ikke er fin i dine øyne, er jeg i praksis et undermenneske. Ikke rart mange menn sliter.

Å kom igjen, ikke rart menn sliter fordi en dame mener Pedro Pascal er søt??? En dame som i tillegg sier det i beste mening...

Anonymkode: 5d61d...a32

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett utseende så kaller jeg ikke menn før søte. Jeg kaller barn, kattunge, valper osv for søte 

Men jeg kan ofte synes det mannen gjør mot meg er veldig søtt

Jeg omtaler menn gjerne som flott, barsk, mannemann, flott å se på, fin fyr, real kar, kjekkas osv osv 

Anonymkode: 31055...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kom igjen, ikke rart menn sliter fordi en dame mener Pedro Pascal er søt??? En dame som i tillegg sier det i beste mening...

Anonymkode: 5d61d...a32

Hun sa at han ikke er fin eller vakker og kommer med en lang liste over alle hans utseendemessige skavanker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg bruker søt i positiv betydning, både om menn og kvinner. Det kan handle om både utseende og personlighet, men som regel det siste - det betyr en sjarmerende person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 21.26):

Så hva mener egentlig damer når de kaller en mann søt? For meg føles det ikke som et kompliment i det hele tatt. 

Hva mener du når du kaller en dame søt, da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sa at han ikke er fin eller vakker og kommer med en lang liste over alle hans utseendemessige skavanker 

Hun sa han er søt, fordi han er (slik jeg tolket innlegget) attraktiv og sjarmerende uten å ha de typiske symmetriske trekkene som ofte regnes som spesielt pen/kjekk.

Altså, sammenlikn han med Henry Cavill (særlig som supermann). Pedro er definitivt attraktiv han også, men på en helt annen måte en Henry Cavill. Derav søt vs pen/kjekk. Det finnes ulike måter å være tiltrekkende på.

Når det er sagt er søt for meg også litt mer babyface, Pedro er kanskje litt mer barsk enn jeg tenker, en rufsete type søt, mens søte menn for meg er mer Ryan Gosling. Snille, søte øyne og litt skeivt smil og gjerne pene (men ikke nødvendigvis barske) trekk.

Anonymkode: c7637...31e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (10 timer siden):

Enig i at menn kan være søte, pene og kjekke, men aldri hørt betegnelsen «kjekk» om en kvinne. 
Hadde vært artig om du kunne lagt ut et bildeeksempel på en. Ev vsa en søt, og en pen dame 😀

Androgyne kvinner med maskuline trekk og maskulin stil kan være kjekke av utseende, synes jeg da.

Anonymkode: 0ef7b...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun sa han er søt, fordi han er (slik jeg tolket innlegget) attraktiv og sjarmerende uten å ha de typiske symmetriske trekkene som ofte regnes som spesielt pen/kjekk.

Altså, sammenlikn han med Henry Cavill (særlig som supermann). Pedro er definitivt attraktiv han også, men på en helt annen måte en Henry Cavill. Derav søt vs pen/kjekk. Det finnes ulike måter å være tiltrekkende på.

Når det er sagt er søt for meg også litt mer babyface, Pedro er kanskje litt mer barsk enn jeg tenker, en rufsete type søt, mens søte menn for meg er mer Ryan Gosling. Snille, søte øyne og litt skeivt smil og gjerne pene (men ikke nødvendigvis barske) trekk.

Anonymkode: c7637...31e

Ryan Gosling ja, han er alle tenåringsjenters drøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...