Gå til innhold

Når damer kaller en mann "søt" mener de at han har stygt utseende, men fin personlighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ofte når jeg hører damer kalle en mann søt er det med et slags medlidende "åå dakkar lille han, men han er nå søøt daaa...." tonefall. Jeg leste en kommentar av en bruket her som sa at hun anså "søte" menn som stygge utvendig, men pene innvendig. Så hva mener egentlig damer når de kaller en mann søt? For meg føles det ikke som et kompliment i det hele tatt. 

Anonymkode: e0992...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg sier søt om en mann så er det positivt. Jeg bruker det litt forskjellig, som når noen sa at en mannlig kollega hadde fått langt hår sa jeg "Men han er jo så søt med de krøllene i nakken" for eksempel. Eller når en mann gjør noe fint så omtaler jeg ham som søt når jeg forteller venner om det. Noen menn ser også søte ut 😊 

Men vi kvinner er jo forskjellige, og jeg vet ikke hva andre kvinner mener med søt 🤷‍♀️

Anonymkode: 974b2...446

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ofte når jeg hører damer kalle en mann søt er det med et slags medlidende "åå dakkar lille han, men han er nå søøt daaa...." tonefall. Jeg leste en kommentar av en bruket her som sa at hun anså "søte" menn som stygge utvendig, men pene innvendig. Så hva mener egentlig damer når de kaller en mann søt? For meg føles det ikke som et kompliment i det hele tatt. 

Jeg tolker det som damene mener han ikke verken er stygg eller pen, men at de ikke er seksuelt tiltrukket. Det kan enten bety han ikke er deres type eller de er lesbiske. Friendzone muligens. 

Disse damene kan også være aseksuelle eller ikke binære, så de er kanskje ikke tiltrukket av noen. 

Endret av Castor Troy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (4 minutter siden):

Jeg tolker det som damene mener han ikke verken er stygg eller pen, men at de ikke er seksuelt tiltrukket. Det kan enten bety han ikke er deres type eller de er lesbiske. Friendzone muligens. 

Disse damene kan også være aseksuelle eller ikke binære, så de er kanskje ikke tiltrukket av noen. 

Jeg kan definitivt kalle menn jeg synes er attraktive for søte. Kollegaen jeg sa var søt med krøller er en jeg har siklet på i flere år 😄

Anonymkode: 974b2...446

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi mener at han har en fin personlighet, gode verdier og godt utviklet empati. Om han er kjekk, normal, stygg eller 98 år har ingenting med saken å gjøre, heller ikke om vi synes han er attraktiv eller ikke. Men vi bruker aldri, absolutt aldri, søt om noen vi ikke anser å være et godt menneske eller noen vi ikke liker. 

Anonymkode: 0c39e...eb1

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bare søte menn. Hvis jeg synes en mann er søt, er det utelukkende ment som noe positivt.

Når det er sagt hater jeg som dame å bli kalt søt, hyklersk som jeg er. Jeg vet at jeg ikke har utseendet med meg.

Anonymkode: fe2b4...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi mener at han har en fin personlighet, gode verdier og godt utviklet empati. Om han er kjekk, normal, stygg eller 98 år har ingenting med saken å gjøre, heller ikke om vi synes han er attraktiv eller ikke. Men vi bruker aldri, absolutt aldri, søt om noen vi ikke anser å være et godt menneske eller noen vi ikke liker. 

Anonymkode: 0c39e...eb1

"I rather she hate me and think I'm good looking" George Costanza

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt er absolutt positivt. For meg betyr det at jeg smelter, blir litt øm og varm for mannen. 

Anonymkode: b0bde...ed3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, at noen er søt, betyr ikke at vi synes han er stygg, nei.

Jeg synes at Atle Pettersen er søt. Ingen vil vel hevde at han er stygg, akkurat.

Anonymkode: 006c7...10e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På jobben min er det to menn jeg ville sagt og ment med hele hjertet at de er søte: 

1. Sykelig overvektig og på ingen måte kjekk, men søt i form av å være snill og hjelpsom og veldig godhjertet. 

2. Veldig pen, i mine øyne en av de peneste rent utseendemessig jeg har sett, og også kjempesnill. Kunne vært modell. Men mer søt enn barsk og kjekk.

Begge mennene er til å bli umiddelbart glad i, de har begge et varmt og godt hjerte. Men jeg kan ikke se for meg et forhold med noen av dem. Likevel tenker jeg ikke at betegnelsen «søt» utelukker at man blir tiltrukket av og kan tenke seg et forhold med en mann. I mine øyne betyr det først og fremst at det er et vesen man fort kan bli glad i. 

Anonymkode: 713d4...e3d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg sier søt mener jeg et yndig fjes, som en pusekatt eller noe. På en fin måte, såklart. Mener at de er pene på en måte som gjør at jeg får ca samme reaksjon som av søte dyr.

atle pettersen vil jeg også kunne si har et søtt fjes, som ab 10e sier.

Anonymkode: c9008...30b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mener at han er søt. En mann jeg typisk syns er søt er varm mot andre, åpen og en type man bare får lyst å gi en klem og ha inntil seg. Utseendet kan være alt fra mindre pen til kjekk. Søte menn er kjæresteemne for meg.

Anonymkode: 52788...4e2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

På jobben min er det to menn jeg ville sagt og ment med hele hjertet at de er søte: 

1. Sykelig overvektig og på ingen måte kjekk, men søt i form av å være snill og hjelpsom og veldig godhjertet. 

2. Veldig pen, i mine øyne en av de peneste rent utseendemessig jeg har sett, og også kjempesnill. Kunne vært modell. Men mer søt enn barsk og kjekk.

Begge mennene er til å bli umiddelbart glad i, de har begge et varmt og godt hjerte. Men jeg kan ikke se for meg et forhold med noen av dem. Likevel tenker jeg ikke at betegnelsen «søt» utelukker at man blir tiltrukket av og kan tenke seg et forhold med en mann. I mine øyne betyr det først og fremst at det er et vesen man fort kan bli glad i. 

Hvorfor kan du ikke se for deg et forhold med nummer 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan du ikke se for deg et forhold med nummer 2?

Fordi jeg blir tiltrukket av noen som er litt mer barsk og maskulin. Hvordan det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, søt er utelukkende positivt. Det sier ikke nødvendigvis noe om man er fysisk tiltrukket av de eller ikke, men jeg er kun romantisk interessert i menn jeg synes er søte. 

Anonymkode: 59b9a...14a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg blir tiltrukket av noen som er litt mer barsk og maskulin. Hvordan det?

Bare nysgjerrig siden du sa han var veldig pen + bra personlighet

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes menn som er søte utseendemessig, synes ihvertfall jeg. På samme måte som at det finnes søte kvinner. Så når det kommer fra meg, mener jeg det bokstavelig. Både menn og kvinner kan være søte,pene og kjekke av utseende. Rart at det skal gå an å kalle kun kvinner søte , og kun menn kjekke. Aldri skjønt det..

Anonymkode: 0ef7b...64d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...