Gå til innhold

Fars og morsdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes egentlig sånne dager er koselig. Men mannen her er ikke spesielt god på der og da hjelper han jo heller ikke  ungene våre med det. Jeg har gjort stas på far og hjelper ungene.

Har jobbet idag. Og på kveldingen sier han; Åh det er farsdag idag, hvor jeg svarer åh er det det, det visste jeg ikke... Jeg visste jo det....

Anonymkode: fc575...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg i at dagene er unødvendige.

Samtidig har mine barn - som ikke har en far - aldri fremstått plaget av at det markeres farsdag. Verken i skole eller barnehage.

Anonymkode: 75270...92b

Skrevet

Tidlig på barneskolen mistet en gutt i klassen min faren sin. Lærerinnen vår bestemte at vi ikke skulle lage farsdagskort som vi pleide, og det gjorde vi aldri mer i klassen. Jeg syntes det var så fint av henne, vi var en liten klasse og det var så sårt for ham som hadde mistet pappaen sin så tidlig. Vi andre laget kort selv hjemme, det var ikke noe problem. 

Hun var en enestående lærer på alle måter som jeg minnes med stor glede og takknemlighet. 

Anonymkode: 88af8...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette..

Særlig etter jeg fikk barn selv har jeg kjent på et sinne; at her er det ikke snakk om rus/sykdom eller en annen forelder som saboterer men at denne voksne ikke ville være i mitt liv.

At man kan være så grusom. 

Anonymkode: 64609...7df

Dette ❤️ 

Styrkeklem

Skrevet

Jeg er ikke vokst opp med at man markerte disse dagene, og jeg enser dem omtrent ikke. Kan man ikke bare ignorere det? 

Anonymkode: a8eb1...8ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hater virkelig disse dagene. 
Allerede flere uker før dagen blir mitt barn stadig ført tilbake til sorgen over å ha mistet en forelder. 
Og dette gjelder MANGE barn! 
ingen å lage gave til

ingen å feire

stadig påminnelse om hva som er tapt i flere uker. 

hvorfor kutter vi ikke ut dette tullet?

Anonymkode: 2827e...95d

Vokste opp uten kontakt med far. Sykt kleint og sårt når alle laget farsdagskort på skolen. 

Anonymkode: 0e893...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig med deg i at dagene er unødvendige.

Samtidig har mine barn - som ikke har en far - aldri fremstått plaget av at det markeres farsdag. Verken i skole eller barnehage.

Anonymkode: 75270...92b

Jeg sa heller aldri til mamma det plaget meg. 

Anonymkode: 0e893...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hater virkelig disse dagene. 
Allerede flere uker før dagen blir mitt barn stadig ført tilbake til sorgen over å ha mistet en forelder. 
Og dette gjelder MANGE barn! 
ingen å lage gave til

ingen å feire

stadig påminnelse om hva som er tapt i flere uker. 

hvorfor kutter vi ikke ut dette tullet?

Anonymkode: 2827e...95d

Det går ikke an å kutte ut ting fordi noen kan bli lei seg. Bruk heller dagen til å minnes barnets far. Du vil vel ikke at barnet skal glemme pappaen sin?

Jeg har nettopp mistet min far, og brukte dagen til å besøke grav, mimre sammen med barna mine etter de hadde feiret sin egen far, gråte litt... 

Anonymkode: 187b4...353

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...