Gå til innhold

hva koster moderne høreapparater?

Egenskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De faren min fikk kostet ca 25-30.000, dekket av nav da, fikk de tilpasset og støpt på sykehuset.

Anonymkode: 3e0f7...2c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du behov for høreapparat så dekker nav det. Du kan få nytt hvert 6. år.

Anonymkode: 714d9...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (2 minutter siden):

Så det er ikke noe som finnes på elkjøp eller power? 

Nei det ville jeg nok ikke satset på.. 

Anonymkode: 3e0f7...2c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes i noen vanlige butikker de ser ut til at de har kort batteri-levetid, kan ikke tilpasses så proppene kan gi smerter i øret, noen klager også på skarp lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratis hvis de søkes gjennom NAV. OBS, lang ventetid så er bare å kaste seg rundt. Haster det med høreapparat, gå privat men må betale ut av egen lomme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes firmaer hvor en kan få spesialtilpasset, om en ikke vil vente på å komme til på en hørselssentral. Bergen Audio, Hør. Priser varierer

Anonymkode: 203f2...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (57 minutter siden):

Leste akkurat om en eldre dame på 105, som ikke får nye før hun blir 107 år. Bakvendt system. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/ruth-_105_-utfordrer-navs-seksarsregel-for-horeapparat-1.16629723

ja, det var derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg leste det. Jeg tenkte egentlig er det ikke bare å kjøpe selv, og følge moten. Jeg ville da tro det er sånn man må investere i for å være fornøyd. Men forståelig at det er et system som på mange andre felt ikke er imøtekommen. Jeg skulle bare ønsket at det var langt enklere at mennesker kan velge det som er riktig for dem der og da. Jeg skulle ønske arbeids og velferdsforvaltningen var raskere å bidra til at man blir forstått. 

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (7 minutter siden):

ja, det var derfor jeg startet denne tråden, fordi jeg leste det. Jeg tenkte egentlig er det ikke bare å kjøpe selv, og følge moten. Jeg ville da tro det er sånn man må investere i for å være fornøyd. Men forståelig at det er et system som på mange andre felt ikke er imøtekommen. Jeg skulle bare ønsket at det var langt enklere at mennesker kan velge det som er riktig for dem der og da. Jeg skulle ønske arbeids og velferdsforvaltningen var raskere å bidra til at man blir forstått. 

De hun hadde fungerer dårlig for henne. Er lov å vise skjønn tenker jeg. En dame på 105 år har ikke all verdens med år igjen på jorden. Hun bør få høre så godt som mulig og være selvstendig så lenge hun klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...