Gå til innhold

Hodebunnen min lukter, hjeeelp🫣

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kaneel skrev (19 timer siden):

Søknpå hodebunn peeling, vet body shop har. Eller lag din egen kaffegrut, sukker/havsalt og natron i shampo feks. Men viktig å vaske håret to ganger og la gang nr to få virketid på noen min og alltid alltid føne håret tørt

Takk for dine råd/tips.❤️ 

Jeg vasker håret først med vanlig sjampo, så tar jeg Fungoral og masserer i kun hodebunn og lar det sitte i 5 min og skyller godt ut. Føner håret etterpå, det gjør jeg alltid, spesielt på denne tiden av året, ellers fryser jeg når håret er vått.

Anonymkode: d6bbc...9bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du sjekket om du har lus? 

Anonymkode: 0cd8f...f2b

Nei🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (På 13.11.2023 den 17.03):

Kanskje du skal droppe den vanlige sjampoen din? Ikke sikkert du tåler den (lengre). 

Jeg pleier å bytte på sjampoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vasker du håret på kvelden og legger deg med vått hår?

Anonymkode: a6500...d2f

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 17.29):

Er det ikke normalt å kjenne lukt av hodebunnen en dag etter å ha vasket håret da? Jeg vasker det hver dag siden det blir fort fett og lukter. Er ikke en forjævlig lukt, men den er fortsatt ekkel. Er det noe galt med hodebunnen min også?🤔

Anonymkode: 7dd7b...d63

Du vasker håret for ofte. Jo oftere du vasker det jo fortere begynner det å bli fett og lukte. Det er helt unødvendig å dusje hver dag(med visse unntak selvsagt, som f.eks svært hektisk jobb der man svetter mye, har en uhygenisk jobb eller trener mye). 

Anonymkode: 53c41...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sjampo er det du bruker for tiden? 
Det kan jo tenkes at du uheldigvis har fått en som er blitt dårlig og resulterer i at håret lukter vondt.

Tangle Teezer har en egen skalp-børste, men en grovtagget børste vil omtrent gjøre samme jobben. Det viktige er at "taggene"/"piggene" er i berøring med hodebunnen. Jeg bruker å massere hodebunnen med en slik børste i ti-femten minutter  før jeg vasker håret. Men! Selv om det virker fristende, ikke press børsten ned i skalpen - det kan føre til små rifter og sår. Det er bedre og mer skånsomt å heller bruke rolige, kontrollerte bevegelser (kryss og tvers, små sirkler) 

Du kan jo også be f.eks. samboeren din om å sjekke hodebunnen din for flass, utslett, og lignende. Hvis du googler "smelly scalp" får du opp masse bilder som kan brukes som referanse-punkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tenkt over at hodebunn kan lukte, men min mann og hans søster gjør det.. de sliter begge med fettflass og har prøvd diverse for å få det bedre.. lite har funka dessverre. Men de har hatt dette hele det voksne liv så vidt meg bekjent. Har du begynt på ny prevensjon eller noe? Kan fort være noe hormonelt som gjør det

Anonymkode: 4ee51...ba8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...