Gå til innhold

Hodebunnen min lukter, hjeeelp🫣

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke at hodebunnen min lukter, aldri skjedd før. Allerede dagen etter jeg har vasket det så lukter det. Jeg kjenner det når jeg bøyer meg ned, når jeg sitter i bilen, helt for jævlig. Mannen sier han ikke kjenner noe🥴

Hvilken sjampo bør jeg bruke? Har dere noen tips?

Anonymkode: d6bbc...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er du gravid?

(mtp at du kjenner lukter mannen din ikke gjør)

Anonymkode: 3fcef...e40

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig ingen som har forslag til sjampo?

Ts

Fungoral og peel hodebunnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (17 minutter siden):

Fungoral og peel hodebunnen 

Bruker Fungoral, er på min andre uken. Men føler ikke det hjelper, selv om jeg følger anvisningen på flaska fra punkt til prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (40 minutter siden):

Må vaske hodebunnen 

Haha. Morsomt🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker Fungoral, er på min andre uken. Men føler ikke det hjelper, selv om jeg følger anvisningen på flaska fra punkt til prikke.

Vent til du har fullført kuren til punkt å prikke. Så peeler du hodebunnen med hodebunns peeling, og bruker rense shampo. Pass på å føn håret tørt. Hjelper ikke dette eller å bytte shampo dra til hudlege 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normalt å kjenne lukt av hodebunnen en dag etter å ha vasket håret da? Jeg vasker det hver dag siden det blir fort fett og lukter. Er ikke en forjævlig lukt, men den er fortsatt ekkel. Er det noe galt med hodebunnen min også?🤔

Anonymkode: 7dd7b...d63

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seboreisk eksem på vinteren, og den har blomstret opp nå de siste ukene når kulda har kommet. Hodebunnen er tørr med små flass og jeg kjenner samme lukt som du beskriver. Her synes jeg head and shoulders har fungert best (har den med sitrus lukt). Lukta holder seg borte med den om jeg vasker annenhver dag. 

Anonymkode: 04b5e...aed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha. Morsomt🙄

Lukta i min hodebunn forsvinner når jeg vasker den skjønner ikke hvorfor det er så rart eller noe og Himle med øya for i går lukta det silikon og olje nå lukter det dobbeldusj 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være sopp? Kanskje noe å sjekke hos en hudlege.

Uansett, jeg kom til å tenke på videoen fra youtube som heter Gal dame på bussen, der hun roper "DET LUKTER HODEBUNN HER! KU! FE! NAUT!" Ikke meningen å gjøre narr men hun hylte alltid "DET LUKTER HODEBUNN" på bussen jeg tok. Good times. 

Anonymkode: cad80...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (55 minutter siden):

Vent til du har fullført kuren til punkt å prikke. Så peeler du hodebunnen med hodebunns peeling, og bruker rense shampo. Pass på å føn håret tørt. Hjelper ikke dette eller å bytte shampo dra til hudlege 

Ok, da avventer jeg og håper Fungoral hjelper 🤞🏽

Men peele hodebunnen? Hvordan og hva? Aldri hørt, sorry men hva bruker man da?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (47 minutter siden):

Lukta i min hodebunn forsvinner når jeg vasker den skjønner ikke hvorfor det er så rart eller noe og Himle med øya for i går lukta det silikon og olje nå lukter det dobbeldusj 

Lær deg å les før du svarer. Jeg skrev at det lukter dagen etter jeg vasket det, noe jeg aldri har opplevd før. Så dette er noe nytt, derfor lurer jeg på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det ikke normalt å kjenne lukt av hodebunnen en dag etter å ha vasket håret da? Jeg vasker det hver dag siden det blir fort fett og lukter. Er ikke en forjævlig lukt, men den er fortsatt ekkel. Er det noe galt med hodebunnen min også?🤔

Anonymkode: 7dd7b...d63

Etter kanskje tre dager, er det mer normalt? Jeg har aldri kjent denne lukten før, og det er hodebunnen det lukter av. Hver gang jeg bøyer meg ned og går opp kjenner jeg lukta, når jeg beveger på hodet kjenner jeg lukta, rett og slett jævlig. Satt i bilen i 2 timer i går og holdt på å spy av lukta🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknpå hodebunn peeling, vet body shop har. Eller lag din egen kaffegrut, sukker/havsalt og natron i shampo feks. Men viktig å vaske håret to ganger og la gang nr to få virketid på noen min og alltid alltid føne håret tørt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er du som lukter det og ikke mannen din, er du sikker på at det virkelig lukter? Man kan henge seg opp i ting og innbille seg mye rart. Det er jo rart at det plutselig skal lukte hodebunn av deg uten at det har skjedd en endring i hodebunnen. For du ser ingenting som har endret seg? Flass, rødhet, eksem ol?

Anonymkode: 2ed03...ac1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det bare er du som lukter det og ikke mannen din, er du sikker på at det virkelig lukter? Man kan henge seg opp i ting og innbille seg mye rart. Det er jo rart at det plutselig skal lukte hodebunn av deg uten at det har skjedd en endring i hodebunnen. For du ser ingenting som har endret seg? Flass, rødhet, eksem ol?

Anonymkode: 2ed03...ac1

Jeg kjenner det så godt, virkelig. Jeg ser ingen rødhet eller noe, klør litt i hodebunnen og hadde litt flass (kanskje)  men det er borte. Klør og lukter vondt 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...